Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ظرفیت‌های استان قزوین در عرصه‌های هنری بسیار بالاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی که به منظور تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری استان به قزوین سفر کرده است، اظهار کرد: استفاده از تجارب مسئولان و مدیران با تجربه، بسیار حائز اهمیت و راهگشاست و ان‌شاءالله این مهم در حوزه هنری استان قزوین دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای صحیح نیروهای ارزشی، توجه به شایسته‌سالاری در تمام عرصه‌هاست و این مهم سبب پیشرفت و اثرگذاری حوزه‌های مسئولیتی آنها شده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه استان قزوین مزیّن به هنر و سرمایه‌های هنری در عرصه‌های مختلف است، بیان کرد: ظرفیت‌های استان قزوین در عرصه‌های هنری بسیار بالاست و هر چه بتوانیم ظرفیت‌های استان را فعال‌تر کنیم، جلوه‌های عظیم‌تری از هنر را در این خطه شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین تابلوی هنری در عصر ما که محصول سیره و سنت انبیاء(ع)، ائمه اطهار(ع)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، سردار سلیمانی بود که با همت، اخلاص و آرامش در بحرانی‌ترین شرایط هنر عظیم خود را به نمایش گذاشت و عالم را تحت تأثیر قرار داد.

وی به پشتوانه‌های دینی و ایمانی برای تقویت جایگاه هنری اشاره کرد و گفت: قرآن و سیره انبیاء، رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) به عنوان پشتوانه‌های ما برای تقویت جایگاه حوزه هنری است و هر چه از این ظرفیت عظیم بهره ببریم نسبت به سایر ملت‌ها موفق‌تر و متمایزتر خواهیم بود.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه پدیده‌های هنری بزرگ ما برگرفته از قرآن است، اظهار کرد: یکی از پدیده‌های مهم هنری، مثنوی مولانا و اشعار حافظ است که همگی برگرفته از قرآن است، همان طور که حافظ فرموده هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم!

امام جمعه قزوین تصریح کرد: با ظرفیت‌های عظیم ایمانی و قرآنی که پشتوانه حوزه‌های هنری ماست، نگاه‌ها می‌باید بین‌المللی دیده شود و هر چه دست به دست هم دهیم این ظرفیت‌ها بیشتر فعال شده و اثرگذاری‌ها بیشتر می‌شود.وی عنوان کرد: خداوند وقتی از بندگان فرهیخته صحبت می‌کند می‌گوید آنها تمام تلاش خود را برای برپایی دین به کار می‌گیرند و ما نیز در حوزه‌های مسئولیتی خود تمام تلاشمان را به کار بگیریم تا دین را با تمام شاخه‌های آن برپا کنیم و حوزه هنری بهترین فضا برای تحقق این امر الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در پایان از خدمات علی هوشمند تقدیر و برای آقای محمدرضا امامقلی رئیس جدید حوزه هنری استان قزوین آرزوی موفقیت کرد.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی زمینه‌ساز رشد هنر انقلاب و اهالی هنر انقلاب است و استان قزوین با ظرفیت‌های عظیم خود می تواند تحقق این رسالت را شتاب بخشد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عابدینی امام جمعه قزوین ظرفیت های استان حوزه هنری استان قزوین ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: هرچه تلاش کنیم که حوزه در تراز انقلاب اسلامی باشد، کم است.

وی با اشاره به اینکه البته دستاوردهای حوزه بسیار ارزشمند هستند، مطرح کرد: اگر این دستاوردها را با آمال و آرزوهای حوزه مقایسه کنیم قطعاً درخواهیم یافت که عقب هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نیازهای بی‌پایانی وجود دارد، عنوان کرد: در فضای بین الملل بی‌نهایت ظرفیت پذیرش، استعداد و استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در داخل نیز ظرفیت‌ها و بسترهای فوق العاده‌ای فراهم است، خاطرنشان کرد: اصل ۴ قانون اساسی می‌گوید که تمام قوانین و تصمیماتی که در نظام اتخاذ شود باید مبتنی بر اسلام باشد.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: همین محور قانونی یک زمینه بی‌نهایت برای کار ایجاد می‌کند که البته در سمت مقابل نیز چالش‌ها و موانع بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی برای الحاد سرمایه‌گذاری بسیاری انجام می‌دهد، تصریح کرد: سه نکته نیاز بی‌نهایت، چالش‌های متعدد و آمال و اهداف حوزه و انقلاب اسلامی باید در کنار یکدیگر دیده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در این مسیر هم‌‎افزایی، همکاری و همدلی بسیار مهم است، یادآور شد: در این منظومه فکری قطعاً مجمع نمایندگان طلاب دارای نقش و کارکرد ویژه هستند.

وی اضافه کرد: به عنوان مدیریت حوزه بر قراردادی که با مجمع نمایندگان طلاب مبنی بر بررسی و اعلام نظر طرح‌های حوزوی داریم، پایبند خواهیم بود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه تقریباً یک دوره برنامه پنج‌ساله حوزه به اتمام رسیده است، گفت: دومین برنامه پنج‌ساله حوزه درحال تدوین است که مشارکت مجمع نمایندگان طلاب در آن می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه انتقال و انعکاس مسائل حوزه‌های استان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد: اظهارنظر نمایندگان یک استان می‌تواند در اعلام طرح و برنامه برای آن استان اثرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نمایندگان طلاب می‌توانند گفتمان‌ساز مباحث انقلابی و طرح‌های حوزوی باشند، اظهار کرد: در این عرصه نیازمند اقدامات جدی‌تری هستیم.

کد خبر 6098879

دیگر خبرها

  • معلمان وظیفه خطیر جهاد تبیین را برعهده دارند
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • مشارکت حداکثری در انتخابات مورد تاکید امامین انقلاب است
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود