Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: یکی از مشکلات و خطراتی که بحران زلزله با خود به همراه می‌آورد، قطعی برق است. شبکه مترو تهران از زمان طراحی و ساخت مجهز به سیستم برق اضطراری نبوده و نیست. اما از زمان قطعی برق به مدت سه ساعت شبکه مترو دارای برق اضطراری خواهد بود.
به گزارش شهر، اخیراً محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نبود برق اضطراری شبکه مترو تهران سخن گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این‌باره بیان کرده که درصورتی‌که در تهران زلزله رخ دهد امکان ارائه خدمات توسط مترو به دلیل نبود برق اضطراری غیرفعال می‌شود. از این‌رو راه‌اندازی برق اضطراری برای متروی تهران باید در دستور کار مجموعه‌های ذی ربط قرار گیرد.
در همین رابطه؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفتگو با شهر، درباره اینکه شبکه مترو برق اضطراری ندارد، توضیح داد: سیستمی که برای تأمین برق خطوط مترو طراحی شده مبتنی بر وجود حداقل دو پست برق است. این پست برق‌ها، برق را در سطح ولتاژ چند کیلو ولت از برق منطقه‌ای تهران دریافت کرده و در پست‌های فشارقوی اختصاصی GIS (مبدل)، به کیلو ولت پایین‌تر تبدیل می‌کنند. درنهایت خطوط مترو برای فعالیت از این برق استفاده می‌کنند.
او درباره وجود حداقل دو پست برق، توضیح داد: علت اینکه حداقل دو پست برق در هر خط وجود دارد این است که اگر یکی از پست برق‌ها دچار قطعی شد، خط مذکور دچار قطعی برق کلی نشود و پست برق‌های جایگزین دیگری وجود داشته باشد.
امام در ادامه افزود: علاوه براین ایستگاه‌های مترو مجهز به سیستم UPS یا Uninterruptiple Power Supply -منبع تغذیه بدون وقفه هستند. نحوه عملکرد سیستم برق اضطراری UPS به این صورت است که با قطع ناگهانی برق شهری، فعالیت اجزای برق اضطراری آغاز شده و به عنوان منبع تغذیه در دستگاه‌های مصرف کننده به کار می‌روند.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه اگر برق مرکزی شهر تهران دچار قطعی شود در دنباله آن برق مترو به همراه کل شهر نیز قطع خواهد شد، گفت: شبکه مترو تهران از روز نخست راه اندازی و بهره برداری دارای برق اضطراری در زمان بحران وقوع زلزله، نبوده و نیست.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برق اضطراری مترو تهران شبکه مترو پست برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست

کابینه رژیم اسرائیل امروز یکشنبه در جلسه خود با بسته شدن دفاتر شبکه الجزیره قطر در اراضی اشغالی فلسطین موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل امروز یکشنبه به نقل از دفتر نخست وزیر این رژیم گزارش داد که کابینه وزیران رژیم اسرائیل با بسته شدن شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی موافقت کرده است.

لحظاتی بعد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در پیام ویدیویی گفت که به ریاست او در جلسه وزیران، حکومیت متبوع او با اجماع به بسته شدن شبکه الجزیره در اراضی اشغالی فلسطین رای داده است.

شبکه الجزیره قطر به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که اعضای وزرای حزب ائتلاف دولت در این نشست و رأی گیری شرکت نکرده‌اند.

از زمان حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تا به امروز که ۲۱۲ روز می‌گذرد، شبکه الجزیره که گزارش اخوانی دارد، بر روی این جنگ و جنایت‌های رژیم اسرائیل در بخش عربی و انگلیسی تمرکز کرده و در برخی مواقع با انتشار تصاویر و ویدیوهایی از این این جنایت‌ها و موفقیت نیروهای مقاومت، صهیونیست‌ها را به شدت عصبانی کرده است.

طی این مدت شماری از خبرنگاران میدانی الجزیره در پوشش تحولات غزه به شهادت رسیده یا خانواده های آن‌ها مانند وائل الدحدوح به شهادت رسیده‌اند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • اسرائیل شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!