Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام ارشد انتخاباتی ایالت جورجیا روز دوشنبه فاش کرده است که ترامپ او را برای گفت‌وگوی تلفنی "نامتناسب" تحت فشار قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، برد رافن اسپرگر مقام ارشد انتخاباتی ایالت جورجیا گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا من را تحت فشار قرار داد تا با او گفت‌وگوی تلفنی نامتناسبی داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی به رافن اسپرگر فشار آورده است تا آرا کافی برای پیروزی وی در ایالت جورجیا را پیدا کند و نتایج انتخابات در این ایالت را به سود او تغییر دهد.

ترامپ: بایدن وارد کاخ سفید نخواهد شد/ امیدوارم پنس به کمک ما بیایددو نماینده کنگره آمریکا خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن ترامپ شدند

 

روزنامه واشنگتن پست یک گفت‌وگوی تلفنی بین دونالد ترامپ با مقام های ارشد ایالت جورجیا را منتشر کرده است که نشان می دهد ترامپ مقام های این ایالت را تحت فشار قرار داده است تا آرا کافی برای تغییر نتایج در این ایالت به نفع وی را پیدا کنند.

گفت‌وگوی تلفنی روز شنبه تازه ترین اقدام ترامپ در ادامه تلاش های 2 ماه اخیر وی برای زیر سئوال بردن نتایج انتخابات جنجالی نوامبر به شمار می رود. ترامپ و متحدان سیاسی وی بارها ادعا کرده‌اند که در انتخابات نوامبر تقلب و کلاهبرداری گسترده ای صورت گرفته ولی شکایت های متعدد ستاد انتخاباتی ترامپ تاکنون در اکثر دادگاه های آمریکا رد شده است.

رافن اسپرگر در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی گفت: من هرگز بر این باور نبودم که این ایده خوبی باشد که بخواهم با رئیس جمهور صحبت کنم ولی او من را تحت فشار قرار داد. آنها خواستار یک گفت و گوی تلفنی شدند.

برخی از نمایندگان ارشد دموکرات خواستار تحقیق درباره این گفت و گوی تلفنی جنجالی شده‌اند.

ویپ دیک دوربین سناتور دموکرات در واکنش به تماس تلفنی جنجالی دونالد ترامپ با مقام های ایالت جورجیا برای تغییر نتایج انتخابات به نفع وی، تاکید کرد: این اقدام ترامپ شایسته چیزی غیر از تحقیقات کیفری و مجرمانه نیست.

دوربین در بیانیه خود خواستار تحقیقات کیفری درباره این مکالمه تلفنی شده و گفته است که "این مکالمه چیزی فراتر از یک جنجال رقت انگیز و هذیان خیالی است."

وی افزود: تلاش ناپسند ترامپ برای ارعاب و ترساندن یک مقام انتخاباتی در تغییر نتایج تایید شده انتخابات، حمله به قلب دموکراسی ما به شمار می رود و شایسته چیزی کمتر از تحقیقات مجرمانه نیست.

باب بائور مشاور ارشد جو بایدن نیز در این باره گفت: مکالمه ضبط شده ترامپ کل داستان ننگین درباره حمله وی به دموکراسی آمریکا است.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده از سوی دموکرات ها و کارشناسان حقوقی روبرو شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گفت وگوی تلفنی تحت فشار قرار ایالت جورجیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید

یک رسانه فرانسوی از کاهش صادرات تجهیزات دفاعی این کشور به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه لوموند گزارش داد که فرانسه صادرات دفاعی خود به اسرائیل را به کم‌ترین حد رسانده است، اما روابط نظامی خود با این رژیم را به طور کامل قطع نکرده است.

این روزنامه فرانسوی به نقل از برخی منابع در دولت این کشور گزارش داد: یک اراده و عزم روشن در فرانسه وجود دارد مبنی بر اینکه نباید از عملیات نظامی در غزه حمایت شود.

این منابع تاکید کردند که فرانسه در اواخر ماه اکتبر صادرات اجزای مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه‌ای را تعلیق کرد.

اخیرا «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه با «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به‌صورت تلفنی در رابطه با تلاش فرانسه برای اجرای آتش‌بس در غزه رایزنی کرد.

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه فرانسه درباره آزادی همه اسرا و همچنین ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه تحت محاصره فلسطین (غزه) گفتگو کرد.

وی همچنین خشونت غیرقابل قبولی را که در کرانه باختری در جریان است، محکوم کرد.

همچنین «ناتالی برودرست» معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد نیز بار دیگر درخواست کشورش برای آتش‌بس فوری در منطقه و آزادی بی‌قیدوشرط همه اسرا در درگیری اسرائیلی و فلسطینی را تکرار کرد.

دیگر خبرها

  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید