Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسبت ارتحال آیت‌الله مصباح این عالم را با 14 صفت ستوده‌اند.

وی بابیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی عالمی مجاهد بود که 8 جلوه جهادی ایشان موردتوجه است، افزود: پیش از انقلاب اسلامی این عالم ربانی با چاپ نشریه فعالیت‌های فرهنگی علیه رژیم شاه را تداوم بخشید، امضای ایشان در بیانیه جامعه مدرسین علیه شاه موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان  رهبری بیان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی از قهرمان مبارزه علیه شاه بود ولی تحریف‌کنندگان با دروغ و تهمت چهره ایشان را به‌گونه‌ای ترسیم کردند که گویا نقشی در مبارزات علیه شاه نداشته است درصورتی‌که نشر مجله و بیانیه انقلابی ازجمله اقدامات آیت‌الله مصباح یزدی علیه شاه است.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه آیت‌الله مصباح از سرداران برجسته جهاد فرهنگی بود، افزود: ابتدای انقلاب بازار توده‌ای‌ها گرم بود و این عالم ربانی با احسان طبری لیدر توده‌ای‌ها مناظره کرد و در برابر استحاله شدگان فکری ایستادگی کرد و هزینه آن را هم پرداخت.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: بصیرت و بصیرت افزایی ازجمله ویژگی‌های آیت‌الله مصباح یزدی بود، علمداران دین باید بصیرت داشته باشند و در غیر این صورت نمی‌توانند علمداری کنند، این عالم ربانی یک روز وظیفه را مبارزه با کمونیست‌ها دید و به مقابله با آن‌ها پرداخت و همچنین در برابر القاطی های سیاسی قهرمانانه ایستادگی کرد و به شهرو استان‌های مختلف رفت.

216216

کد خبر 1473009

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید احمد خاتمی محمد تقی مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

کد خبر 6093936

دیگر خبرها

  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه کلید بهشت دست شماست و نه در ادعای مبارزه با ناهنجاری صادق هستید!
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند