Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا برادران شرکا گفت: نبود استراتژی‌های مشخص در کشور باعث شده برنامه ریزی‌ها بی اثر شوند و مدیران به صورت جزیره‌ای عمل کنند. گروه اقتصاد کلان بازارنیوز؛ محمدرضا برادران شرکا، رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت و گویی با برنامه اینترنتی یک فنجان چای داغ با تجربه پیرامون پیدایش سند چشم انداز با اشاره به ضعف مدیریتی در ایران گفت: استراتژی مالی، تجاری، پولی و روابط بین الملل ایران مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حین مسئولان کشور به سراغ مرحله سوم که برنامه ریزی است می‌روند، اما اصل این است که برنامه ریزی می‌کنیم که به کدام هدف برسیم و بر اساس چه استراتژی می‌خواهیم به آن اهداف برسیم. متاسفانه این فضا در مدیریت و برنامه ریزی کشور باعث شده هر کدام از مسئولین کار خودشان را بکنند و با ذهنیت خودشان عمل کنند. این امر آفت فضای مدیریتی کشور است که باید جای خالی آن روزی پر شود.  
این کارشناس اقتصادی به تشریح سفرش به مالزی پرداخت و افزود: سال اول ریاست بنده در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دولت آقای خاتمی یک سفر رسمی همراه دولت به مالزی داشتیم که در آن سفر، همه کشور مالزی در لوگو و نمایه ۲۰۲۰ خلاصه شده بود به طوری که همگی مغازه‌ها و تاکسی‌ها و پارک‌ها و ... فضای متصور شده این کشور برای چشم انداز سال ۲۰۲۰ بود. در روز اول سفر رئیس سازمان برنامه ریزی مالزی در پایتخت این کشور جلسه‌ای برای هیئت برگزار کرد و مدعی شد طرح خودشان برای جهش پیشرفت مالزی را از سال ۱۹۹۰ شروع کرده اند که آن موقع از همه برنامه‌ها پیش بودند و اکنون قطعا به نتیجه رسیده اند.

برادران شرکا در پایان خاطرنشان کرد: هنگام بازگشت از این سفر درهواپیما، بنده از آقای خاتمی وقت ملاقات گرفتم و ضمن بیان مزیت برنامه‌ای که مالزی پیش برده بود، با ایشان توافق کردیم که چنین برنامه‌ای برای ایران داشته باشیم که هم ایشان به عنوان رئیس جمهور و هم هیئت اقتصادی همراه ایشان با این طرح موافقت کردند که البته تاثیر سفر به مالزی تاثیر مثبت زیادی برای پیشبرد این طرح داشت. پس از آن مطالعه اولیه در دولت وقت انجام شد و البته مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اعلام کرد قبل از آن مطالعات مقدماتی انجام داده که مجموع این مطالعات به عنوان سند چشم انداز شکل گرفت.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: بودجه ، سند چشم انداز ، دولت ، مجمع تشخیص مصلحت نظام لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LUx

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بودجه سند چشم انداز دولت مجمع تشخیص مصلحت نظام سند چشم انداز برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل

شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای «کی اف سی» آمریکا، اعلام کرد بیش از یکصد شعبه خود در مالزی را به دلیل ضرر مالی تعطیل کرده است؛ تحریم این رستوران‌ها در کارزار تحریم برندهای حامی رژیم صهیونیستی توسط شهروندان مالزیایی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای کی اف سی آمریکا فعالیت خود را در مالزی کاهش داده و بیش از یکصد شعبه از رستوران خود را به طور موقت تحریم کرد. این موضوع پس از ماه‌ها تحریم مداوم کسب‌وکارهای مرتبط با آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی پس از آغاز جنگ جاری در غزه، انجام شد.

کیو اس آر برندز (QSR Brands) که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود کی اف سی (KFC) در مالزی است، اعلام کرد فعالیت ۱۰۸ فروشگاه در سراسر این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

نقشه‌های گوگل نشان می‌دهند که کدام فروشگاه‌های کی اف سی وضعیت خود را برای نشان دادن عبارت «موقتاً بسته» به‌روزرسانی کرده‌اند.

یک منبع آگاه در کیو اس آر برندز که نامش فاش نشد، گفت: این شرکت تحریم را فرصتی برای توقف برخی از فعالیت‌های فروشگاه کی اف سی می‌داند که بر ترازنامه مالی آن تأثیر گذاشته است.

این شرکت در بیانیه‌ای در ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) گفت: در پاسخ به شرایط چالش‌برانگیز اقتصادی، اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای بستن موقت مراکز به منظور مدیریت هزینه‌های رو به رشد کسب‌وکار و تمرکز بر فروشگاه‌های شلوغ کی اف سی انجام داده است.

این بیانیه افزود: به کارمندان فروشگاه‌های آسیب‌دیده به عنوان بخشی از یک استراتژی تاکتیکی برای بهینه‌سازی منابع در مناطق تجاری با تعامل بیشتر مشتری، فرصت نقل مکان به فروشگاه‌های عامل ارائه شد.

پروفسور محد نظری اسماعیل، رئیس گروه حامی فلسطین و بایکوت، واگذاری و تحریم برندهای اسرائیل در مالزی، گفت: کی اف سی در لیست بایکوت قرار ندارد اما بسیاری از مالزیایی ها هر اپراتور فست فود آمریکایی را مرتبط با اسرائیل می دانند.

از زمانی که تحریم در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) آغاز شد، کی اف سی استراتژی برندسازی خود را تغییر داده است و با علائمی بر روی تابلوهای منو و بروشورهای خود بر مالکیت شرکت جوهور (شرکت دولتی مالزی) یا متعلق به دولت ایالتی جوهور تاکید می‌کند.

این منبع گفت: برای کاهش تأثیر تحریم، شرکت کیو اس آر، استراتژی نام تجاری خود را تغییر داد تا در سه ماهه چهارم سال گذشته در وب سایت خود اسلامی تر شود.

وب سایت این شرکت نوشت: فرصت های شغلی برای بیش از ۳۰ هزار کارمند، که ۸۶ درصد آنها مسلمان هستند، فراهم می کند.

بر اساس وب سایت کیو اس آر بیش از ۶۰۰ رستوران کی اف سی در مالزی وجود دارد.

کی اف سی و چند برند دیگر مستقر در ایالات متحده مانند استارباکس و مک دونالد به دلیل ارتباط آنها با رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۲۰) با تحریم مواجه شده اند.

برجایا فود که مالک ۴۰۰ فروشگاه استارباکس در مالزی است، از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۳ (مهر تا دی ماه ۱۴۰۲) ضرر خالص ۴۲.۶ میلیون رینگیتی (نزدیک به ۹ میلیون دلار) را گزارش کرده است و طبق گزارش ها، وینسنت تان مالک شرکت، در نظر دارد شرکتش را خصوصی کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • شمسایی با قدرت ادامه می دهد/فضای خوبی در تیم ملی فوتسال وجود دارد
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود