در کسری از ثانیه دکوراسیون ویلا خود را مدرن کنید!
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۶۰۸۱
طراحی داخلی ویلا عبارت است از بهبود کارکرد فیزیکی و روانی فضاهای داخلی جهت تسهیل انجام فعالیتهای روزمره زندگی در آنها . بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری میشود. این فضاها محیطی را ایجاد میکنند که پاسخگوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیتهای ما در آن صورت میگیرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
طراحی داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفهها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمیگیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.
نور در فضای داخلی ویلانور عنصری است که با آن دیدن اشیا ممکن میشود. نور میتواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس میتوان کرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمیدر بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی میتواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. به کمک نورپردازی میتوان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و گرمیداشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری کم ولتاژ هستند.
استفاده از تجهیزات باغ و ویلااستفاده درست از تجهیزات ویلایی مانند آتشدان یا تاب های ویلایی لوکس می تواند ویلای شما را بسیار دلنشین کند . آتشدان ها وظیفه روشنایی و گرمایش ویلای شما را به عهده دارند اگر میخواهید اوقات خوشی را با خانواده خود سپری کنید استفاده از یک تاب ویلایی بزرگ یک گزینه مناسب است . در این فضا شما می توانید کنار خانواده و دوستان خود بنشینید و از یک چای گرم لذت ببرید.
تاب و سرسره کودکاستفاده از تاب و سرسره کودک در ویلاها ترند امروز طراحی ویلاها می باشد . همانطور که بزرگسالان از فضاهای ویلا استفاده های گوناگونی می کنند ، کودکان نیز حق این را دارند تا از فضای باز لذت ببرندودر محیطی امن مشغول به بازی شوند . اگر فضای بیرونی ویلای شما بزگ است می توانید از تاب و سرسره فلزی یا تاب و سرسره های پلی اتیلنی برای تجهیز آن استفاده کنید .
انواع سبک طراحی داخلی ویلادر طراحی داخلی، شاید یافتن یک الگوی عمومیبرای آثار امروزی کار دشواری باشد. با این حال میتوان طراحی داخلی امروزی را در دو گروه عمده مشاهده کرد: کلاسیک و مدرن.
طراحی کلاسیکطراحی داخلی کلاسیک به طور عمده یک سلیقه مردمپسند است و بیشتر مربوط به اصول دکوراسیون قصرهای لوییهاست و در انواع اصیل و دقیق هنوز کاری قابل ستایش است.
اما آنچه دیده میشود رویکردی گرانقیمت و گاه ارزانقیمت است که از طریق اضافه کردن عناصر تزیینی به عناصر ساختاری تبدیل میشود و تلاش فراوانی برای پنهان کردن معایب اجرا و جزییات صورت میگیرد.
ایده کلی در این نوع طرحها عبارت است از روی هم گذاشتن تزیینات و همیشه چیزی به چیز دیگر اضافه میشود.
شاید اقبال عامه مردم به این طرحها به علت درک سریع آنها از روی فرمهای شناخته شدهای باشد که در ذهن به آنها عادت دارند.
در چنین طرحهایی نمادها تنها بار بصری دارند و به راحتی قابل درک و ارزیابیاند. از طرف دیگر میدانیم که این گونه طرحها زمانی نشانه ثروتمندی و تعلق به لایههای روشنفکری و بالاتر جامعه بوده است.
در طراحی داخلی مدرن تنها به آسایش فیزیولوژیک فرد استفاده کننده فکر میشود.
فرمها و حجمها به شکل عریان، ساختار خود را به نمایش میگذارند و اهدافی عالی و خیالی را دنبال نمیکنند. این گونه است که کار طراحان مدرن به مراتب دشوارتر است. کشف نشانههای خاطرهانگیز در چنین محصولاتی دشوار و پیچیده است و بیش از آنکه تحت تاثیر فرمها و شکلهای کلاسیک باشند دارای علائمیاز اندیشههای جدیدند.
احساس ناشی از یک مبلمان مدرن ، متعلق به حس روزمره زندگی ماشینی ماست که ساعتهای زیادی از آن را در ترافیک و به حالتی عصبی طی میکنیم. شاید بتوان طراحی مینیمال را فرزند طراحی مبلمان مدرن دانست.
اولین مدرنیستها نوعی ناب(Pure)از معماری را به نمایش گذاشتند که دستمایه طراحان امروز در تمام شاخههای هنرهای کاربردی شدهاند.
طراحی داخلی مدرن بیشتر بر کیفیت فوقالعاده مواد، کیفیت بالای اتصالات آنها به هم، و ایده جذاب و هنرمندانه تاکید دارد.
طراحی داخلی ویلا مواد و مصالح در این گونه طرحها تحت نظارت و در شرایط کارخانهای تولید میشود و اندازهها و ابعاد باید در هماهنگی کامل با فضای معماری باشد یعنی لازمه کار دقتی فوقالعاده است و تمام مراحل باید توسط افرادی خبره و علمیانجام شود.
منبع: فردا
کلیدواژه: دکوراسیون ویلا رپورتاژ طراحی داخلی ویلا یک فضای داخلی طراحی داخلی تاب و سرسره داخلی ویلا طرح ها یک فضا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
کوالالامپور، پایتخت زیبای کشور مالزی، خواهرخوانده محبوب اصفهان در جنوب آسیا است که نام آن در بین پیشرفتهترین شهرهای جهان به چشم میخورد. این دو خواهرخوانده که میزبان بسیاری از آثار معماری اسلامی هستند بهخوبی توانستهاند در طول سالهای توسعه شهری، توازن بین بافت سنتی و مدرن خود را حفظ کنند.
به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کوالالامپور، پایتخت مالزی در غرب این کشور و محل تلاقی رودخانههای کلانگ و گومبک قرار دارد و بزرگترین منطقه شهری این کشور و مرکز فرهنگی، تجاری و حملونقل آن است. پیدایش این شهر به سال ۱۸۵۷ برمیگردد و در سال ۱۸۸۰ کوالالامپور بهعنوان پایتخت مالزی انتخاب شد و بهلطف اقدامات فرانک سوتنهام در شهر به رشد سریعی دست یافت. او ساختوساز راه آهن کلانگ-کوالالامپور را آغاز کرد و استفاده از آجر و کاشی در ساختمانها را بهعنوان یک اقدام احتیاطی در برابر آتش و بهعنوان کمکی برای ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت در شهر گسترش داد.
بافت شهریبافت شهر کوالالامپور ترکیبی از معماری مدرن و سنتی است و آسمانخراشهای شیشهای و بتنی، مساجد زیبا، مغازههای چینی، کلبههای روستایی کنار هم در مرکز این شهر شلوغ به چشم میآیند. در میان ساختمانهای بلند شهر، دو مورد از بلندترین ساختمانهای جهان یعنی برجهای دوقلوی پتروناس با ارتفاع ۴۵۲ متر که توسط معمار آرژانتینی-آمریکایی طراحی شده است و یکی از بلندترین دکلهای مخابراتی با ارتفاع ۴۲۱ متر قرار دارند. ساختمانهای دولتی و ایستگاه راهآهن در کرانه غربی تپهای رودخانه قرار دارند، منطقهای که با فروشگاههای چوبی دوطبقه چینی و مناطق مسکونی مختلط از کامپونگهای مالایی، خانههای ییلاقی مدرن و آپارتمانهای آجری احاطه شده است. بخش انحصاری بوکیت تونکو مرکز خانههای مجلل و ساختمانهایی است که سبکهای معماری گوناگونی را با هم ترکیب میکنند. بزرگترین گروه قومی این شهر مالاییهای مسلمان هستند و میتوان با مشاهده وفور گنبدها و منارههای معماری اسلامی در شهر به این امر پی برد. اقلیت هندو نیز بخش قابلتوجهی از جمعیت شهر را تشکیل میدهند.
کوالالامپور مرکز بانکداری و مالی کشور است و فعالیتهای مرتبط با این خدمات و همچنین خدمات گردشگری، اهمیت بسیاری در این شهر پیدا کرده است. بهدلیل موقعیت مرکزی این شهر، بیشتر خطوط ریلی و جادهای اصلی کشور از این شهر عبور میکنند و فرودگاه بینالمللی کوالالامپور واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب این شهر مرکز عمده خدمات هوایی کشور است. همچنین شهر دارای شبکه گستردهای از جادههای وسیع و بزرگراههای تندرو است و مسیر قطار سریعالسیر آن که در سال ۱۹۹۶ افتتاح شد، اکنون از سه خط به همپیوسته تشکیل شده است و توانسته تا حدودی ازدحام ترافیک این شهر شلوغ را کاهش دهد.
جاذبههای کوالالامپورباغهای دریاچهای که در امتداد رودخانه کلانگ به سمت غرب امتداد یافتهاند یک کمربند سبز وسیع شامل باغهای ارکیده، مناطق حیات وحش، مجلس، موزه ملی مالزی و موزه هنرهای اسلامی مالزی را در برگرفته است. تپه pineapple، یک فضای طبیعی کوچکتر شامل گونههای جنگلی است که در شمال غربی شهر قرار دارد و در نزدیکی آن گالری هنر ملی، کتابخانه ملی مالزی و تئاتر ملی قرار دارند. بناهای سنتی بسیاری در این شهر وجود دارد که از آن جمله میتوان به ساختمان سلطان عبدالصمد (ساختمان دبیرخانه سابق)، مسجد ملی (مسجد نگارا) و مسجد سلطان (مسجد جامع) اشاره کرد. در جنوب شهر، مجموعه ورزشی ملی قرار دارد که برای بازیهای مشترکالمنافع سال ۱۹۹۸ ساخته شده بود و استادیوم ملی یکصدهزار نفری کوالالامپور در میان چندین سالن ورزشی این مجموعه واقع شده است. باغ وحش ملی و آکواریوم شهر نیز در فاصله کمی از شرق قرار دارد.
موزه هنرهای اسلامی مالزیموزه هنرهای اسلامی در ساختمانی با گنبدهای پیچیده و کاشیکاری خیرهکننده، هنرهای تزئینی اسلامی را از سراسر جهان به نمایش میگذارد. مدل ساختمانهای مهم اسلامی در مقیاس کوچک، منسوجات قدیمی، فرشها، جواهرات و سرامیکها از جمله هنرهایی است که در این موزه وجود دارد. فضای داخلی اتاق دمشق که در قرن نوزدهم تغییر مکان داده شده است، با ورقهای طلا تزئین شده است. یک رستوران خاورمیانهای خوب و یکی از بهترین فروشگاههای هدیه موزه با هدایای دستساز و کتابهای عالی در مورد هنر اسلامی وجود در مجاورت این موزه قرار دارد.
مسجد جامع سلطان عبدالصمداین مسجد زیبا با گنبدی پیازیشکل، توسط یک معمار بریتانیایی طراحی شده است و با منارههای آجری و گچی و سه گنبد خوشفرم، سبکهای مغول و موری را به عاریت گرفته است. مسجد جامع که در محل تلاقی رودخانههای گومبک و کلنگ قرار دارد، اولین مسجد خشتی در مالزی است که در سال ۱۹۰۹ تکمیل شد و تا زمان افتتاح مسجد ملی در سال ۱۹۶۵ مرکز عبادات اسلامی شهر باقی ماند.
برجهای دوقلوی پتروناسبرجهای دوقلو در ورودی شهر، یک سازه مدرن بتنی-شیشهای آبیرنگ است که مانند دروازهای برای ورود به محله خانههای چوبی سنتی مالایی است. کافهها و غرفههای خیابانی اطراف این سازه، غذاهای خوشمزه خانگی مالایی را ارائه میدهند. این منطقه در حال توسعه با ساختمانهای بلندمرتبه و مدرنی است که در میان خانههای قدیمی رشد میکنند.
موزه ملی منسوجاتموزه ملی منسوجات، ساختمانی زیبا به سبک مغول است که در اصل برای بخش راهآهن ساخته شده بود. طبقات پایینی موزه تاریخ منسوجات، بهویژه پارچههای مالزیایی ابریشمی یا پنبهای با نخ طلا و فرآیندهای سنتی و ماشینآلات مورد استفاده در تولید پارچه را به نمایش میگذارد. نمونه پارچهها و لباسهای پرزرقوبرق در این طبقه فراوان است. طبقات فوقانی پارچههای مالزیایی و نقوش طراحی را با جزئیات بیشتر و همچنین اقلامی برای تزئینات شخصی مانند جواهرات و روسری را پوشش میدهند.
مسجد جامعاین مسجد که در اواخر دهه ۱۸۸۰ تأسیس شد، مسجد اصلی کامپونگ بارو است و اکنون با دروازهای مزین با کاشیهای زیبا و الگوهای سنتی اسلامی تزئین شده است. ورود به این مسجد در خارج از اوقات نماز با شرط رعایت پوشش اسلامی مجاز است. غرفههای اطراف مسجد، لوازم مذهبی و پوشش سنتی مردان مسلمان مالایی را میفروشند.
ساختمان سلطان عبدالصمدساختمان سلطان عبدالصمد با برج ساعت ۴۱ متری، گنبدهای مسی و طاقهای توری، اولین ساختمان عمومی در مالزی بود که به سبک مغول (یا هندو ساراسنیک) طراحی شد و اکنون توجه گردشگران بسیاری را بهویژه با نورپردازی زیبایش در شب به خود جلب میکند. طراحان متعددی در ساخت فرم پرزرقوبرق این ساختمان مشارکت داشتند که در نهایت در سال ۱۸۹۷ تکمیل شد و بهعنوان دبیرخانه دولت استعماری مورد کاربری قرار گرفت.
۲۷۲ پله به سمت غارهای باتو - یک معبد معروف هندو در نزدیکی کوالالامپور - یک پوشش رنگین کمانی را برای کوالالامپور رقم زده است که گردشگران را به طور چشمگیری برای کاوش در غارهای آهکی بینظیر و معابد تاریخی این منطقه جذب میکند. این راهپله رنگی در حال حاضر یکی از محبوبترین مکانها برای عکسهای اینستاگرام است و سالانه بسیاری از اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری برای معرفی آن به کوالالامپور سفر میکنند. این مکان مذهبی همچنین مقصدی زیارتی برای بسیاری از هندوها محسوب میشود.
میدان مردکامردکا، میدانی بزرگ در شهر است که استقلال مالزی در سال ۱۹۵۷ توسط یک میله پرچم ۹۵ متری آنجا اعلام شد. این میدان در دوران استعمار بریتانیا، بهعنوان زمین کریکت استفاده میشد و به آن پادانگ میگفتند. این میدان توسط ساختمانهای باستانی از جمله ساختمان باشکوه سلطان عبدالصمد و کلیسای جامع انگلیکن سنت مریم احاطه شده است.
خواهرخواندگی اصفهان و کوالالامپوردو شهر اصفهان و کوالالامپور به واسطه قرابتهای تاریخی و فرهنگی در تاریخ دوم تیر ۱۳۷۶ و به دنبال ایجاد ارتباطات فرهنگی، تجاری، اقتصادی و تاریخی به خواهرخواندگی یکدیگر درآمدند. این دو خواهرخوانده که میزبان بسیاری از آثار معماری اسلامی هستند بهخوبی توانستهاند در طول سالهای توسعه شهری، توازن بین بافت سنتی و مدرن خود را حفظ کنند.
کد خبر 748593