Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز از آغاز ثبت نام پذیرش  دانشجو در این مرکز برای بهمن ماه سالجاری، خبر داد و گفت: فرآیند ثبت نام از ۱۶ دی‌ماه در مقطع کاردانی و از ۱۷ دی‌ماه در مقطع کارشناسی ناپیوسته به مدت یک هفته از طریق سایت سنجش ادامه خواهد داشت.

رباب نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت آموزشی خود را با پذیرش دانشجو از سال ۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون در دو گروه آموزشی صنعت، و فرهنگ و هنر با ۲۲ کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به ماموریت آموزشی خود در تربیت دانشجوی مهارتی و شغل محور ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر، حدود ۹۰۰ دانشجو در مرکز درحال تحصیل بوده و نزدیک به ۵۰۰۰ دانش آموخته از این مرکز فارغ التحصیل شده و وارد بازار کار شده‌اند، گفت: نزدیک به ۷۰ درصد فارغ التحصیلان این مرکز در رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دوره‌های در حال اجرا برای آموزش عملی و مهارتی دانشجویان فراهم است، افزود: از جمله این امکانات، وجود سایت‌های کامپیوتری، لابراتوار زبان، کارگاه معماری، آتلیه عکاسی، کارگاه دوخت و برش لباس، کتابخانه مجهز به کتاب‌های تخصصی، دفتر مشاوره روانشناختی و دفاتر کار برای فعالیت انجمن‌های علمی و دانشجویی است.

نوروزی اضافه کرد: وجود دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان در ساختار جهاددانشگاهی و همچنین راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی از سال ۹۶ در مرکز علمی-کاربردی جهاددانشگاهی، فرصت خوبی را برای کمک به فضای کسب و کارهای نوپا در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: این مرکز جهت حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانشجویان در راستای تجاری سازی و تولید محصول، فضا و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و هم اکنون سه تیم فناور در مرکز مستقر است.

وی افزود: تعرفه‌های پایین شهریه تحصیلی و ارایه تخفیف‌های ویژه به دانشجویان فعال و ممتاز، تخصیص وام شهریه صندوق رفاه برای دانشجویان نیازمند و تقسیط و تخفیف شهریه برای دانشجویان شهرستانی به میزان 20 درصد شهریه ثابت جهت جبران هزینه ایاب و ذهاب از ویژگی‌های علمی- آموزشی مرکز است.

رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، اولویت فارغ التحصیلان ممتاز مرکز برای جذب در بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان، وجود انجمن‌های علمی فعال (انجمن علمی کامپیوتر، انجمن علمی زبان‌های خارجی، انجمن علمی عکاسی و هنر) و تشکل‌های دانشجوی ویژگی منحصر به فرد مرکز به جهت وابستگی به سازمان جهاددانشگاهی استان، عنوان کرد.

وی گفت: وجود مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان از جمله مراکز کوتاه مدت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی، پژوهشکده برنامه ریزی و توسعه، معاونت فرهنگی، خبرگزاری ایسنا و مرکز افکار سنجی ایسپا، فرصت‌های لازم برای فعالیت دانشجویان در زمینه‌های مختلف علمی، هنری و فرهنگی را فراهم کرده و باعث رشد و شکوفایی و کسب تجربه بیشتر برای آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان علاوه بر گذراندن کاربینی و کارورزی در مراکز مختلف جهاددانشگاهی، به بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد جهاددانشگاهی نیز معرفی می‌شوند، افزود: در سالتحصیلی جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا، کلاس‌های آموزشی مرکز به‌صورت مجازی و از طریق سامانه آموزشی الکترونیکی ارائه شد و درس‌های کاملا کارگاهی و عملی در گروهای کوچک با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود زیر ساخت آموزشی الکترونیکی در جهاددانشگاهی و ارائه سامانه آموزشی امجد برای آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور، در سالتحصیلی 1400-1399 نیز این مرکز از طریق این سامانه، آموزش‌های نظری خود را ادمه خواهد داد و با تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی برای کسب مهارت بیشتر دانشجویان و ارائه در این سامانه به یادگیری بیشتر دانشجویان کمک خواهد کرد.

وی گفت: در صورت ارائه مجوز توسط ستاد مقابله با کرونا در استان، کارگاه های عملی مرکز برای آموزش‌های کارگاهی آماده هستند، افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز می‌توانند به نشانی اینترنتی https://tabriz.iastjd.ac.ir مراجعه کرده و یا با شماره‌های 43-36590240 تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به رشته‌هایی که برای بهمن 99 ظرفیت پذیرش دارند، گفت: این رشته‌ها در مقطع کاردانی ناپیوسته شامل "کاردانی فنی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه‌های گسترده، کاردانی فنی نرم افزار کامپیوتر – برنامه‌سازی کامپیوتر، کاردانی حرفه‌ای معماری داخلی، کاردانی حرفه‌ای مترجمی زبان – آثار مکتوب و متون رسمی، کاردانی حرفه‌ای گرافیک، کاردانی حرفه‌ای عکاسی، کاردانی حرفه‌ای طراحی لباس، کاردانی حرفه‌ای دوخت و تکنولوژی لباس، کاردانی حرفه‌ای گردشگری و کاردانی حرفه‌ای روابط عمومی" است.

رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با اشاره به رشته‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز عنوان کرد: رشته‌های "مهندسی فناوری اطلاعات –فناوری اطلاعات، کارشناسی حرفه ای معماری - طراحی داخلی، کارشناسی حرفه ای مترجمی همزمان انگلیسی، کارشناسی حرفه ای گرافیک – تصویر سازی، کارشناسی حرفه ای عکاسی – تبلیغات، کارشناسی حرفه ای طراحی و دوخت، کارشناسی حرفه ای مدیریت گردشگری و کارشناسی حرفه‌ای روابط عمومی- امور رسانه" برای بهمن 99 ظرفیت پذیرش دارند.

گفتنی است، مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، بالاتر از آبرسان، نرسیده به چهارراه عباسی، خیابان دو کمال، مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی مستقر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آذربايجان شرقي جهاد دانشگاهی تبريز دانشگاه جامع علمي كاربردي پذیرش دانشجو کارشناسی حرفه ای کاردانی حرفه ای فارغ التحصیلان رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، ابراهیم نبیونی (دبیر) و علی سعداله، محمدحسین عسگرپور، کامران جعفری، مسعود حسنلو، ابوالقاسم رئیسی،  علیرضا کلانترمهرجردی و محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

گفتنی است، بر اساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای