Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آزادی موصل همسایگان عراق توجه زیادی به حمایت از این کشور نشان دادند تا جایی که پیش بینی می شود موصل و سایر شهرها به صحنه کشمکش اقتصادی این کشورها بر سر سرمایه گذاری در عراق تبدیل شود.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الاخبار، با توجه به پیشنهادات وسوسه کننده عربستان و قطر به عراق در ارتباط با سرمایه گذاری در این کشور به نظر می رسد عراق صحنه کشمکش جدیدی بین دو طرف عربی باشد آن هم در حالی که روابط ریاض و دوحه متشنج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادی موصل و تمایل عربستان و قطر به سرمایه گذاری در عراق

پس از آزادی موصل همسایگان عراق توجه زیادی به حمایت از این کشور نشان دادند تا جایی که پیش بینی می شود موصل و سایر شهرها به صحنه کشمکش اقتصادی این کشورها بر سر سرمایه گذاری در عراق تبدیل شود.

در این میان رقابت عربستان و قطر برای سرمایه گذاری در عراق آن هم در پرتو بحران عمیق روابط دو طرف قابل توجه است، تا جایی که ریاض و دوحه پیشنهاد وسوسه کننده ای را در ارتباط با تامین مالی پروژه های بزرگ عراق به بغداد عرضه کرده اند و به این ترتیب کشمکش دیگری بین دو همسایه در راه است که این بار بخش اقتصاد و سرمایه گذاری در عراق را در برمی گیرد.

آغاز رقابت ریاض و دوحه در میدان عراق

بنابر اعلام منابع دولتی عراق تماس پادشاه عربستان و امیر قطر با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و تاکید این دو بر حمایت از این کشور حاکی از این است که رقابت بین ریاض و دوحه کلید خورده است و در روزهای آینده دو طرف در راستای جذب عراق به صف خود پیشنهاداتشان را به بغداد عرضه خواهند کرد.

در همین ارتباط چند روز پیش تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در تماس تلفنی با العبادی آزادسازی موصل را به او تبریک گفت و تاکید کرد، کشورش آماده است در کنار عراق بوده و در تمامی زمینه ها از آن حمایت کند.

العبادی همچنین تماس دیگری از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی دریافت کرد که او نیز پیروزی عراق در آزاد سازی موصل را تبریک گفته و شجاعت تمام عیار نیروهای عراقی و تدبیر دولت و رهبری این کشور را ستود.

نکته قابل توجه اینکه ملک سلمان به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز آزادی موصل را تبریک گفت و از نقش این کشور در رهبری ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش ونابودی آن تشکر کرد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی قطر داعش حیدر العبادی عربستان مشرق ملک سلمان بغداد عراق سرمایه گذاری در عراق سرمایه گذاری در عراق عربستان و قطر ریاض و دوحه آزادی موصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز معلم افزود: نقش معلمان و فرهنگیان به واسطه علم‌آموزی تعیین‌کننده بوده و سعادت جامعه در گروه توجه جایگاه آنان نهفته است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در کشور افزود: معلمان ما در حداقل فضاها و امکانات بیشترین خدمات و آموزش را ارایه کرده و رفع نیاز و دغدغه آنان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به فرا رسیدن روز آزادی مطبوعات نیز گفت: امروزه اتفاقاتی در جهان غرب بویژه در امپراطوری رسانه‌های استکبار رخ می دهد که تمام ادعاهای حقوق بشر و آزادی مطبوعات را زیر سوال برده است.

ماموستا امامی ضمن انتقاد به سرکوب و برخورد با دانشجویان حامی مردم غزه در آمریکا افزود: تنها گناه دانشگاهیان آمریکایی حمایت از مظلومیت مردم بی گناه فلسطین بوده که طی این مدت با اعتراضات خود وجدان انسانی را به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به مناسب های روز ماما و بیماری ضعب‌العلاج نیز گفت: رایگان‌شدن درمان کودکان زیر هفت سال یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم بوده که در جهت ارتقای سلامت جامعه محقق شده است.

ماموستا امامی در ادامه به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فردی بود که همواره به اتحاد و برادری بین شیعه و سنی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و مذاهب مختلف نباید تحت تاثیر رسانه های غرب قرار گیرند، افزود: در همین راستا امام صادق علیه‌ااسلام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت