Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@14:29:12 GMT

با رفتن ترامپ سیاست های آمریکا تغییر نمی کند

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۳۷۳۱

با رفتن ترامپ سیاست های آمریکا تغییر نمی کند

ایزدی گفت: اول بهمن قرار است بایدن وارد کاخ سفید شود، آمدن بایدن جای ذوق زدگی ندارد و اینکه از فرصت و مذاکره صحبت می شود باید گفت این فرصت ها زمانی معنا دارد که این فرد معتقد به سیاست ترور نباشد و اعلام کنند از سیاست های ترامپ قرار است پیروی نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فواد ایزدی» در همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده کنشگری فعال یا منعفل که شب گذشته (دوشنبه ۱۵ دی) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: تظاهرات در عراق در روزهای اخیر عظیم و تأثیرگذار بود و مجموعه رسانه های غربی و عربی مدتی است هجمه تبلیغاتی دارند در خصوص حضور ایران در عراق مطرح می کنند  و اینکه مردم عراق از ایرانی ها متنفر هستند در حالی که این تبلیغات صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: جمهوری اسلامی دوستان خوب و پای کاری در عراق دارد و از دلایلی که موجب شدن تا دشمنان سردار سلیمانی را به شهادت برسانند این بود که متوجه نزدیکی روابط عراق و ایران شدند و این موضوع به نفع آمریکا نیست.

 

وی عنوان کرد:  هزینه نظامی آمریکا یکهزار میلیارد دلاراست در حالی که هزینه نظام ایران بر اساس برآورد مرکز پژوهشی، سالانه 10 میلیارد است که برخی می گویند کمتر از این میزان است یعنی هزینه نظامی ایران یک صدم آمریکا است و حال این سوال وجود دارد چرا ایران توانمندی بیشتری در پیشبرد اهداف در حوزه سیاست خارجی دارد.

 

ایزدی اعلام کرد: چطور ایران با این هزینه نظامی بسیار کمتر در صحنه های نظامی موفق تر عمل می کند برای این سوال مقامات آمریکایی پاسخ خوبی  نداشتند و یکی از پاسخ هایی که دادند این بود که ایران ژنرالی به نام قاسم سلیمانی دارد که توانمند است و شبکه ای دارد از افرادی که گوش به فرمان او هستند به خاطر توانمندی این فرد، آمریکایی ها نتوانستند در رسیدن به اهداف شان در حوزه سیاست خارجی موفق شوند.

 

وی تأکید کرد: یکسال است از شهادت سردار سلیمانی می گذرد و مشکل مضاعفی که آمریکا پیدا کرد این است که یکسال پیش سلیمانی ترور شده ولی چرا معادلات منطقه ای عوض نشده و موفقیت های آمریکا به حد مورد انتظار نرسیده است.

 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار  کرد: اول بهمن قرار است بایدن وارد کاخ سفید شود آمدن بایدن جای ذوق زدگی ندارد و اینکه از فرصت و مذاکره صحبت می شود باید گفت این فرصت ها زمانی معنا دارد که این فرد معتقد به سیاست ترور نباشد و اعلام کنند از سیاست های ترامپ قرار است پیروی نکند.

 

وی یاد آور شد: دعوای دموکرات ها با ترامپ بر سر این موضوع بود چرا از برجام خارج شدی، پروسه ای که منجر به برجام ۲ و سه می شد، آمریکا را باید آنگونه که هست شناخت نه آنگونه که دوست داریم در ذهن ما عمل کنند باید از تجارب چند سال گذشته عبرت بگیریم و امید داریم مسئولان عبرت گرفته و مشکلات قبلی تکرار نشود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار سلیمانی مسئولان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901006

دیگر خبرها

  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • چرا پسوند باشگاه استقلال را تغییر دادند؟
  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟