Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار مسؤولان قرارگاه محرومیت‌زدائی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: محرومیت‌هایی در حاشیه شهر اصفهان دیده می‌شود که این محرومیت‌ها در هیچ روستایی وجود ندارد که لازم است فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در این مناطق بیش از پیش افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: تلاش شده تا با همکاری نیروی مقاومت بسیج و خیریه‌ها مشکلات محله‌های حاشیه‌نشین شهر اصفهان برطرف شود، اما این فعالیت‌ها کم است، بنابراین برای کم‌رنگ‌تر شدن رنگ محرومیت از چهره حاشیه شهر اصفهان باید مسؤولان دستگاه‌های اجرایی با خیران همکاری بیشتری داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به لزوم اصلاح قوانین برای کنترل و ریشه‌کن کردن مصرف مواد مخدر تصریح کرد: این مشکل را همواره با مسؤولان کشوری و مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر در میان گذاشته‌ام و پیشنهاد دادم که محدودیت‌هایی برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان قرار دهند تا خود به خود، تمایل افراد برای مصرف و فروش مواد مخدر کاهش یابد چراکه با انجام این کار می‌بینند از مواهب اجتماعی فراوانی محروم می‌شوند.

او گفت: همچنین از ظرفیت خیران برای بازگشت معتادان به دامان خانواده استفاده شود؛ همان‌گونه که خیران با کمک‌های خود به زندان اصفهان، شرایط آن مکان را بهبود داده و زمینه درآمدزایی برای زندانیان را فراهم کردند تا زندان مکانی برای اصلاح زندانیان شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اصفهان گفت: طرح‌های مختلفی از جمله احداث کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار به شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مربوط ارائه شده که امیدوار هستیم مسؤولان اجرایی از این طرح‌ها استقبال کنند.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: دفتر امام جمعه اصفهان از نظر کمک‌ها و حمایت‌های مالی از زنان سرپرست خانوار تا جایی که امکان داشته، اقدام کرده، اما مهم این است که ظرفیت‌های موجود برای برطرف شدن کامل و ریشه‌کن شدن معضلات محلات حاشیه‌نشین بسیج شود.

اقدامات مقطعی برای رفع محرومیت حاشیه شهر اصفهان کافی نیست حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سال ۱۳۹۴ تاکنون در حاشیه شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این مناطق با وجود محرومیت‌های فراوان، دارای ظرفیت‌هایی است که می‌توان به آن تکیه کرد.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به تلاش گروه‌های جهادی و دستگاه‌های اجرایی برای محرومیت‌زدایی در این مناطق افزود: اینکه در مقاطع زمانی مختلف، ارگان‌ها و گروه‌های مردمی به صورت مقطعی کمک‌هایی را برای برطرف شدن مشکلات این مناطق داشته باشند خوب است، اما کافی نیست.   شناسایی ۲۴ مشکل در حاشیه شهر اصفهان   در ادامه فرمانده حوزه بسیج ۲۱ عماریاسر ناحیه امام صادق (ع) اصفهان گفت: تاکنون ۲۴ مشکل در این مناطق احصاء شده است که برخی از این مشکلات از جمله موضوع انشعاب فاضلاب این مناطق از سال ۱۳۹۴ با پیگیری استاندار وقت آقای مهرعلیزاده دنبال شد و در سال گذشته به پایان رسید.

منوچهر جدیدی عنوان کرد: بهسازی زیرساخت‌های مساجد در این مناطق با همکاری بسیجیان و خیران، توزیع غذا، تهیه لوازم‌التحریر دانش آموزان و ... در این مناطق انجام شده است، اما برخی از مشکلات نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی و دولت است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان محرومیت حاشیه شهر اصفهان حاشیه شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروميت ناگهانى قبل از نیمه نهایی حساس لیگ!

به گزارش "ورزش سه"، جواد داورى، رييس فدراسيون بسكتبال، بدون شك يكى از قهرمانان ملى خوشنام اين رشته ورزشى محسوب می‌شود كه سه مدال طلاى ارزشمند جام ملت‌هاى آسيا را در سال‌هاى ٢٠٠٧، ٢٠٠٩ و ٢٠١٣ را بر گردن آويخته و طلاى جام باشگاههاى ٢٠١٣ آسيا را با تيم‌هاى ملى و باشگاه فولاد ماهان سپاهان اصفهان به گردن آويخته است.

بازيكنى كه هم جام جهانى را ديده، هم المپيك را تجربه كرده و هم قبل از رياست فدراسيون بسكتبال ايران بر مسند و صندلى رياست هيأت بسكتبال استان اصفهان تكيه زده بوده و همچنين مدال برنز بازي‌هاى آسيايى ٢٠١٠ گوانگژو را نيز در كارنامه دارد.

جواد داورى در دوران بازيكنى كه عمده سال‌هاى فعاليت خود را در تيم ذوب آهن اصفهان گذراند در مقاطعى نيز با پيراهن مهرام تهران و پتروشيمى بندرامام نيز به ميدان رفت، اما همگان او را يك ذوب آهنى با تعصب، با اخلاق و توانمند در عرصه ليگ برتر بسكتبال می‌شناسند.

اما برخى حواشى ليگ برتر بسكتبال حالا باعث شده تا پاى رييس فدراسيون هم به اين ماجراها باز شود.

در بازى اول دو تيم ذوب آهن و طبيعت در اصفهان خطاى شديد روزبه ارغوان بر روى جردن استيونس بازيكن آمريكايى تيم مهمان با عكس العمل لفظى آرمان زنگنه روبرو می‌شود. اين موضوع با ديسكاليفه داور روبرو شده و در برگه ناظر نيز چنين ثبت می‌شود اما در كمال تعجب چهار ساعت قبل از بازى و در حال عزيمت تيم طبيعت به سالن مسابقه خبر محروميت آرمان زنگنه در مقابل ذوب آهن تلفنى اعلام می‌شود!

بدين ترتيب طبيعت بازى دوم نيمه نهايى را در اصفهان بعد از برد اول با نتيجه ٦٨ بر ٦٤ به ذوب آهن واگذر می‌كند.

اما چند سوال در اين ميان به وجود می‌آيد…

چگونه امكان‌پذير است كه بدون تشكيل كميته انضباطى يا تصويب قانونى در جلسات ابتدايى ليگ بازيكنى را چهار ساعت مانده به شروع بازى محروم اعلام كرد؟

كجاى قوانين امسال ليگ برتر بسكتبال يا در قوانين محلى اعلام شده است اگر بازيكنى ديسكاليفه شود از بازى بعدى محروم می‌شود يا اگر چنين است پس چرا در ليگ امسال بازيكنانى بوده‌اند كه با ديسكاليفه شدن بازى بعدى را براى تيم‌هاى خود به ميدان رفته‌اند؟

چرا در بازى دوم ذوب آهن اصفهان و طبيعت اسلامشهر به يكباره يك ساعت مانده به آغاز بازى اعلام می‌شود آرمان زنگنه يكى از ستاره‌ها و ستون‌هاى تيم مهمان كه بازى اول نيمه نهايى را در زمين ميزبان با نتيجه ٨٤ بر ٧٤ برده‌اند از قرار گرفتن در تركيب تيم خود محروم است؟

با محروميت يكباره آرمان زنگنه حتى بر فرض استناد بر ديسكاليفه شدن در بازى قبلى يا ثبت تذكر  جدى در پرونده كميته انضباطى يا وجود محروميت تعليقى آيا نبايد به گزارش ناظر، داور يا تشكيل كميته انضباطى با حضور بازيكن بسنده كرد؟

بر اساس كدام متر و معيار در بازى دوم ذوب آهن اصفهان و طبيعت تهران در نصف جهان به يكباره يكى از بازيكنان و ستاره‌هاى اصلى تيم مهمان يك ساعت مانده به بازى محروم می‌شود؟

به نظر براى اتخاذ چنين تصميمات مهمى بايد كارشناسى‌تر، قانونى و حرفه‌اى‌تر رفتار كرد تا حاشيه‌ها، شائبه‌ها و برداشت‌هاى مختلف به جايگاه بسكتبال ايران ضربه نزند.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • محروميت ناگهانى قبل از نیمه نهایی حساس لیگ!
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم