Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در حاشیه بازدید نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از محوطه باستانی کنارصندل شهرستان جیرفت  گفت: ۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای تهیه نقشه‌های توپوگرافی و فتوگرامتری و همچنین مرمت فضا‌های معماری حاصل از کاوش‌های اخیر کنارصندل، محوطه‌سازی و ساماندهی محیط پیرامونی این محوطه اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه فاز اول پروژه مذکور تا پایان امسال به پایان می‌رسد، افزود: امیدواریم در فاز دوم با تامین اعتبار، دوباره عملیات ساماندهی و محوطه‌سازی محیط پیرامونی این محوطه تاریخی ادامه یابد.

فعالی با بیان اینکه محوطه کنارصندل جیرفت در کنار محوطه‌هایی همچون: شوش و تخت جمشید دارای ارزش جهانی است، بیان کرد:  یکی از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار اداره کل  میراث فرهنگی استان کرمان و پایگاه تاریخی جیرفت، تهیه پرونده ثبت جهانی این محوطه با ارزش باستانی است که طی یک یا دو سال آینده انجام خواهد شد.

او به عملیات گمانه زنی محوطه باستانی کنارصندل به منظور تعیین عرصه و حریم آن اشاره کرد و افزود: این عملیات تا پایان امسال انجام می‌شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به ساماندهی هزار شی تاریخی  به همت پایگاه تاریخی جیرفت تصریح کرد:  این اشیا از مناطق جنوبی استان کرمان به دست آمده است و شامل ظروف مرمری، سفالی، کلرویتی، فلزی و... می‌شود. 

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان، ۳۵ میلیارد تومان برای محور بجنورد -سنخواست، ۳۰ میلیارد تومان برای محور جاجرم- میامی و ۱۰ میلیارد تومان برای محور بجنورد - اسفراین تخصیص یافت.
وی در ادامه همچنین افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای سد گلمندره در شهرستان گرمه، ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب شهر بجنورد، ۸۶ میلیارد تومان برای اجرای دانشکده داروسازی ابلاغ شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: این میزان اعتبار به صورت نقد و از ردیف تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای طرح ملی مصوب سفر دولت به استان ابلاغ شد.
تامین ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی در قالب ۲۰۰ طرح مصوب شد که تا ابتدای امسال ۴ هزارو ۰۰۲ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته بود.

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد