Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، دولت سودان بیانیه ای را در خصوص مذاکرات سه جانبه ای که قرار بود میان این کشور و نمایندگان مصر و اتیوپی در خصوص سد النهضه برگزار گردد، صادر کرد.

بر اساس این گزارش، دولت سودان اعلام کرده است که این کشور در نشست سه جانبه مذکور شرکت نخواهد کرد. در بیانیه دولت سودان آمده است: ما پیشتر درخواست دیدار با کارشناسان فنی اتحادیه آفریقا در خصوص سد النهضه را داشتیم اما این اتحادیه هیچ پاسخی به درخواست ما نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت سودان در این بیانیه همچنین آورده است: در شرایطی که منتظر شنیدن پاسخ درخواست خود از اتحادیه آفریقا بودیم به یکباره از ما درخواست شد تا در نشست سه جانبه درخصوص سد النهضه شرکت کنیم. از آنجایی که به درخواستمان در اتحادیه آفریقا پاسخ داده نشد، ما نیز در مذاکرات مذکور شرکت نخواهیم کرد.

پیشتر «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سخنانی خواستار حصول یک توافق فراگیر میان سه طرف برای حل و فصل بحران سد النهضه شده و گفته بود: بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف های مختلف حاصل شود؛ توافقی که بتواند خواسته ها و حقوق مصر را تأمین کند.

رئیس جمهور مصر در ادامه تصریح کرد: توافقی که می بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در خصوص سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه ای که تمامی طرف ها به آن عمل کنند.

سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را آغاز و اعلام کرده اند این فرایند ۳ سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست کرده است فرایند مذکور در طول مدت زمان ۱۰ سال انجام شود.

بهره‌برداری از سد النهضه موجب می‌گردد که قاهره سالیانه حجمی در حدود ۱۱ تا ۱۹ میلیارد متر مکعب از آب نیل و در پی آن، درآمد حدود ۲ میلیون کشاورز را از دست بدهد. مذاکرات و گفتگوهای سه جانبه میان مصر، اتیوپی و سودان در این خصوص تاکنون بی نتیجه بوده است.

چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری جنجالی درباره پروژه سد النهضه اظهار داشت که مصر باید این سد را نابود کند. اتیوپی به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و آن را جنگ‌افروزانه خواند. پس از اظهارات مذکور، «گدو آندارگاچو» وزیر امور خارجه اتیوپی، سفیر آمریکا را احضار کرد.

کد خبر 5114287 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: سودان سد النهضه مصر اتیوپی قاسم سلیمانی ایالات متحده امریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی فلسطین دونالد ترامپ ویروس کرونا عربستان سعودی لبنان افغانستان روسیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 انگلیس خصوص سد النهضه دولت سودان سه جانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد | درخواست ویژه ستاره تیم ملی
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید