Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود منصور روز سه شنبه در نشستی با مسوولان خوی، طرح‌های آبخیزداری را مهمترین گام در جهت جلوگیری از فرسایش خاک دانست و افزود: تاکنون تنها در ۳۰ درصد عرصه‌های طبیعی کشور طرح‌های آبخیزداری اجرا شده که برای تسریع در اجرای این طرح‌ها نیازمند کمک مجلس و دولت در افزایش اعتبار هستیم.

وی با اشاره به پتانسیل های شهرستان خوی در کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب، اضافه کرد: در صورت تشکیل تعاونی‌ و تشکل‌های منابع طبیعی امکان حمایت از سرمایه گذاران این بخش از طرف سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برای پرداخت تسهیلات کم بهره فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی فقر جوامع بهره‌بردار را یکی ‏از مهمترین عوامل آسیب زا در منابع طبیعی و محیط‌زیست عنوان کرد و افزود: با فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم می توان آثار تخریب را کم رنگ تر و آنها را به یک حامی و احیا کننده منابع ‏طبیعی تبدیل کرد.

منصور برای تخصیص اعتبار برای اجرای ۲ طرح و سد آبخیزداری در شهرستان خوی قول مساعد داد.

نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منابع طبیعی در شهرستان خوی اظهار داشت: این ظرفیت ها می تواند پیش ران توسعه بخش کشاورزی در استان و شمال غرب کشور باشد.

عادل نجف زاده بر اجرای طرح های آبخیزداری تاکید کرد و افزود: علاوه بر اجرای این طرح ها برای توسعه بخش کشاورزی باید از خروج آب های سطحی از دشت خوی با احداث سد جلوگیری کرد.

وی در ادامه خواستار تسریع در تکمیل مطالعات سد غازان چای و آغاز عملیات اجرایی این طرح شد.

حسین عباسی فرماندار شهرستان خوی نیز در این جلسه، این شهرستان را قطب تولید محصولات کشاورزی نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور عنوان کرد و افزود: موقعیت جغرافیایی شهرستان به لحاظ داشتن زیرساخت های مرزی زمینی، ریلی و هوایی و قرار گرفتن در نقطه تلاقی مناطق آزاد جلفا و ماکو ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی، توسعه این بخش و رشد اقتصادی شهرستان است.

حسین عباسی به جایگاه نخست شهرستان خوی در سطح کشور در تولید محصولات کشاورزی از جمله عسل، تخمه کدو و آفتابگردان و نهال گردوی پیوندی اشاره و بر تکمیل زنجیره تولید تاکید کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آبیاری نوین در ۵ هزار هکتار از سطح ۵۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی خوی، خواستار افزایش تسهیلات اجرای طرح‌های آبیاری نوین در این شهرستان شد.

شهرستان خوی با ۳۸۵هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خوی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خوی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور وزارت جهاد کشاورزی خوی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور اخبار کنکور شهرستان خوی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم