Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:08:10 GMT

۱۰۰ درصد جمعیت عنبرآباد ارزیابی سلامت شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۴۶۶۸

۱۰۰ درصد جمعیت عنبرآباد ارزیابی سلامت شدند

به گزارش ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنبرآباد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش موثر پزشک خانواده در کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: یکی از دلایل مدیریت موفق در مقابله با کرونا، حضور تیم‌های سلامت و پزشک خانواده در سطح یکِ پیشگیری است.

علیرضا علیدادی سلیمانی از انجام یکهزار مورد نمونه تست کرونا توسط کلینیک غربالگری بیماری کرونا به روش PCR و ارسال به آزمایشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر با استفاده از کیت‌های تشخیص سریع در مراکز منتخب، شناسایی سریع و مراقبت به موقع از بیماران کرونایی تسهیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول مرکز جامع سلامت شهری_روستایی شماره یک و نماینده پزشکان عنبرآباد نیز در خصوص نقش پزشک خانواده از دیدگاه یک پزشک اظهار داشت: بسیاری از مردم به دلیل وجود ترس و دلهره با داشتن کوچکترین علائم که ربطی به کرونا ندارد به مراکز درمانی مراجعه و همچنین برای انجام آزمایش اقدام می‌کنند، همچنین پزشک خانواده با داشتن پرونده الکترونیک سلامت افرادِ تحت پوشش می‌تواند کمکی برای پیشگیری از شیوع کرونا باشد.

دکتر مریم کشیتی افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون یازده هزار و ۷۰۰ ویزیت توسط پزشکان مرکز جامع سلامت شهری_روستایی ثبت و حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها غربالگری کرونا شده‌اند. 

وی بیان داشت: غربالگری کرونا برای ۱۴ هزار نفر توسط پرسنل غیر پزشک مرکز (ماما، مراقب سلامت، بهورز) انجام شده است.

مسئول مرکز جامع سلامت شهری_روستایی عنبرآباد از ارائه ۱۳ هزار و ۱۹۱ خدمت به یک هزار و ۵۹۰ نفر در واحد مامایی و همچنین انجام ۷۰۰ مراقبت کرونا برای ۱۹۹ زن باردار توسط ماماهای مرکز بهداشت خبر داد و گفت: این خدمات از ابتدای سال ۹۹ تا کنون انجام گرفته است.

 او بهترین راه برای مقابله با این ویروس را در شرایط فعلی، پیشگیری و کند کردن روند سرایت دانست. 

وی تصریح کرد: با شستن مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می‌توان از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کرد.

پزشک مسئول مرکز خدمات جامع سلامت روستایی حجت‌آباد از توابع شهرستان عنبرآباد هم گفت: این مرکز جمعیت بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش دارد.

دکتر محمد عبدلی افزود: وضعیت تمامی این افراد به لحاظ سلامت و بهداشتی در قالب پرونده اکترونیکی تشکیل شده که در چند ماه اخیر به واسطه بیماری کرونا ارتباط تنگاتنگی نیز به وجود آمده است.

وی اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا همه سرپرستان خانوار از طریق فضای مجازی کانال ارتباطی واتساپ با پزشک خانواده ارتباط برقرار کردند و همه مسائل و مقولات علمی و بهداشتی درباره ویروس در این فضا اطلاع‌رسانی می‌شود.

 عبدلی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون یکهزار و ۸۵۰ خدمت غربالگری کرونا توسط تیم سلامت برای ۹ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت شده است.

وی از ارائه ۱۸ هزار و ۲۰۰ خدمت به ۹ هزار و ۵۰۰ نفر توسط بهورزان خانه‌های بهداشت تحت پوشش مرکز سلامت حجت‌آباد خبر داد. 

پزشک مسئول مرکز خدمات جامع سلامت روستایی حجت‌آباد همچنین از ارائه ۲۵۰ خدمت به ۱۶۰ نفر از زنان باردار و شناسایی ۳۶ مورد مثبت کرونای قطعی توسط تیم سلامت و پیگیری روزانه خبر داد و افزود: این فعالیت‌ها  از جمله اقدامات مهمی بوده که از ابتدای امسال تا کنون در این مرکز انجام شده است.

 پزشک خانواده نقش مهمی در پیشرفت شاخصه سلامت دارد

فرماندار عنبرآباد نیز گفت: طرح پزشک خانواده نقش مهمی در پیشرفت شاخصه سلامت دارد.

محمود رئیسی یکی از مهمترین شاخصه‌های مهم رشد و توسعه‌یافتگی هر کشوری را شاخصه سلامت دانست و افزود: اجرای طرح پزشک خانواده می‌تواند نقش بسزایی در رشد و پیشرفت این حوزه داشته باشد.

عنبرآباد با ۸۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ با امضای دستورالعمل مشترک با وزارت رفاه برای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، این طرح را به صورت پایلوت و نمونه در شهرهای بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفری سه استان کشور آغاز کرد و سپس طرح ذکر شده در سطح کشور اجرا شد.

طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع طرحی است که با دنبال کردن سه هدف اصلی، سلامت‌محور بودن جامعه را دنبال می‌کند. 

صیانت از سلامت خانواده‌ها، ارجاع بیماران به پزشک متخصص در صورت نیاز و کاهش هزینه‌های درمانی مردم سه هدف اصلی اجرای این طرح است که از سال ۸۴ تاکنون برای اجرای آن در کشور تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

 شاید در ابتدای ایجاد طرح پزشک خانواده کسی گمان نمی‌کرد که این طرح نقش کلیدی در شرایط خاص ایفا کند ولی نقطه اوج و درخشش این طرح در جریان کرونا تجلی پیدا کرد و همگان بر نقش تاثیرگذار پزشک خانواده پی بردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا طرح پزشک خانواده غربالگری بهداشت و سلامت عنبرآباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح پزشک خانواده غربالگری ویروس کرونا طرح پزشک خانواده غربالگری بهداشت و سلامت عنبرآباد اخبار کنکور طرح پزشک خانواده ویروس کرونا مسئول مرکز جامع سلامت تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در ۷ محور خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرائی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

زهرا یقطین امروز، ۸ اردیبهشت در اولین جلسه استانی «خانواده و جوانی جمعیت» سال ۱۴۰۳ با اشاره به اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر اعطای جایزه به برترین‌ها اعم از افراد و دستگاه‌ها برای نیل به اهداف قانون، اظهار کرد: ستاد ملی جمعیت مکلف است به منظور اهدای سالانه جایزه ملی جوانی جمعیت نسبت به تدوین شاخص‌های ارزیابی و سنجش به تفکیک بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرائی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اقدام کرده و بر اساس گزارش ارائه شده از نهادهای ذیربط مبنی بر اثر بخشی بر رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه مخاطب نسبت به اعطای جایزه ملی اقدام کند.

وی از جمله اهداف اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت را ایجاد تغییر ملموس در رویدادهای حیاتی جمعیتی شامل ازدواج، موالید، طلاق و مرگ و میر در راستای رویکرد جوانی جمعیت، معرفی و ارتقای حداکثری شناخت آحاد مردم و مسئولان از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برشمرد.

یقطین افزود: از اهداف دیگر این طرح فراهم‌سازی شرایط برای گردهمایی و تبادل اندیشه بین صاحب‌نظران حوزه خانواده و جمعیت، ایجاد انگیزه و شوق آفرینش‌گری فرهنگی و هنری در خصوص ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری، ایجاد روحیه کار جمعی و زمینه‌سازی ظهور استعدادهای علمی، فرهنگی و هنری، ایجاد انگیزه و شوق تلاش در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی کشور و فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نظام بهداشتی کشور است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس با اشاره به امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی، بیان کرد: مهلت ثبت‌نام تا ۱۰ اردیبهشت است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی www.jameyat.ir ، در این رویداد شرکت کنند و یا با دبیرخانه استانی به شماره ۳۲۱۲۶۷۹۴ و ۳۲۱۲۶۷۹۵ تماس بگیرند. 

وی اظهار امیدواری کرد: همان‌گونه که در سال گذشته کمیته استانی رویداد استان فارس در برگزاری اولین رویداد توسط ستاد ملی جمعیت شایسته تقدیر شناخته شد، در فرایند برگزاری دومین رویداد نیز همچنان افراد و مجموعه‌های شاخص در سامانه ثبت‌نام و به دبیرخانه معرفی شوند تا از چهره‌های تأثیرگذار در حوزه جوانی جمعیت در استان به نحو شایسته تقدیر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد