Web Analytics Made Easy - Statcounter

روژه ساز و کاری "زیست بوم نوآوری نیرو" به‌عنوان بسترساز تسریع پیشرفت صنعت آب و برق با حضور وزیر نیرو و در قالب هفته سی و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران رونمایی شد.

به گزارش برنا؛ همزمان با رونمایی از این طرح، علیرضا ولیان با ارائه گزارشی از جزئیات طرح مذکور گفت: اهمیت علم، فناوری و نوآوری در جهان کنونی به حدی است که تمام دستگاه‌های صنعتی و خدماتی کشور ملزم هستند با نگاه نوآورانه به عرصه خدمات‌دهی ورود پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این راستا، وزارت نیرو سعی می‌کند تا به عنوان سازمانی که دو خدمت اساسی آب و برق را به آحاد جامعه ارائه می‌دهد؛ به مفهوم پیشرفته زیست‌بوم نوآوری به‌عنوان آخرین نسل مدیریت کلان نوآوری پرداخته و این رویکرد جدید را سرلوحه نظام پژوهش و فناوری خود قرار دهد تا بتواند بستری توانمندساز برای تعامل بین همه بازیگران فعال عرصه پژوهش، فناوری و نوآوری در صنعت آب و برق ایجاد کند.
بر این اساس، یکی از دستاوردهای این رویکرد، باعث ارتقای کیفیت خدمات پایدار در وزارت نیرو و رشد همه جانبه بازیگران درگیر در حوزه زیست بوم خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید، از دیگر کارکردهای آن تکامل تدریجی عناصر و بازیگران حوزه پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور خواهد بود که این امر خود موجب هم‌افزایی و تعاملات توانمندساز نقش آفرینان فناوری و نوآوری کشور می‌شود.
بر این اساس، بازیگران عرصه پژوهش و فناوری در صنعت آب و برق فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌اند، اما رویکرد زیست بوم نوآوری نیرو تعاملات آنها با یکدیگر و ارتباطات برون سازمانی و فرابخشی را ارتقا و بهبود بخشیده و ارزش افزوده بیشتری را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.
این گزارش حاکی است، نقش و جایگاه نوآوری به‌عنوان موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی در کشورهای مختلف بر فعالان مختلف اقتصادی در ساختار حاکمیتی و بازیگران بخش خصوصی واضح است.
پیشخوان زیست بوم نوآوری نیرو از طریق آدرس nie.moe.gov.ir برای عموم نوآوران و فناوران کشور قابل دسترس بوده و اخبار تکمیلی و خدمات قابل ارائه به طیف وسیع بازیگران نیز از همین درگاه و دبیرخانه زیست بوم نوآوری نیرو ارائه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رونمایی وزیر نیرو پویش هرهفته الف ب ایران زیست بوم نوآوری نیرو صنعت آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود