Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:40:16 GMT

ساخت بند خاکی کلیزه در نایین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۵۸۱۵

ساخت بند خاکی کلیزه در نایین آغاز شد

ابوطالب امینی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان به ایرنا گفت که برای ساخت این بند خاکی به طول ۲۵۰ متر و ارتفاع ۸ متر، ۳۰ هزار متر مکعب خاکبرداری می‌شود.

 وی افزود: این سد در محله  محمدیه در ۲ کیلومتری نایین و با اعتبار اولیه ۱۳ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان افزود: با اجرای این طرح زمینه تقویت آب‌های سفره‌های زیر زمینی و قنوات فراهم می‌شود.

وی افزود: پیش از این یک بند خاکی به منظور جمع آوری آب‌های سطحی در محل ساخته شده بود اما با درخواست های مکرر اهالی محله محمدیه مبنی بر لزوم بازسازی و یا مقاوم سازی بند خاکی که در سال‌های گذشته چندین مرتبه دچار خسارت شده بود  و در پی آن بر اساس انجام مطالعات کارشناسی مقرر شد، این بند خاکی به صورت علمی و اساسی ساخته شود.

 بند خاکی کنونی کلیزه در شمال شهر نایین و در کنار کوه کلیزه قرار دارد. 

شهرستان کویری و خشک نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق استان اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها نایین منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نایین منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان نایین منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اخبار کنکور بند خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس