Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: این تحلیل نیست، اطلاعاتی است که از کانال‌های مختلف دریافت کرده‌ایم، رژیم صهیونسیتی و سعودی به دنبال ایجاد بحران و تنش در منطقه هستند تا به اهداف خود دست یابند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار حجازی جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مراسم «مرد میدان»  در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما سخن می‌گفت، اظهار کرد:ممکن است در این روزهای آخر بار دیگر چنین پوست خربزه‌ای زیر پای ترامپ بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ اکنون درگیر انتخابات است. اگر بخواهد جنجال آفرینی کند بعید می‌دانم سیستم‌های اطلاعاتی و نظامی داخل آمریکا هم حمایتش کنند اما، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها به دنبال این هستند که ترامپ را وارد یک ماجرا جویی کنند و  ممکن است او را به سمتی  سوق دهند که کار غیرعقلانی انجام بدهد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های دولت جدید آمریکا مورد پذیرش سعودی‌ها نیست. آمریکایی‌ها این را ملاک قرار دهند که در شهادت حاج قاسم سلیمانی چه کلاهی بر سر رییس جمهور آمریکا گذاشتند. بارها سر مسئولان آمریکا کلاه رفته. نمی‌دانم یک منافق یا دشمن اطلاعاتی به دشمن داده و آنها را به کانال یا مجرایی هدایت کرده که تصمیمات اشتباه بگیرند. نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران آماده و هشیار هستند و تمام تحرکات را رصد می‌کنند. این شلوغ کاری‌ها در منطقه نوعی ماجراجویی و  بحران سازی است. مراقب باشند خودشان و طرفداران‌شان را دچار مشکل نکنند.   سردار حجازی در ادامه سخنانش گفت:یکی از ویژگی‌هایی که برای سردار دلها گفته شده این است که مردم به او علاقه داشتند. محبوب دلها بود. تشییع پیکر پاکش باشکوه و بی‌سابقه بود و بیانگر این امر است. این تشییع پیکر نبود نوعی رفراندوم برای تأیید خط مقاومت بود. حاج قاسم مردم را از صمیم قلب دوست داشتند. مردم ما فهیم و بصیر هستند. آنها شعور سیاسی بالایی دارند و اگر نسبت به کسی محبت دارند بی‌دلیل نیست. برای ما درس است که تلاش صادقانه و خدمت مخلصانه داشته باشیم.   سردار حجازی با روایت خاطره‌ای گفت: رمضان عبدالله دبیر کل جهاد اسلامی بود. خدا روحش را شاد کند. او مدتی در بیمارستان در حالت کما بود. به عبادت ایشان رفتیم. درصد هوشیاری او پایین بود. بیشتر از سه بار حاج قاسم در یک سال به عیادت او رفت. بار اول خیلی حال بدی داشت. دفعه دوم چشمش باز بود. حاجی وقتی رفت به آنجا برای روحیه دهی به خانواده او، ابراز خوشحالی کرد. وقتی داخل ماشین آمدیم بلند بلند گریه کرد. گفت که دلم آتش گرفت نمی‌توانستم جلوی خانواده او این را بگوییم. آقای رمضان عبدالله یکی از نیروهای جبهه مقاومت بود و او را متعلق به خودش می‌دانست.   جانشین نیروی قدس سپاه یادآور شد: دشمن تصور نمی‌کرد حاج قاسم چنین جایگاهی در دل مردم ایران و دنیا داشته باشد. تحلیل‌های اشتباهی به ترامپ دیوانه داده بودند. گفته بودند اینها دائما ایجاد مشکل می‌کنند و در ایران طرفدار ندارند. ترامپ توقع داشت عده‌ای در ایران دست بزنند و از این اقدام حمایت کنند اما، تشییع میلیونی پیکر سردار سلیمانی، ترامپ را در بهت و حیرت فرو برد. اگر ترامپ می‌دانست با چنین نفرتی مواجه می‌شود چنین اقدامی نمی‌کرد. او را به چنین وادی‌ای انداختند.   در بخشی از این مراسم انگشتر دائمی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و پرچم حرم حضرت رقیه به نمایش گذاشته شد.   انتهای پیام/   منبع: ایسنا    

منبع: دانا

کلیدواژه: حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت ۱۰ اردیبهشت «روز ملی خلیج فارس» پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

دهم اردیبهشت‌ماه که در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده است؛ روزی است که یادآور حماسه ازخودگذشتگی ملت سرافراز ایران در موضوع بازپس گیری جزیره هرمز از نیروهای متجاوز پرتغالی است.

در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است؛ تمدنی که بر شالوده فرهنگ هنر و پایداری بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس، از زمره مستحکم‌ترین اسناد حقوقی در جهان باشد.

این روز که مقارن با اخراج استعمارگران از منطقه است، بیانگر واقعیت‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی منطقه حیاتی و راهبردی خلیج فارس است. در واقع خلیج فارس یک نام جاودانه و عمری شش هزار ساله به موازات هویت جغرافیایی ایران می‌باشد.

خلیج فارس این پهنه آبی تمدن‌ساز، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ و از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون، همواره در همه زبان‌ها و به طور مستمر نامی شناخته شده در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی و زبان‌های مختلف با نام کهن خلیج فارس پیوسته مورد اشاره، تصریح و تأکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.

در واقع قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به دوران یونان باستان برمی‌گردد و تا زمان حال تمام اسناد و نوشته‌های مورخان و جهانگردان در طول چند سال گذشته همواره از خلیج فارس به عنوان نامی که از ابتدا روی این آبراه مهم و بزرگ وجود داشته است؛ یاد کرده‌اند.

کرانه‌های این آب‌های نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متأثر از فرهنگ عمیق و اصیل ایرانی- اسلامی و متأثر از این سرزمین بزرگ و کهن است. در این میان وجه برجسته ارزشمند تنگه هرمز خلیج فارس، گویای زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری عجین شده است تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمونه‌های تازه‌تر آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و جهان عرضه کنند.

آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان در دهه‌های اخیر به ویژه در مقطع جنگ تحمیلی که تهدیدات گسترده جهان‌خواران و دست‌نشاندگان آن‌ها بر این منطقه متمرکز شده بود، شاهد مجاهدت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیروهای مسلح در حفظ حراست از هویت و ماهیت تاریخی این آبراه حیاتی بوده و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در این منطقه راهبردی نیز دلاورمردی و رشادت جوانان ایران در این زمینه را می‌ستایند.

ایران بزرگترین و مهم‌ترین کشوری به شمار می‌رود که همواره نقش مهمی را در تعاملات مناسبات منطقه و فرامنطقه‌ای به خصوص در منطقه خلیج فارس بر عهده داشته و اکنون نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه غرب آسیا به ویژه در حوزه خلیج فارس است؛ بنابراین خلیج فارس در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی اهمیت وافری برای ایران دارد و تصمیمات راهبردی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با در نظر گرفتن جایگاه این منطقه اتخاذ و تدوین می‌شود که در این میان راهبرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

کد خبر 6092126 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود