Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: دومین گوی شناور (SPM) بارگیری و صادرات میعانات گازی پالایشگاه‌های سایت ۲ پارس جنوبی با ظرفیت بارگیری ۷ هزار مترمکعب بر ساعت میعانات گازی، عصر دوشنبه (۱۵ دی‌) با شناور سی‌مستر در خلیج فارس نصب شد.

اکنون میعانات گازی فاز‌های منطقه پارس ۲ از طریق یک میترینگ مشترک و با یک خط لوله دریایی به گوی شناور فاز ۱۲ پارس جنوبی برای بارگیری ارسال و دومین گوی شناور نیز با یک خط لوله ۳۶ اینچ دریایی به طول ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ کیلومتر به این میترینگ مشترک متصل می‌شود.

این خط لوله در دو بخش اجرا شده است؛ در مرحله نخست، عملیات کشش خط لوله دریا از ساحل (Shore Pulling) به طول ۱.۳ کیلومتر برای نخستین بار با روش حفاری افقی جهت‌دار (HDD) در پارس جنوبی پایان یافت و مرحله دوم، لوله‌گذاری به طول ۵.۵ کیلومتر در مدت چهار روز کاری، با شناور لوله‌گذار سی‌مستر تکمیل شد.

بیشتر بخوانید

مخازن متمرکز ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید

ساخت این خط لوله و نصب دومین سامانه بارگیری و صادرات میعانات گازی سایت ۲ پارس جنوبی در شرح کار قرارداد بخش فراساحل طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی اجرا و تکمیل شده است.

با توجه به تکمیل فرآیند نصب، در مرحله بعد گوی شناور با یک اسپول به خط لوله متصل می‌شود و پس از پایان فعالیت‌های پیش‌راه‌اندازی، گوی آماده بارگیری میعانات خواهد شد.

با بهره‌برداری از این گوی شناور که ساخت و انجام آزمون‌های کیفی آن ازسوی یک شرکت خارجی انجام گرفته و اردیبهشت امسال وارد پارس جنوبی شده بود، ظرفیت بارگیری میعانات گازی فاز‌های پارس جنوبی افزایش می‌یابد.

افزون بر بالا بردن ظرفیت بارگیری کشتی‌ها در پایانه صادراتی منطقه پارس ۲، افزایش انعطاف‌پذیری عملیاتی از طریق انجام تعمیرات دور‌های تأسیسات، جلوگیری از فرسودگی تجهیزات اندازه‌گیری و بارگیری میعانات گازی، متعادل‌سازی سطح توان عملیاتی آن‌ها و تولید پایدار گاز و میعانات گازی از نتایج مهم نصب و بهره‌برداری از گوی شناور فاز ۱۹ پارس جنوبی است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میعانات گازی پارس جنوبی نفت و گاز پارس خلیج فارس صادرات غیرنفتی وزارت نفت میعانات گازی ۲ پارس جنوبی گوی شناور خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است

مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در این شرایط خاص کشور با توجه به جنگ اقتصادی، حرکت اقتصادی رو به جلو جای شکرگزاری دارد.

او افزود: ما در دنیا منابع خدادادی هیدروکربوری را داریم که شکر آن استفاده درست از آن می شود.

وی ادامه داد: استفاده از این منابع تبدیل به ارزش افزوده است. علی الرغم تحریم ها وزارت نفت اقدامات موثری انجام داده است به عنوان مثال فاز ۱۴ پارس جنوبی که تماماً ایرانی است.

به گفته ابهری ورود سرمایه گذاری به بالا دست در دولت سیزدهم رقم خورد.

دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی خاطر نشان کرد: طی مدتی کوتاه انقلابی برای صدور مجوز ها در وزارت نفت صورت گرفت و روند آن تسریع شد.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه‌گذاری پتروشیمی ها برای کشور مفید و مثمر ثمر است و با توجه به شعار سال الزاماتی نیز در این زمینه وجود دارد.

ابهری با اشاره به قراردادی که امروز منعقد شد خاطر نشان کرد: با این قراردادها هم بخش خصوصی به یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها ورود پیدا می‌کند که خود به آن نیاز دارد و هم در روند اقتصادی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

مهدوی ابهری تصریح کرد: سرمایه گذاری در میادین و صرفه جویی در بخش گاز یکی از اهم فعالیت ها است ولی سخن کای این است که باید پتروشیمی‌ها در این بخش ورود کنند.ما باید در بخش گاز سرمایه‌گذاری کنیم و این آمادگی از سوی پتروشیمی‌ها مشکلی نیست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به ناترازی گاز در کشور اضافه داد: فریادهایی که ما می زنیم برای سرمایه گذاری در میادین گازی، مصرف بهینه و صرفه‌جویی به دلیل این است که لطمه‌ای به تولید وارد نشود در حالی که باید سال‌های گذشته به آن فکر می‌کردیم

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد