Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل از کلنگ زنی ساخت بزرگترین پالایشگاه تولید «سوربیتول» خاورمیانه در شهرستان پارس آباد مغان خبر داد و اظهار کرد: این پالایشگاه اولین پالایشگاهی تولید سوربیتول در کشور است.

وی افزود: این پالایشگاه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان احداث و راه‌اندازی می‌شود که دانه‌های روغنی از جمله آفتابگردان، سویا، کلزا، گلرنگ و ذرت تولید شده در منطقه را فراوری و پالایش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیرزاده بیان کرد: این پالایشگاه با اتکا به مزیت تامین تولید و توزیع فروکتوز و سوربیتول با مصرف دارویی و غذایی با ظرفیت ۶۸ هزار تن فروکتوز و ۴۵ هزار تن سوربیتول فعالیت خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این پالایشگاه، علاوه بر اینکه مشکل فروش محصولات کشاورزی منطقه دشت مغان استان اردبیل و حتی شمال‌غرب کشور از جمله دانه‌های روغنی و ذرت برای همیشه برطرف می‌شود،  برای ۳۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی افزود: این پالایشگاه در هفته آینده با حضور مسؤولان کشوری و استانی در ناحیه صنعتی شهرستان پارس آباد کلنگ زنی خواهد شد و با در نظر گرفتن اینکه مجوزات لازم برای آن از طرف وزارت جهاد کشاورزی در ماه گذشته صادر شده، انتظار می‌رود تا ۱۸ ماه آینده تکمیل  وبه بهره‌برداری برسد و وارد چرخه تولید شود.

جهانگیرزاده با بیان اینکه  پالایشگاه تولید سوربیتول تحولی عظیم در دشت زرخیز مغان ایجاد خواهد کرد، گفت: این پالایشگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هدف ارائه محصولات نوین قابل اعتماد و سالم که زمینه ساز تولید و اشتغال‌زایی در کشور عزیزمان مخصوصاً در سال جهش تولید ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم پارس آباد بیله سوار و اصلاندوز پالایشگاه پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیین کلنگ‌زنی احداث پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز