Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز رستمی، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قوچ و میش و کل و بز از شاخص‌ترین گونه‌های جانوری پستاندار منطقه انگوران است، افزود: شمارش قوچ و میش که از نژاد ارمنی هستند، بیشترین هدف از اجرای این طرح سرشماری بود. 

وی، تعداد قوچ و میش های سرشماری شده از سوی کارشناسان و محیط بانان در این منطقه را ۹۰۴ راس اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۷۰ راس نیز کل و بز نیز در این منطقه مورد سرشماری واقع شد، گفت: همچنین برخی گونه های پستاندار ازجمله گراز، گرگ، سیاه گوش، خرس قهوه ای، روباه و شغال نیز در این سرشماری مشاهده شد.  

رستمی یادآور شد: در سرشماری امسال منطقه خرمنه سر شهرستان طارم نیز که با هدف شمارش کل و بز صورت گرفت تعداد ۶۳۴ راس کل و بز و تعدادی قوچ و میش نیز مورد مشاهده قرار گرفت.  

به گزارش ایرنا،  وسعت منطقه انگوران را حدود ۱۲۳ هزار هکتار (نزدیک ۳۰ هزار هکتار پناهگاه حیات وحش و مابقی به عنوان منطقه حفاظت‌ شده) است این منطقه زیستگاه مناسب برای قوچ و میش ارمنی و پازن (کل و بز) است دیگر گونه‌های جانوری منطقه نیز شامل خرس قهوه ای، روباه معمولی، سیاه گوش، سمور سنگی، کبک دری، کبک چیل، باقرقره، سار، دال، شاه بوف، تنجه، غاز خاکستری، آنقوت، حواصیل، خوتکا، اگرت بزرگ، افعی زنجانی، لاک پشت افغانی و ماهیانی از جمله سفید رودخانه ای، سس، زرده پر، اسبله است.

منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در شهرستان طارم نیز که از آبان سال ۸۱ جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شد در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده و وسعت آن حدود ۷۷ هزار و ۸۸۵ هکتار بوده و دامنه تغییرات ارتفاعی آن نیز از ۳۰۰ تا دو هزار و ۸۰۰ متر است.  
حیات وحش منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم ها و همچنین دارای گونه های گیاهی نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، آلبالو تلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون است.  

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان حیات وحش اخبار کنکور قوچ و میش حیات وحش کل و بز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس و منقول در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۹۴۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی و جهانی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: این آثار حاوی اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تمدن بشری در منطقه جغرافیایی استان هستند که استقرار و پیشینه سکونت در استان را نشان می‌دهد و ثبت آنها در فهرست ملی سبب حمایت‌های قانونی و حفاظتی از اثر خواهد شد.

صفوی ادامه داد: تلاش می‌کنیم همه حمام‌ها، قلعه‌ها، پل و بناهای طبیعی و سایر مناطقی از سطح استان که پتانسیل ثبت ملی دارند، به فهرست آثار ملی اضافه شود.

وی در ادامه از تشکیل مجمع استانی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مجمع افزایش مشارکت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های آن برای توسعه این بخش در استان است، رؤسا و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در تعامل با معاونت گردشگری و کارشناسان اداره کل باید از تمام تأسیسات گردشگری سطح استان بازدید کنند.

صفوی بیان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با انسجام و جدیت بیشتر با انعقاد جلسات ماهانه مسائل و مشکلات حوزه‌های خدماتی خود (پذیرایی و اقامتی، تفریحی و سرگرمی) را بررسی و برای حل و فصل آن پیگیری‌های لازم را اجرا کنند.

کد خبر 750507

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع)در زنجان
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • تقویم و اوقات شرعی شنبه ۱۵ اردیبهشت در زنجان
  • آیین تقدیر از ۳۰ معلم بازنشسته زنجان توسط خبرگزاری تسنیم
  • جوجیتسو کاران زنجانی در قهرمانی آسیا
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد