Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره احتمال حمله نظامی آمریکا به مواضع ایران در منطقه طی روزهای آینده اظهارکرد: درحال حاضر ایالات متحده آمریکا از لحاظ ساختاری و عملیاتی، آمادگی درگیری نظامی با ایران را ندارد؛ همچنین انگیزه و دلیل خاصی هم برای این اقدام ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حاکمیت آمریکا امروز در بی ثبات ترین وضع خود قرار دارد؛ روزهای آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ و فرآیند تحویل قدرت درآمریکا، موجب شده تا حاکمیت این کشور حداقل تا ۲.۳ ماه آینده ثبات چندانی نداشته باشد. همچنین اداره شدن وزارت دفاع آمریکا با سرپرست، از دیگر دلایل بی ثباتی حاکمیت آمریکا محسوب می‌شود.

کوشکی ادامه داد: در این شرایط اگر آمریکا وارد جنگ با ایران شود، امکان پشتیبانی از آن‌ها وجود نخواهد داشت؛ زیرا که هنوز دولت جدید مستقر نشده و دولت قدیم نیز درحال رفتن است. لذا احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ایران و آغاز یک جنگ گسترده در منطقه باتوجه به شرایط آمریکا بسیار اندک است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: البته این احتمال وجود دارد که برای حفظ پرستیژ و جایگاه خودشان در منطقه، تحرکات خرابکارانه کوچکی را به صورت موردی در دستور کار قرار دهند. حمله‌ای کوچک به یکی از سکوهای نفتی در خلیج فارس، می‌تواند از جمله این اقدامات باشد. اما این که بخواهند تهاجم گسترده‌ای را به خاک جمهوری اسلامی داشته باشند، بسیار بعید و دور  از ذهن بنظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که این شیطنت‌های کوچک آمریکا از لحاظ حقوق بین الملل در حکم جنگ است و باید پاسخ قاطعانه به آن داده شود. اما احتمال آغاز یک جنگ نظامی کامل و گسترده با ایران باتوجه به شرایط آمریکا، بسیار اندک است. اگر آمریکا به صورت موردی به یکی از نفتکش‌های ایران در خلیج عدن حمله‌ای داشته باشند، به معنی اعلان جنگ علیه ایران است و باید به آن پاسخ دهیم.

این کارشناس سیاسی با اشاره به توئیت اخیر وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر احتمال حمله نظامی اسرائیل به مواضع آمریکا و نسبت دادن آن به ایران، گفت: طرح این مسئله از سوی وزیر امورخارجه نشان دهنده نداشتن اطلاعات نظامی است؛ این که اسرائیل بخواهد حمله‌ای را علیه آمریکا داشته باشد و سپس آن را گردن ایران بیندازد، بیشتر به جوک شبیه است چرا که در فضای فعلی جهان، هرگونه تحرک نظامی قابل رصد است.

کوشکی درباره احتمال حذف فیزیکی دونالد ترامپ از سوی سازمان‌های جاسوسی غربی بیان کرد: سازمان‌های جاسوسی غربی دلیل و انگیزه‌ای برای این اقدام ندارند؛ به همین دلیل احتمال این اقدام بسیار اندک است. برخی می‌‎گویند ترامپ برای حفظ قدرت در کاخ سفید، نیازمند ایجاد شرایط اضطراری در آمریکا به وسیله اقدام نظامی علیه ایران است. در حالی که این موضوع در قانون اساسی آمریکا هیچ جایی ندارد.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1086514 برچسب‌ها محمدصادق کوشکی حملات نظامی نظامیان آمریکا شهید قاسم سلیمانی آمریکا جنگ افروزی آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمدصادق کوشکی حملات نظامی نظامیان آمریکا شهید قاسم سلیمانی آمریکا جنگ افروزی آمریکا بسیار اندک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که نظامیان مذکور، دلیل نافرمانی را ناتوانی از ادامه جنگیدن عنوان کرده اند.

این تحول پس از آن صورت می گیرد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی امروز در نشستی با طرح و برنامه حمله زمینی به رفح موافقت کرد.

هالوی در این نشست با فرمانده تیپ جنوب و تمامی فرماندهان ارتش این رژیم، ادامه حملات به نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

مقامات رژیم صهیونیستی از هفته ها پیش تاکنون، تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل