Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@10:33:53 GMT

صفر تا ۱۰۰ ترجمه کتاب و چاپ آن

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۵۵۶۳

صفر تا ۱۰۰ ترجمه کتاب و چاپ آن

به گزارش نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق تحقیقاتی که از موسسات و انتشارات صورت گرفته 10 مرحله از ترجمه تا چاپ کتاب وجود دارد که تک تک هر کدام به شرح زیر است

 

انتخاب کتاب و نحوه دریافت آن

اولین مرحله برای ترجمه کتاب انتخاب موضوع آن است. اگر خودمان قصد ترجمه را داریم بهتر از موضوعاتی را انتخاب کنیم که به آنها علاقه داریم و یا تخصصی در آن زمینه کسب کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر هم میخواهیم به موسسات ترجمه کتاب بدهیم که موضوع آن مهم نیست.

مرحله دوم : پیدا کردن کتاب های پرفروش برای ترجمه است: مهمترین راه ها برای پیدا کردن کتاب های پرفروش به شرح زیر است:

کتاب هایی که جایزه گرفته اند کتاب های نویسندگان معروف مانند: برایان تریسی برسی فروش کتاب ها در سایت آمازون هر ساله مجلات معتبری مانند نیویورک تایمز فهرستی از پرفروش ترین کتاب ها را اعلام میکنند.

مرحله سوم: چطور کتاب را دانلود کنیم : سایت آمازون یکی از معتبرترین فروشگاه های کتاب در دنیاست اما خرید نسخه فیزیکی کتاب برای ما ایرانیان هم گران است هم امکان ارسال به ایران وجود ندارد. پس بهترین کار دانلود نسخه pdf کتاب میباشد. از طریق سایت های زیر میتوانید کتاب مورد نظر خود را انتخاب و دانلود کنید

bookboon.com

bookyards.com

booksee.org

2-آیا کتاب شما قبلا ترجمه و چاپ شده است

بهتر است کتابی را انتخاب کنید که قبل از شما ترجمه نشده است. البته اگر هم قبل شما ترجمه و چاپ شده باشد هیچ مانعی وجود ندارد و شما میتوانید با ترجمه ای جدید کتاب را به نام خود منتشر کنید.

برای دانستن این موضوع بهتر است که وارد سایت کتابخانه ملی ایران به ادرس (http://www.nlai.ir/) بروید و عنوان کتاب خود را در اینجا جستجو کنید. تمام کتابهایی که در ایران مجوز گرفته اند در این سامانه ثبت داده شده اند.

3-ترجمه کتاب

اگر خودتان قصد ترجمه آن را دارید بهتر است بعد از ترجمه یکبار دیگر بازخوانی کنید و جملات را ساده تر و قابل فهم کنید.

اگر میخواهید به مترجمی بسپارید هم مانعی ندارد.

نکته: شما میتوانید کتاب را به شخص دیگری برای ترجمه بسپارید اما در موقع چاپ نام خود را قرار دهید.

بهتر است بجای سپردن ترجمه به شخصی که نمیشناسیم از موسسات ترجمه معتبر استفاده کنید. این امر باعث میشود خیالتان بابت ترجمه راحت باشد. برای این کار ابتدا بخشی از کتاب را جهت تست به موسسه بسپارید سپس بعد از دیدن ترجمه آن تصمیم بگیرید. همچنین برخی از موسسات مانند شرکت پارس 68 (https://translate68.ir)که به صورت تخصصی در زمینه ترجمه کتاب فعالیت میکند ، کتاب شما را به صورت بخش بخش ترجمه و تحویل میدهد تا شما در جریان روند ترجمه کتاب باشید.

در نتیجه اگر موسسه را خواستید انتخاب کنید حتما بخشی از کتاب را جهت تست برای آنها ارسال کنید.

4- ویراستاری و صفحه آرایی کتاب

این وظیفه شرکت های انتشارات است. خود شما هم میتوانید کار ویراستاری و صفحه آرایی را انجام دهید اما وقتی متن خود را برای انتشارات ارسال میکنید آنها بابت این موضوع هزینه را دریافت میکنند پس بهتر است خودشان این کار را انجام دهند تا حرف و حدیثی پیش نیاید.

معروف ترین انتشارات

نشر چشمه

نشر امیرکبیر

نشر ققنوس

5- گرفتن مجوز

این هم از وظایف انتشارات ها میباشد و خود شما نمیتوانید به تنهایی مجوز بگیرید.

درنتیجه زمانی که ترجمه کتاب شما به پایان رسید باید به دنبال یک انتشارات برای گرفتن مجوز آن باشید.

هزینه گرفتن مجوز براساس توافق میباشد. اگر انتشارات روی کتاب شما سرمایه گذاری کند در واقع تمام هزینه های آن را برعهده میگیرد و اگر نه شما میتوانید با پرداخت هزینه مجوز آن را به ثبت برسانید. هزینه مجوز مبلغ چشمگیری نیست .بیشتر هزینه های کتاب مربوط به چاپ آن میباشد.

6-طراحی جلد و چاپ

چاپ کتاب قسمت پرهزینه آن میباشد. وابستگی زیادی با قیمت کاغذ در بازار دارد و به دلیل اینکه بیشتر کاغذهای موجود در بازار وارداتی میباشد با قیمت دلار رابطه مستقیمی دارد.

چند نکته کاربردی

1-اگر میخواهید با هزینه خود کتاب را چاپ کنید بهتر است در قرارداد خود با ناشر ذکر کنید که تمام درآمدهای کتاب مربوط به مولف میباشد و ناشر حق ارائه کتاب را ندارد.

بسیاری از سایت های فروش کتاب ، آنلاین بنا به قانون وزارت ارشاد برای فروش کتابها به اجازه ناشر نیاز دارند و ممکن است اگر شما در قرارداد ذکر نکنید که کل حق کتاب برای شما است .ناشر کتاب شما را در سایت های اینترنتی به راحتی به فروش برساند.

2-شما میتوانید کتابتان را به هر تعداد که لازم دارید مثلا 20 عدد هم چاپ کنید و اگر ناشر به شما گفت که کمتر از 1000 عدد امکان گرفتن مجوز وجود ندارد ، بهتر است با ناشر دیگری وارد مذاکره شوید.

در انتهای مقاله دو سایت کاربردی مخصوص دانشجویان معرفی میکنیم

sciencedirect.com

در این سایت میتوانید مقالات علمی هر رشته ای را به زبان انگلیسی دانلود کنید

https://www.downloadmaghaleh.com/

 در این سایت مقالات علمی به صورت انگلیسی و فارسی قرار دارد.

 انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترجمه کتاب کتاب ایران شما میتوانید گرفتن مجوز ترجمه کتاب کتاب شما کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است

ناصر چیتگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سایت ۲۴۰ هکتاری گناباد بزرگترین سایت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی است اظهار کرد: پنج هزار واحد مسکونی در این سایت احداث می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد از واگذاری حدود یک هزار و ۱۰۰ قطعه زمین از این سایت به متقاضیان دارای شرایط بر اساس قرعه‌کشی خبر داد و افزود: در این زمین‌ها که هر قطعه به دو نفر واگذار شده است در مجموع دو هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد در ۱۲ سایت در حال اجرا است گفت: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون)، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی سایت ۲۴۰ هکتاری نهضت ملی مسکن گناباد ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

کد خبر 6089779

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • حواله علی پی
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد