Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احتمال پیک جدید کرونا در اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند ماه هست، اما اگر همکاری مردم همانند آذر ماه تداوم داشته باشد می‌توانیم جلوی ایجاد بحران را بگیریم. - اخبار استانها -

زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: وضعیت اکثر شهرهای استان از جمله مشهد زرد است و این امر حاصل همکاری مردم است و معتقدیم که این همراهی‌ها باید همچنان تداوم یابد، گرچه محدودیت تردد از ساعت 9 شب تا 4 صبح در تمامی شهرها همچنان پابرجاست و این موضوع شامل رنگ نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاری مردم در آذر ماه عالی بود و اگر به فراموشی سپرده شود موج جدید از راه می‌رسد و خواسته ما تداوم همکاری ها تا پایان قطع کامل زنجیره انتقال کرونا است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مردم تا حد امکان باید در منزل بمانند و در بیرون از منزل هم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: احتمال پیک جدید کرونا در اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند ماه هست، اما اگر همکاری مردم همانند آذر ماه تداوم داشته باشد می‌توانیم جلوی ایجاد بحران را بگیریم.

گزارش| درد و دل اصناف زنجانی/ وقتی وام‌های کرونایی دولت دردی را دوا نکردنقش موثر طرح شهید سلیمانی در کاهش کرونا در خراسان رضوی/کیفیت خدمات افزایش یافتکرونا شکل مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی را تغییر داد

نهبندانی تصریح کرد: مردم در صورت هرگونه مورد مشکوکی با سامانه 191 تماس بگیرند تا اقدام لازم و به‌موقع صورت پذیرد و از تکثیر و انتقال ویروس در جمع خانواده و جامعه جلوگیری شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که از  مردم می‌خواهیم از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی به‌شدت خودداری کنند و هشدارها را جدی بگیرند، تأکید کرد: کرونا هنوز دارو و واکسن خاصی ندارد و بهترین کار در این شرایط رعایت نکات پیشگیرانه است و همگان معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

نهبندانی گفت: با تلاش متخصصان به تازگی واکسن ایرانی کرونا وارد مرحله تست و آزمایش شده که امیدواریم پاسخ مثبت بدهد و بخش عمده‌ای از نگرانی‌های مردم در این خصوص برطرف شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همکاری مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • تداوم همبستگی جهانی در حمایت از مردم غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد