Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی نیا با بیان اینکه امروز مردم بیشتر در فضاهای محدود و آپارتمانی حضور دارند، گفت:شورای پنجم شهر مشهد پروژه خلق فضای شهری برای حضور شهروندان را به ‌عنوان یک کلان پروژه در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد هادی مهدی ‌نیا» امروز(۱۶ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه رودپارک، اظهارکرد: کال چهل‌بازه یکی از رودخانه‌های فصلی مشهد است که در مجاورت بلوار امام‌علی(ع) قرار گرفته ولی سال‌ها این بستر بکر در داخل شهر به حال خود رها و متاسفانه به محل دپو و تخلیه نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه در سنوات گذشته حدود ۱۰ هکتار از این محدوده ۲۰۰ هکتاری، حدفاصل پل پرتوی تا میدان قائم، محوطه‌سازی و تبدیل به پارک شد، گفت: این پروژه در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و مورد استقبال شهروندان هم قرار گرفت، شورای پنجم شهر مشهد پروژه خلق فضای شهری برای حضور شهروندان را به‌عنوان یک کلان پروژه در دستورکار خود قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه امروز مردم بیشتر در فضاهای محدود و آپارتمانی حضور دارند، تصریح کرد: چنین فضاها و پارک‌هایی موجب افزایش سرزندگی شهروندان می‌شود. مهدی‌نیا گفت: پروژه خلق فضاهای شهری توسط شهردار قبل و شهردار کنونی مشهد با جدیت پیگیری شد که درحال حاضر شاهد عملیات عمرانی احداث رودپارک، ذیل خلق فضاهای عمومی، هستیم.

 

مهدی نیا با اشاره به مسائل مالکیتی مختلف و متعددی که برای این اراضی وجود داشت و با پیگیری‌های شورای شهر شهرداری حل و فصل شد، اظهارکرد: فاز نخست پروژه رودپارک در زمینی به مساحت ۳۸ هکتار درحال کار شدن است که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: عملیات عمرانی فاز نخست پروژه، حدفاصل میدان نمایشگاه تا پل شهید ستاری تا پایان بهار ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود. مهدی‌نیا یکی از مهمترین عناصر معماری پیش‌بینی شده در طراحی این مجموعه را عنصر آب دانست و گفت: پروژه رودپارک بر مبنای اصول و پارامترهای باغ ایرانی-اسلامی و در تطابق با شرایط محیط اطراف است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: فضای شهری توسعه فضای سبز فضای سبز شهر مشهد مهدی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: عملیات خاکریزی، تسطیح و بستر سازی فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی در منطقه ۱۹ تهران آغاز شد.

علی نایبی افزود: این عملیات به مساحت هزار متر مربع به منظور ایجاد چشم انداز زیبا در سیمای شهر، با خاکریزی ۴۵ کامیون به حجم ۹۰۰ تن خاک مناسب کاشت در بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی آغاز شد.

معاون شهردار منطقه ۱۹ گفت: در مرحله بعدی خاک تخلیه شده با لودر تسطیح و برای بستر سازی و کاشت درخت و درختچه آماده می‌شود.

علی نایبی افزود: با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد فضایی دلپذیر و با طراوت برای شهروندان، ۳۰۰ اصله درخت و هزار و ۷۰۰ عدد درختچه در این محدوده برای توسعه فضای سبز شهری کاشته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • شهر و حیات مدنی
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان