Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیانوش احسانی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب با اشاره به تنوع غنی حیات وحش شهرستان، آهوی ایرانی را یکی از مهمترین گونه‌های موجود حیات وحش استان بیان کرد و گفت : زیستگاه اصلی این گونه شاخص در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او چالش‌ها و مشکلات موجود در خصوص حفاظت و نگهداری از زیر ساخت‌های طبیعی و اکوسیستم منطقه را برای فرماندار و هیأت همراه بیان کرد.

 فرزادی پور فرماندار سرپل ذهاب گفت: تنوع زیستی منطقه بسیار ارزشمند و حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری یک وظیفه همگانی است.

او افزود: ضرورت حفاظت و حراست از این منطقه که از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی است یک وظیفه مهم برای همگان است.

این مقام مسئول آموزش و فرهنگ سازی در بین آحاد مختلف مردم شهرستان را در خصوص حفاظت و حراست از محیط زیست گامی مهم و اساسی بیان کرد.

لاشه یک رأس گراز وحشی از ۴ نفر شکارچی متخلف کشف شد

لاشه یک رأس گراز وحشی از ۴ نفر شکارچی متخلف در جوانرود کشف و ضبط و افراد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

در پی گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست جوانرود در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان، محیط بانان این اداره موفق به دستگیری ۴ نفر شکارچی متخلف و معرفی آنان به مراجع قضایی شدند.

عطاءاله قادری رئیس اداره حفاظت محیط زیست جوانرود گفت: از این افراد متخلف لاشه یک رأس گراز وحشی و ۴ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول از تشکیل پرونده تخلف محیط زیستی برای این افراد و معرفی آنان به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.

او افزود: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به طور شبانه روزی درحال گشت زنی و کنترل مناطق تحت مدیریت بوده و با متخلفان در حوزه شکار و صید غیر مجاز برابر قانون و مقررات، با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جوانرود از تمامی مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۵۴۰ در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منطقه گردشگری منطقه حفاظت شده حیات وحش لاشه یک رأس گراز وحشی حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است

امین طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخیراً شاهد انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر برداشت غیر اصولی بارناکل از لاک‌پشت‌های دریایی در استان بودیم که این اقدام غیرقانونی و مغایر با اصول حفاظت از محیط زیست است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارناکل‌ها موجوداتی سخت‌پوست هستند که به طور طبیعی به سطوح سخت مانند صخره‌ها، کشتی‌ها، اسکله‌ها و حتی لاک لاک‌پشت‌های دریایی می‌چسبند، اظهار داشت: این موجودات بخش طبیعی از اکوسیستم دریایی هستند و می‌توانند فواید متعددی برای میزبان خود داشته باشند.

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: برداشتن بارناکل‌ها از لاک لاک‌پشت‌های دریایی در اکثر موارد ضرورتی ندارد و این موجودات به ندرت به سلامتی لاک‌پشت‌ها آسیب می‌رسانند.

طلاب با تاکید بر اینکه برداشت غیر اصولی بارناکل‌ها می‌تواند برای لاک‌پشت‌ها استرس‌زا و آزاردهنده باشد و به پوسته آنها آسیب برساند و آنها را در معرض عفونت قرار دهد، تصریح کرد: برداشت بارناکل‌ها فقط در موارد خاص و توسط متخصصان مجرب و با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست باید انجام شود.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده چنین اقداماتی، مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان یا پاسگاه‌های ساحلی اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست دریایی و جانوران ارزشمند آن وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

بارناکل، گروهی از بندپایان زیرشاخه سخت پوستان، رده ماگزیلوپودا یا آرواره پایان و خرچنگ‌های دریایی محسوب می‌شود.

این جانور سخت پوست، معمولاً به سطوح مختلف آب از جمله صخره‌ها، اجسام غرق شده در آب، سازه‌های آبی و حتی بدنه کشتی‌ها و قایق‌ها می چسبد.

بارناکل‌ها همچنین رابطه همزیستی با برخی جانوران دریایی مانند خرچنگ، لاک پشت، وال و مارماهی دارند. این سخت پوستان دارای صفحاتی هستند که آنها را در برابر جانوران شکارچی محافظت می‌کند.

کد خبر 6089606

دیگر خبرها

  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان