Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ دکتر عباس نجفی، که در کارگروه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی با هدف پیشگیری از جرایم فضای مجازی، سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: با ایجاد تبادل و هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط و تولید محتوای پیشگیرانه می توان، تهدیدات در فضای مجازی را به فرصت تبدیل کرد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ضمن تسلیت به مناسب فرارسیدن اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه، گفت: ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی ما نمونه‌های کامل انسانی از تمام ابعاد مختلف هستند که باید با تدبر در زندگی پر برکتشان با ویژگی و شاخصه‌های ایشان آشنا شویم و از این شاخصه‌ها، بعنوان راهنما و چشم انداز در زندگی فردی خود بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر نجفی با بیان اینکه حوزه فرهنگی یکی از ابعاد و حوزه‌هاست که می‌توان با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) در آن تغییرات و اقدامات زیادی انجام داد، خاطرنشان کرد: یکی از تهدیداتی که امروز اصول انسانی را مورد هدف قرار داده استفاده نادرست از فضای مجازی است.

وی اضافه کرد: به علت دسترسی آسان و فیلتر نشده سایت های مختلف، حتی افرادی که کمترین میزان سواد را نیز دارند، می‌توانند تنها با یک گوشی هوشمند وارد فضای مجازی شده و به علت عدم آگاهی مورد هجمه فرهنگی قرار ‌گیرند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به اینکه باید با نگاه آسیب‌شناسانه به فضای مجازی بنگریم تا بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها دغدغه آسیب‌های فضای مجازی و مسائل اجتماعی را دارند اما در صورتی این تلاش‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود که تعامل و هماهنگی بیشتری میان دستگاه‌ها صورت گیرد.

نجفی خروج از انفعال دستگاه‌ها، آگاهی‌بخشی، تولید محتوا مناسب و تعامل بیشتر دستگاه‌ها را از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی دانست و تاکید کرد: قبل از اینکه خساراتی به جامعه و نسل جوان وارد شود باید آسیب‌های این حوزه را شناسایی و با مدیریت علمی از آن پیشگیری کرد.

وی اظهار داشت: جهت پیشگیری از جرایم فضای مجازی، باید ظرفیت دستگاه‌ها شناسایی و سپس، جمع‌بندی شود و محتواهای تولید شده به صورت هدفمند طی تفاهم‌نامه‌ای با ارگان‌هایی نظیر صدا و سیما و آموزش و پرورش منتشر گردند تا با اقدامات موثر و نگاه پیشگیرانه اهداف مورد نظر کارگروه محقق شود.

 معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، دادگستری کل استان همدان در پایان با بیان اینکه تنها با نگاه جهادی و همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر می‌توان از فضای مجازی به نحوه مطلوب بهره برد، یادآور شد: در راستای انتشار محتواها باید شبکه‌سازی کرده و در قالب این شبکه‌ها به درون جامعه رسوخ نماییم تا به خروجی و چکیده مورد نظر دست پیدا کنیم.

کد خبر 1473055

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان استان همدان فضای مجازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است