Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-27@16:09:42 GMT

دستخط رمزی آیت‌الله مصباح +عکس

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۳۰۸۰

دستخط رمزی آیت‌الله مصباح +عکس

بنده دبیر جلسه بودم و آقای هاشمی مسئول تبلیغات بودند. چـون پیـش‌بینی می‌شد که این تشکیلات لو برود، من خـطی را اخـتراع کـرده بـودم که نوشتن و خواندنش آسـان بـود، ولی فقط خودم می‌توانستم بخوانم.

به گزارش شریان نیوز،حمید رسایی در کانال تلگرامی خود نوشت: همه مبارزین می‌دانند و در خاطراتشان هم گفته‌اند که آیت‌الله مصباح جزو حلقه اولیه گروهی ۱۱ نفره است که سال ۴۲ تشکیل و بعدها به "جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مشهور" شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام خامنه ای در کتاب ‌"خون دلی که لعل شد" که خاطرات ایشان از دوران مبارزه است ، می‌گوید: آقای مصباح صورتجلسات را در یک دفتر به زبان رمزی می‌نوشت و برای اینکه بیشتر رد گم کند درآغاز دفتر نوشته بود "کتابی در زمینه علوم غریبه یافتم و آن را رونویسی کردم!"

می‌گوید: یازده نفر بودیم. آیت‌الله خامنه‌ای و برادرشان، من، آیات: منتظری، مصباح، مشکینی، امینی، قدوسی، حائری تهرانی، ربانی شیرازی و آذری. اساسنامه داشتیم و زبانی هم آقای مصباح اختراع کرده بودند و تصمیمات را بصورت رمز می‌نوشتیم.

خود آیت‌الله مصباح نیز درمصاحبه با فصلنامه تاریخی یادآور ( سال87)  می‌گوید: "بنده دبیر جلسه بودم و آقای هاشمی مسئول تبلیغات بودند. چـون پیـش‌بینی می‌شد که این تشکیلات لو برود، من خـطی را اخـتراع کـرده بـودم که نوشتن و خواندنش آسـان بـود، ولی فقط خودم می‌توانستم بخوانم.

منبع: شریان

کلیدواژه: آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر مصطفی خمینی درگذشت

به گزارش صدای ایران  معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری  درگذشت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

دیگر خبرها