Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان گفت: روستاهای بدون بیکار استان با شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی و حمایت از طرح‌های اشتغال آفرین تا پایان دولت دوازدهم از سه به ۱۵ روستا افزایش می‌یابد.

علیرضا آشناگر در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان که با حضور محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سمنان برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اساسی برای تثبیت جمعیت در مناطق روستایی توجه به اشتغال و رفع مشکلات زیرساختی است که با هدف گذاری های انجام شده برای توسعه این مناطق تلاش‌های خوبی در استان سمنان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سمنان ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه دارد و بیشتر معادن غنی استان در اطراف روستاها است که باید از این منابع و ظرفیت برای جلوگیری از مهاجرت نهایت بهره را برد.
استاندار سمنان تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و توسعه‌ای ،علاوه بر اشتغال‌زایی برای مردم استان، بسیاری از هموطنان جویای کار از سایر استان های کشور به استان سمنان مهاجرت می کنند.
آشناگر ادامه داد: ظرفیت گردشگری برای توسعه اقتصادی استان سمنان بسیار مهم است که باید در قالب های مختلف برای توسعه آن همانند سال های گذشته در تلاش باشیم.
استاندار سمنان اضافه کرد: باوجود اینکه ۲۰ درصد جمعیت استان سمنان در مناطق روستایی زندگی می کند اما سمنان در تولید محصولات کشاورزی حرف های زیادی برای گفتن در کشور دارد و باغات شاهرود و پسته دامغان ظرفیتی ممتاز برای ثروت آفرینی به شمار می رود.
آشناگر اضافه کرد: از حیث پرورش دام سبک و سنگین هم استان سمنان با توجه به مراتع شمالی آن ظرفیت بالایی دارد و جمعیت روستایی استان در بخش های مختلف مولد و فعال هستند.
وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی، نرخ خدمات رسانی به روستاهای استان سمنان بالا است اما تلاش های خوبی برای رفع محرومیت زدایی در حال انجام است‌.
آشناگر با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به روستاهای استان سمنان شده است، گفت: میامی جزو ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار کشور است که سند توسعه این شهرستان تدوین شد.

تدوین سند توسعه ۷۰ درصد روستاهای استان سمنان

استاندار سمنان گفت: سند توسعه ۷۰ درصد از روستاهای استان سمنان با هدف محرومیت زدایی و آبادانی در مناطق کمتر برخوردار تدوین شده است.

آشناگر افزود: سمنان جزو استان‌های برتر در جذب تسهیلات است و اعتبارهای خوبی در بخش مشاغل خانگی و روستایی در سال‌های گذشته در استان جذب شد.
وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا پایان دولت دوازدهم سند توسعه تمامی روستاهای استان سمنان تدوین شود تا با جهت دهی مشخص برای رونق و آبادانی این مناطق گام برداشته شود.
استاندار سمنان اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های توسعه ای نگاه مرکز پیرامونی برچیده شود و بنیاد و شرکت‌های دولتی برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری به میدان بیایند.
آشناگر تصریح کرد: استان سمنان برای دریافت حقوق دولتی اصرار دارد و روستاهای اطراف واحدهای معدنی فعال استان باید از درآمدهای حاصل از اکتشاف و استخراج این معادن بهره‌مند شوند.
استاندار سمنان تصریح کرد: محرومیت‌زدایی در استان سمنان با رهیافت‌های اصولی دنبال می شود و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای رفع مشکلات مطرح شده در این جلسه همکاری های لازم را انجام دهد.
آشناگر گفت: هماهنگی خوبی بین مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان برای محرومیت زدایی وجود دارد و اختیارات لازم برای اجرای طرح های کاربردی تر به استانها اعطا شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روستاهای استان سمنان استاندار سمنان استان سمنان محرومیت زدایی برای توسعه سند توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از مجهز شدن ماشین‌آلات دهیاری‌های استان به سیستم ردیابی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، سهراب امیری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به توسعه فعالیت‌های عمران روستایی، اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه و نظارت بر عملکرد ماشین‌آلات دهیاری‌ها سیستم ردیابی جی پی اس بر روی ماشین‌آلات دهیاری‌های استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش 500 دستگاه از ماشین‌آلات مختلف در دهیاری‌های استان بوشهر مستقر هستند، اظهار امیدواری کرد به‌زودی با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های استان بوشهر کار نصب این سیستم بر روی ماشین‌آلات آغاز شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ابراز امیدواری کرد: با تجهیز ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها به دستگاه ردیابی و راه‌اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) ، بازدهی بهره‌گیری از این ماشین‌آلات در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

امیری‌نژاد  اضافه کرد: از 619 روستای استان بوشهر 393 روستای آن دارای دهیاری هستند.

وی در ادامه از جذب سرباز جهادی در فرمانداری‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با هدف جذب نیروهای جوان، متخصص و جهادی در راستای کمک به توسعه فعالیت‌های عمرانی و جهادی در روستاها و ارتباط موثر نیروهای جهادی در سراسر استان با فرمانداری‌ها فراخوان چهارمین دوره جذب سرباز یا امریه جهادی منتشر شده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد: این مهم در راستای شناسایی ظرفیت‌های روستایی در همه حوزه‌ها معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اجرایی می‌شود

امیری‌نژاد با بیان اینکه تاریخ اعزام مشمولین اول مرداد سال جاری است، افزود: عدم داشتن غیبت و کسر خدمت بومی بودن محل تقاضا، نداشتن بستگان نسبی و سببی در محل تقاضای خدمت و دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی، از شروط جذب امریه جهادی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند