Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه پیشرفته اجرای بازار برق ایران به عنوان دستاورد بزرگ پژوهشی در بخش ساز و کارهای پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز سه‌شنبه پروژه ساز و کاری سامانه پیشرفته اجرای بازار برق ایران را که طرحی پژوهشی است و با همکاری پژوهشگران پژوهشگاه نیرو در قالب 8 پروژه، از اردیبهشت سال 95 آغاز شده را پس از ارائه گزارش داود فرخزاد مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، به بهره‌برداری رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، ایده اصلی طراحی این سامانه، افزایش ایمنی شبکه برق با یکپارچه سازی برنامه‌ریزی آرایش تولید واحدهای نیروگاهی است.

بهره‌برداری بهینه از شبکه برق شامل یک فرآیند طولانی و پیوسته است که از برنامه‌ریزی تعمیرات سالیانه شروع، با برنامه‌های تعمیرات کوتاه مدت ادامه و به برنامه آرایش تولید میان روزی و سپس تسویه حساب خرید و فروش برق ختم می‌شود. صحت این فرآیند وابسته به آگاهی و برنامه‌ریزی مناسب از وضعیت بار شبکه، وضعیت سوخت و وضعیت آب پشت سدها است.

این گزارش می‌افزاید، در این پروژه اهدافی چون برنامه‌ریزی فنی و اقتصادی منابع سوخت و آب با توجه به شرایط مختلف شبکه برق ایران، پیش‌بینی بار شبکه برق به صورت ساعتی، برنامه‌ریزی فنی و اقتصادی آرایش واحدهای نیروگاهی بازار روزانه و میان روزی، طراحی و توسعه نرم افزار شبیه سازی و داده کاوی بازار برق ایران جهت طراحی، پایش و تحلیل بازار برق ایران و طراحی و توسعه سیستم تسویه حساب بازار برق ایران با افزایش سرعت محاسبه ها و گزارش گیری متنوع دنبال شده است.

همچنین از مزایای اصلی این طرح می‌توان به کاهش هزینه‌های صنعت برق ناشی از بهره‌برداری بهینه‌تر از شبکه برق کشور، افزایش امنیت شبکه برق کشور ناشی از مدل‌سازی قیود شبکه و تهیه آرایش‌های تولید میان روزی، بومی‌سازی نرم افزارهای بازار برق در داخل کشور، در اختیار بودن سورس کد برنامه‌ها جهت تکمیل و توسعه در راستای پدافند غیرعامل، پشتیبانی سریع با هزینه نگهداری کمتر نسبت به نمونه خارجی، امکان توسعه و بروز‌رسانی نرم افزارها با توجه به توسعه شبکه و تغییر قوانین بازار برق و صرفه‌جویی اقتصادی در تهیه نرم افزار نسبت به مشابه خارجی عنوان کرد.

این گزارش حاکی است، پیش از اجرای این طرح، بازار برق با چالش‌های مختلفی مانند عدم توانایی در مدل‌سازی کامل قیود شبکه، افزایش هزینه‌های صنعت برق، عدم امکان تهیه نرم‌افزارهای مشابه از خارج از کشور، غیر مکانیزه بودن بسیاری از فرآیندها بین بخش‌های درگیر در تهیه آرایش تولید نیروگاه‌ها و زمان‌بر بودن فرآیندهای برنامه‌ریزی تعمیرات، مواجه بود.

این گزارش می‌افزاید، این طرح شامل بخش‌های تدوین و طراحی نرم‌افزار بازار میان روزی، طراحی و توسعه نرم‌افزار تسویه حساب بازار برق ایران، طراحی و توسعه نرم‌افزار پیش‌بینی بار شبکه برق ایران، برنامه‌ریزی تعمیرات واحدهای نیروگاهی با لحاظ محدودیت منابع سوخت و آب، طراحی وتوسعه نرم افزار شبیه ساز بازار برق ایران و طراحي و توسعه نرم‌افزار داده‌کاوي و استقرار سيستم نوين و مستمر داده‌کاوي در بازار برق ايران است.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) رضا اردکانیان شرکت مدیریت شبکه برق ایران وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران رضا اردکانیان شرکت مدیریت شبکه برق ایران وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو توسعه نرم افزار بازار برق ایران شبکه برق ایران طراحی و توسعه برنامه ریزی میان روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید