Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فاطمه کمیلی فنود جانشنین سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در رابطه با جزییات اجرای طرح «شهید سلیمانی «اظهارداشت: در این طرح یک هزارو ۲۶۱ تیم در قالب ۲۲۴ تیم نظارتی، ۴۵۱ تیم حمایتی و ۵۸۶ تیم مراقبتی بکار گیری شده است.

او  افزود: افراد تحت پوشش طرح «شهید سلیمانی» شامل ۵۵۵ هزارو ۱۰۰ خانوار با جمعیت ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که با همکاری ۵۹۴ پایگاه بسیج، ۱۱۶ پزشک سازماندهی شده، ۲۲۰ پرستار، ۲۸۹ بهورز، ۲۲۴۱ نیروی داوطلب اقدامات حمایتی از آنان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه چهار هزار و ۸۰۰ نفر از ابتدای طرح «شهید سلیمانی» در این استان تست کرونا شده‌اند بیان کرد: از این تعداد افراد تست شده یکهزارو ۱۱۹ نفر از آنان بستری، ۵۹۲ نفر ترخیص و ۱۶۲ نفر نیز فوت کردهاند و یکهزار ۸۳۹ نفر نیازمند خدمات حمایتی بودند.

او  ادامه داد: ۲۳۰ نفر نیازمند به نقاهتگاه، ۶۳۲ نفر نیازمند به اکسیژن تراپی، ۲ هزارو۲۱۸ نفر نیازمند به قرنطینه خانگی بودند و همچنین تعداد افراد نزدیک با فرد مبتلا در این طرح۶ هزار ۲۳۹ نفر شناسایی شدند.

 طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذرماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

در این طرح بسیجیان و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیاز‌های اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می‌دهند.

اطلاع رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت‌ها می‌تواند جان انسان‌های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ نجات بخشد.

در این زمینه بهترین و موثرترین راه جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است.

این مشارکت محله محور باید بگونه‌ای طراحی شود که ضمن جلب اعتماد مردم، اهداف و فعالیت‌ها توسط گروه‌های مردمی نیز به تحقق برسد. در این راه اطلاعات مرتبط با پیشگیری و مقابله با مخاطرات باید به روشی مورد قبول و منطبق بر فرهنگ و توانایی مردم محله به آنان ارائه شود.

موضوعی که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید و یادآور می‌شوند بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی کمک های مومنانه نفر نیازمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، شهید آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بود که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته این عالم ربانی در یکی از بانک‌های بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار