Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حملات موشکی ایران بعد از شهادت سردار سلیمانی تمامی پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را تخریب و جامعه غربی را دچار وحشت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن بازخوانی وقایع مربوط به حمله ایران به پایگاه موشکی عین الاسد اظهار کرد: عین الاسد آمریکا در منطقه الانبار عراق یکی از بزرگترین پایگه های نظامی این کشور در غرب آسیا و پایگاه استراتژیک نیروهای آمریکایی در خاورمیانه تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دهها کماندو و تفنگدار آمریکایی با پیچیده ترین تجهیزات نظامی از جمله تجهیزات رصد ماهواره ای تحرکات کشورهای منطقه در این پایگاه مهم آمریکا حضور داشتند. دلیل اینکه ایران عین الاسد را هدف موشکی خود به عنوان شروع بحث انتقام سخت قرار داد هم در این بود که عملیات ترور سردار سلیمانی از این پایگاه آغاز شد. عین الاسد مستقیما با کاخ سفید و دفتر دونالد ترامپ برای انجام این عملیات در ارتباط بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به پیامهای حمله ایران به پایگاه عین الاسد تصریح کرد: ایران با ضربه زدن به قدرتی که بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات نکرده بود به آن حمله کند به جهانیان ثابت کرد که در انتقام خون شهید سلیمانی و سرداران خود کوتاهی نخواهد کرد.

هانی زاده تاکید کرد: اگرچه آمریکاییها داعیه دار ابرقدرت بودن جهان هستند اما نتوانستند حمله موشکی ایران را پاسخ دهند. البته آنها چند مرتبه قدرت ایران را مورد آزمایش قرار داد که از جمله آنها می توان به انهدام پیشرفته ترین پهپاد آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد. کشور ما ثابت کرد که دارای بازوان قدرتمندی در جهان بوده و از پیچیده ترین تجهیزات جنگ الکترونیکی برخوردار است.

وی تشریح کرد: در این میان ممکن بود تیم سیاسی ترامپ قصد داشته باشند به ایران حمله کنند تا ثابت کنند همچنان ابرقدرت هستند اما از آنجایی که اختیار حمله دست ژنرال های پنتاگون بوده و این ژنرال ها با دقت تمام قدرت و واکنش احتمالی ایران را تحلیل می کنند، مانع از این شدند که ترامپ دست به ماجرایی بزند.

کارشناس مسائل سیاسی تبیین کرد: جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد که منطقه را به هم بریزد، کاخ سفید و پنتاگون هم به خوبی این مسائل را می دانند. لذا تحریک بسیاری از رژیم های مرتجع عرب برای حمله آمریکا به ایران همواره با مخالفت های ژنرال های آمریکایی مواجه می شود.

هانی زاده با تشریح دلایل پنهان کاری خرابی های عین الاسد توسط رسانه های غربی توضیح داد: تلاش رسانه های آمریکا بر این است که در بزرگنمایی توان نظامی آمریکا و ضعیف جلوه دادن توان کشورهای مقابل از جمله ایران وحدت رویه داشته باشند؛ اما واقعیت این بود که حملات موشکی ایران بعد از شهادت سردار سلیمانی تمام این پایگاه را تخریب کرد.

وی افزود: آمریکا در طول 17 سال گذشته پیچیده ترین تجهیزات رصد ماهواره ای را پایگاه عین الاسد جای گذاری کرده بود که تمام این تجهیزات با حمله ایران نابود شد؛ 90 نفر از افسران و مقامات نظامی آمریکا در این حملات کشته شدند، خسارات مالی بسیار سنگین و آسیب های روانی جدی به نیروهای آمریکایی مستقر در این پایگاه ها وارد شد که رسانه های غربی بیشتر این مسائل را منعکس نکردند.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکایی ها با کم اهمیت جلوه دادن این حمله موشکی که بسیار دقیق بوده و قدرت تخریبی بالایی داشته صرفا در تلاش هستند تا مانع از این شوند که قدرت ایران جامعه غربی و آمریکا را دچار وحشت کند.

هانی زاده ابراز کرد: طبق گزارشهای موجود 48 نفر از شخصیت های نظامی و سیاسی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند، در لیست تعقیب ایران هستند. اینها هرگز از تعقیب قضایی و قانونی مصون نخواهند ماند و ایران بازوان قدرتمندی در خود ایالات متحده دارد که انتقام خون شهید سلیمانی و شهدای مقاومت را در زمان و مکان مناسب از آنها خواهد گرفت.

وی با اشاره به تجمع میلیونی مردم عراق در میدان التحریر بغداد تصریح کرد: این تجمع در واقع یک رفراندوم عمومی ملت عراق بود برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق؛ مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق باید مصوبه سال گذشته پارلمان عراق را ناظر بر اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق را اجرایی کند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: اگر الکاظمی بخواهد در برابر مصوبه پارلمان ایستادی کرده و نیروهای آمریکایی را اخراج نکند، درگیری خونین مستقیمی بین مردم عراق و نیرهای آمریکایی آغاز می شود. مردم عراق در انتظار فرمان رهبران جهاد الحشد الشعبی، النجبا و حزب الله عراق هستند تا تقابل خود را به صورت جهادی در مقابل نیروهای آمریکایی برای خروج آنها از عراق آغاز کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نیروهای آمریکایی کارشناس مسائل سردار سلیمانی موشکی ایران هانی زاده عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.   به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار  کردند.   ️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبری است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.   گزیده بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را در ادامه بخوانید:   * تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است   * تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.   * الگوهای جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند.   * غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار  افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.   * نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.   * فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.   * دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این‌جور با آنها رفتار میشود/ رفتار آمریکا حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد   *شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها، با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند؛ این‌جور دارد با آنها رفتار می‌شود.   *این رفتار آمریکایی‌ها هم، حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینیِ به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه‌ی همین «مرگ بر آمریکا»یی که شما می‌گویید. نشان داد به همه که آمریکا شریکِ جرم است. یک حرفی هم ممکن است یک وقتی بزنند به‌عنوان مثلاً دلسوزی! دروغ است، خلاف واقع است.   *آنچه که انسان مشاهده می‌کند در عمل، نشان‌دهنده‌ی همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی، با رژیم صهیونیستی است. اینها شریک جرمند. چطور میشود نسبت به یک چنین نظامی، نسبت به چنین رژیمی، انسان خوش‌بین باشد؟ چطور ممکن است؟ یا به حرف او اعتماد بکند.   این خبر تکمیل می‌شود کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • فیلم| لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • قسام مواضع اشغالگران در کیبوتس نیریم را هدف قرار داد
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو
  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است