Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ با حضور معاون وزیر و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت، رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس، مشاورین وزیر و نمایندگان معاونت‌ها پنجمین نشست کمیته اجرایی طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) به میزبانی سازمان نوسازی در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید جواد حسینی گفت: در تلاش هستیم تا دولت بخشی از اعتبارات ستاد ملی کرونا که به هزینه گرفته نشده است را برای خرید تبلت اختصاص دهد.

حسینی با اشاره به برگزاری نشست با جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس نشستی با خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد و مقرر شد از ظرفیت خیرین برای تهیه تبلت دانش‌آموزان نیازمند مدارسی که ساخته‌اند استفاده شود.

جانشین وزیر در طرح هدایت با تأکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های استانی در طرح هدایت استفاده کرد، گفت: با بسیاری از استانداری‌های تفاهم‌نامه تأمین تجهیزات هوشمند ارتباطی امضاءشده است که بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها نیمی از اعتبار طرح هدایت از طریق مشارکت خیرین و با راهبری وزارت آموزش‌وپرورش تأمین خواهد شد و نیم دیگر اعتبار نیز از طریق منابع استانی و توسط استانداری‌ها تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای جلب مشارکت مردمی، محلی و شهری در طرح هدایت، انجمن اولیاومربیان مدارس است گفت: در مدارس سطح کشور ۱۰۰ هزار انجمن اولیای فعال داریم که این انجمن‌ها می‌توانند محوریت جلب مشارکت‌های مردمی در هر مدرسه را عهده‌دار باشند.

حسینی در ادامه نشست با تقدیر از فعالیت‌های مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: تاکنون مجامع بین‌المللی بیش از هزار تبلت برای دانش‌آموزان اتباع مقیم ایران تهیه‌کرده‌اند و از ظرفیت مجامع بین‌المللی نظیر یونسکو و یونیسف برای تهیه وسایل ارتباطی هوشمند به‌ویژه برای دانش‌آموزان اتباع باید نهایت استفاده را برد.

وی افزود: از ظرفیت خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور نیز با محوریت مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش نیز باید در طرح هدایت نهایت استفاده را برد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با اشاره به کمک دستگاه‌ها و نهادها به طرح هدایت گفت: اهدای ۱۵ هزار تبلت توسط مرکز آمار ایران، اهدای بیش از ۵۰ هزار تبلت توسط کمیته امداد امام (ره)، اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار خرید تبلت توسط برخی پالایشگاه‌ها و اعطای وام قرض‌الحسنه جهت خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی توسط بانک رفاه بخشی از مشارکت دستگاه‌ها و نهادها در طرح هدایت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086613 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان استثنائی سید جواد حسینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان استثنائی سید جواد حسینی وزارت آموزش آموزش وپرورش طرح هدایت دانش آموزان هزار تبلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود