Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:55:46 GMT

رابطه تغذیه سالم در مقابله با ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۳۳۹۴

رابطه تغذیه سالم در مقابله با ویروس کرونا

مسعود نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز اجرای طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه در استان گیلان، گفت: این طرح در راستای پیشگیری از کرونا در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کرونا جنبه‌های زیادی از زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات زیادی را علاوه بر خود بیماری برای ما ایجاد کرده است، گفت: یکی از عوامل مهم در بحث کرونا، نقش تغذیه در پیشگیری از این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه دو هدف عمده را دنبال می‌کند، ادامه داد: اینکه مردم چه مواد غذایی را به چه میزان مصرف کنند تا بدن آنها را در برابر بیماری کرونا مقاوم‌تر شود، در این طرح آموزش داده می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: کارشناسان تغذیه با بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای خود مواد غذایی مفید و نحوه مصرف آنها را به مردم اطلاع رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، تصریح کرد: ممکن است تهیه برخی از غذاها برای مردم سخت باشد لذا در جاهایی که می‌توان ماده‌ای را به عنوان جایگزین در سبد غذایی مردم قرار داد، نیز به آنها معرفی می‌شود.

نوروزی معضل چاقی و اضافه وزن به ویژه در کودکان و نوجوانان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، تغذیه سالم در کنار فعالیت بدنی و اینکه مردم از چه گروه مواد غذایی و به چه میزان استفاده کنند را آموزش می‌دهیم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سفیران سلامت در اجرای این طرح با دانشگاه همکاری می‌کنند، افزود: با کمک این افراد و داوطلبان آموزش‌های مربوطه را به سطح خانه‌های مردم برده و از آنها درخواست داریم که به شایعات بی اساس که پایه‌های علمی ندارند توجه نکنند.

کد خبر 5114297

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی گیلان ویروس کرونا تغذیه قاسم سلیمانی ویروس کرونا آیت الله مصباح یزدی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیراز کرمانشاه آلودگی هوا آمار کرونا گرگان بوشهر جبهه مقاومت عکس استانها خطبه های نماز جمعه شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته و دکترخالد عراقی رئیس دانشگاه کراچی که اعطاکننده این مدرک بوده، طبق قوانین پاکستان، همزمان عهده‌دار معاونت هیأت امنای دانشگاه نیز بوده است.

منبع: ایران

tags # سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا