Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@16:46:21 GMT

تمجیدفرمانده آمریکاازموشکهای ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۵۷۲۴

تمجیدفرمانده آمریکاازموشکهای ایران

فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا گفته ایران هنگامی که تحت فشارهای قابل توجه اقتصادی بوده برنامه موشکی خودش را توسعه داده است. ناطقان:  «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا در مصاحبه‌ای که بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) منتشر شده از پیشرفت‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






اظهارات مک‌کنزی بخشی از گزارش مفصلی است که نشریه «نیویورکر» بامداد سه‌شنبه منتشر کرده و در آن به بررسی موانع و چالش‌های پیش روی دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای آغاز دیپلماسی با ایران پرداخته است.

در این گزارش، برنامه موشکی ایران به عنوان یکی از نگرانی‌های مهم پنتاگون و از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی دولت بایدن توصیف شده.

مک‌کنزی در مصاحبه با نیویورکر گفت: «طی چهار سال اخیر، ایران علی‌رغم آنکه زیر فشارهای قابل توجه اقتصادی بوده به توسعه موشک‌های بالیستیک خودش ادامه داده است.»

به نوشته نیویورکر مک‌کنزی در ادامه گفته زرادخانه موشکی ایران «بسیار خوب است و دارد بهتر هم می‌شود.»

نیویورکر مدعی شده ایران راکت‌ها و موشک‌های خودش را در اختیار نیروهای هم‌پیمان خود در عراق، سوریه، لبنان و یمن قرار داده است. مک‌کنزی در این ارتباط گفت: «این مشکلی است که بایدن با آن مواجه خواهد بود.»

جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده برنامه موشکی ایران جزو حقوق مشروع این کشور برای برخورداری از حق دفاع از خود است. «مجید تخت روانچی»، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز ۲۲ دسامبر گفت: «در قوانین بین‌المللی ساخت برنامه متعارف موشکی جزو حقوق ذاتی هر کشوری است و ایران استثنا نیست.»

تهران همچنین تأکید کرده توانمندی‌های دفاعی خودش را به موضوعی برای مذاکره تبدیل نخواهد کرد. «سید عباس عراقچی»، معاون وزیر خارجه ایران شامگاه دوشنبه تصریح کرد که ایران با کشورهای غربی بر سر مسئله موشکی مذاکره نخواهد کرد.

او گفت: «اینگونه نیست که برای ایران شروطی را تحمیل کنند برای اینکه به برجام برگردند و وظایف برجامی خود را انجام دهند. ایران هیچ شرطی را برای بازگشت آمریکا به برجام نمی‌پذیرد. هیچ مذاکره مجددی درباره برجام نخواهد کرد. هیچ اضافه‌ای به برجام نخواهد شد. برجام پلاس و برجام اضافه موارد دیگر و تمدید دوره‌‌های برجام اصلا برای ما پذیرفتنی نیست. هیچ موضوعات دیگری برای مذاکره اضافه نخواهد شد چه بحث‌های منطقه‌ای و چه بحث های دیگر. بحث‌های موشکی را از فکرشان به طور کامل خارج کنند.»
منبع: فارس برچسب ها: امریکا ، ناطقان ، موشک ، ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امریکا ناطقان موشک ایران موشکی ایران مک کنزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک های ایران از لایحه های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت, به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است."

به نقل از ایرنا وی ادعا کرد: آنها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آنها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعاهای خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد."

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور