Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه پارسینه - گروه ورزش | امیر قلعه نویی شب گذشته میهمان برنامه فوتبال برتر بود و سوالات محمدحسین میثاقی را با دقت پاسخ داد که باز هم شامل نکاتی بود که البته «تحریف تاریخ» نام گرفت!

امیر قلعه نویی در این برنامه بازهم به همان دادگاه معروف بعد از شکست مقابل کره جنوبی در جام ملت های آسیا اشاره کرد و گفت ما برنامه داشتیم تا تیم ملی ب را جایگزین تیم اصلی با نفرات مهدوی کیا و علی کریمی کنیم اما با آن رفتاری که نشان دادند اجازه ندادند کار را اصولی پیش ببریم! البته میثاقی که تجربه زیادی در مصاحبه‌گری ندارد نپرسید که از کدام تیم ب صحبت می کنید وقتی همان تیم ملی اصلی را هم با نفرات مسن به جام ملت های آسیا برده بودید؟ در هر صورت بخش های اصلی صحبت های امیر قلعه نویی جایی بود که به قرارداد ویلموتس اشاره می کند و قیاس عجیبی با قرارداد خودش در دوران حرفه‌ای مربیگری‌اش می کند که البته اصلا ربطی بهم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلعه‌نویی:«اگر جای ویلموتس بودم اعدامم می‌کردند!»

در آن شرایط تیم ملی را گرفتیم و افکار خوبی داشتیم. ما تیم ملی ب را تشکیل دادیم که دو بار قهرمان بازی‌های غرب آسیا شد. روزهای دوشنبه هر هفته جلسه داشتیم و مارکار آقاجانیان هم شرایط لژیونرها را رصد می‌کرد. احمد ابراهیمی هم دبیر جلسه بود. ما 50 بازیکن را انتخاب کردیم که از آن بازیکنان، تیم ب تشکیل شد و با مظلومی به قهرمانی غرب آسیا رسید.

وی با یادآوری برنامه تلویزیونی پس از جام ملت‌های آسیا 2007 گفت: ما با همه این مشکلات، در مرحله یک چهارم نهایی بازی خیلی خوبی ارائه کردیم و با ضربات پنالتی حذف شدیم. آقایان هشت سال بعد وقتی تیم ملی در همان مرحله حذف شد، دوستان خود را قهرمان ملی کردند و من می‌شوم خائن. به گروه و برنامه ما ظلم شد. می‌خواستیم بازیکنان باتجربه را به جام ملت‌های آسیا ببریم و سپس بازیکنان تیم ب را جایگزین بازیکنانی چون رحمان رضایی و علی کریمی کنیم که تیم ملی ضرر نکند، اما خاطره بدی شد.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که اگر نتایج مارک ویلموتس را به دست می‌آورد با او چه می‌کردند، اظهار داشت: مرا اعدام می‌کردند. قرارداد ویلموتس شاهکار بود؛ چون مدیران سر جای خود نیستند. سه سازمان و شرکت یعنی مس کرمان، فولاد مبارکه سپاهان و گل‌گهر سیرجان خرج ایران را می‌دهند. اگر من و شما را در این کارخانه‌ها بگذارند، چه بلایی به سر مجموعه می‌آید. فوتبال هم تخصص است و پیش از تشکیل وزارت ورزش، هفت وزیر در شورای عالی ورزش حضور داشتند. یعنی این وزارتخانه به اندازه هفت وزارتخانه اهمیت دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علی کریمی امیر قلعه نویی ویلموتس رحمان رضایی امیر قلعه نویی تیم ملی ایران علی کریمی مهدی مهدوی کیا ویلموتس محمد دادکان جام ملت های آسیا قلعه نویی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گام تا بازگشت جام به خانه

به گزارش قدس آنلاین، ایران برای رسیدن به فینال در مرحله گروهی با افغانستان، کویت و بحرین همگروه بود و توانست با کسب حداکثر امتیازبه عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شود و در این مرحله با پیروزی قاطع برابر قرقیزستان به نیمه نهایی صعود کند و به  مصاف ازبکستان برود. شاگردان وحید شمسایی جدال سخت با ازبکستان را هم در ضربات پنالتی و با پیروزی پشت سرگذاشتند تا به فینال برسند و برای رسیدن به عنوان قهرمانی رودرروی میزبان قرار گیرند.

در سمت مقابل هم تایلندِ میزبان با ویتنام، میانمار و چین همگروه بود و به عنوان صدرنشین به دور حذفی صعود کرد و بعد از آن عراق را شکست داد و در نهایت در نیمه نهایی به مصاف تاجیکستان رفت و با پیروزی در ضربات پنالتی فینالیست مسابقات شد.

ایران برای پانزدهمین بار به فینال رقابت‌ها راه پیدا کرده که از این حیث دست نیافتنی به شمار می‌رود. همچنین تایلند در حالی برای سومین بار فینال آسیا را تجربه می‌کند، که تاکنون سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را نداشته است. یوزهای ایرانی برای قهرمانی سیزدهم خود، باید میزبان رقابت‌ها یعنی تایلند را شکست بدهند و وحید شمسایی نیز امیدوار است در دومین تجربه حضور در فینال جام ملت‌ها به عنوان سرمربی تیم ملی، نخستین جام را در کارنامه خود ثبت کند و از سوی دیگر جامی را که سامورایی‌ها در دوره گذشته از ایران گرفتند به کشورمان بازگرداند.

تیم‌های ازبکستان و تاجیکستان نیز  از ساعت ۱۰:۳۰ روز یکشنبه هفتم اردیبهشت (به وقت ایران) برگزارکننده دیدار رده‌بندی جام ملت‌های آسیا خواهند بود.

شمسایی: حق نداریم اشتباهات دو سال پیش را مرتکب شویم

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در نشست خبری پیش از دیدار فینال جام ملت‌های آسیا مقابل تایلند، میزبان این دوره از رقابت‌ها اظهار کرد: ما برای رویارویی با تایلند با تمام تمرکز به زمین ‌می‌رویم که با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم. یکشنبه در تایلند تعطیل است و حتماً تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی می‌آیند که این موضوع ما را خوشحال می‌کند.

شمسایی با بیان اینکه «تایلند تیم بسیار قابل احترامی است،» گفت: هر تیمی که به این مرحله رسیده حتماً شایستگی‌اش را داشته است. من و همکارانم در تمام کنفرانس‌های خبری همیشه با احترام به حریفان به خصوص مربیان کارمان را انجام داده‌ایم. این بخشی از فرهنگ ماست اما باید تأثیر میگل رودریگو سرمربی اسپانیایی تایلند را بر رشد این کشور با دقت دید. ما همکاریم اما یکشنبه روبه‌روی هم قرار می‌گیریم و حق نداریم اشتباهات دو سال پیش در کویت را مرتکب شویم.

میگل رودریگو: ایران پادشاه آسیاست

سرمربی تیم ملی فوتسال تایلند نیز گفت: این بازی برای هر دو تیم چالش‌های زیادی خواهد داشت. ایران پادشاه آسیا و یکی از پنج تیم برتر دنیاست اما تیم ما به‌عنوان میزبان مسابقات تلاش می‌کند این تورنمنت را با برتری برابر ایران و رسیدن به قهرمانی به پایان برساند.

میگل رودریگو ضمن اشاره به دیدارهای سختی که تیمش برابر تاجیکستان و عراق برگزار کرد، گفت: در دو بازی قبلی به لطف حمایت تماشاگران پیروز شدیم و امیدوارم در دیدار نهایی نیز از ما حمایت کنند. ایران هم در این تورنمنت نتوانسته است به راحتی همه رقبا را شکست دهد و بازی‌های سختی برگزار کرده است.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • پیام احساسی قلعه نویی به تیم ملی فوتسال ایران
  • واکنش قلعه‌نویی به صعود تیم ملی به فینال آسیا
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه
  • پیام انگیزشی قلعه‌نویی به شمسایی: با جام برگرد!
  • پیام امیر قلعه نویی به تیم ملی فوتسال پس از صعود به فینال + ویدئو
  • درخشش چهره محبوب فوتبال یکسال‌ بعد از خانه‌نشینی | تیم ناکام، پرتشنج و هرج و مرج زده در کوتاه‌ترین زمان احیا شد
  • فریادهای دادکان بعد از برهنه شدن وحید هاشمیان