Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@06:07:46 GMT

روند صعودی طلای جهانی معکوس شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۷۰۰۰

قیمت طلا پس از این که روز گذشته به بالاترین حد در هشت هفته اخیر صعود کرد، در معاملات روز سه شنبه در پی توقف افت ارزش دلار، اندکی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۹۳۸ دلار و ۱۱ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۴۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۲.۷ درصد افزایش، در ۱۹۴۶ دلار و ۶۰ سنت بسته شده بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: دلار که به پایین ترین رکورد دو سال اخیر نزول کرده بود، شب گذشته اندکی بهبود یافت و این موضوع روی قیمت معاملات طلا تاثیر گذاشته است. صعود طلا در روز دوشنبه عمدتا تحت تاثیر پیش بینی پیروزی دموکراتها در انتخابات سنا بود بنابراین روز جاری اندکی سودگیری در بازار مشاهده می شود.

قیمت طلا روز دوشنبه تحت تاثیر نزول ارزش دلار به پایینترین سطح از آوریل سال ۲۰۱۸ تاکنون حداکثر ۲.۵ درصد صعود کرده بود اما از آن زمان ارز آمریکا بهبود پیدا کرده است.

انتخابات در جورجیا مشخص خواهد کرد کدام حزب اکثریت کرسیهای سنا را در دست خواهد داشت. پیروزی دموکراتها برای جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا پیشبرد سیاستهایی مانند افزایش تدابیر محرک مالی را راحتتر خواهد کرد.

در این بین انگلیس برای مهار افزایش شیوع موارد ابتلا به کووید ۱۹ وارد قرنطینه ملی جدیدی شد و نیویورک نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا که نخستین بار در انگلیس شناسایی شد را گزارش کرد.

فعالان بازار اکنون منتظر گزارش نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه منتشر می شود و انتظار می رود این گزارش نشان دهد با ادامه تلاش برای بهبود اقتصادی، سیاستهای این بانک مرکزی تسهیلی خواهد ماند.

به گفته یانگ، با توجه به شتاب گرفتن بحران ویروس کرونا در آمریکا، بانک مرکزی این کشور احتمالا به تدابیر محرک پولی بیشتر و تمدید مدت اجرای نرخهای بهره فوق العاده اندک اشاره خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است و از اقدامات محرک مالی و پولی گسترده برای مقابله با پیامدهای اقتصادی همه گیری کووید ۱۹ سود می برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۰۶۳ دلار و ۱۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۲۳۶۰ دلار و ۶۸ سنت معامله شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی آلودگی هوا مازوت ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز روند صعودی طلای جهانی اونس طلا واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی آلودگی هوا مازوت ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز برای تحویل فوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

بالاخره بازار ارز و سکه از اشبع فروش خود تخلیه کرد. چارت قیمتی سکه و دلار که به وضعیت واگرایی مثبت رفته بود و طی کاهش‌های پی در پی این اشباع فروش را خالی نمی‌کرد، در نهایت در روز دوشنبه بالایی داد و حجم اشباع فروش کاسته شد. قیمت دلار و سکه در روز دوشنبه یک کانال بالا رفتند و قلاب کاهش و افزایش این روز‌های بازار قیمت درهم امارات شده است. به واسطه این روند اکثر معامله‌گران معتقدند طی بیش از یک هفته گذشته تزریق سنگین درهم داشتیم و این روند در روز دوشنبه متوقف شد.

قیمت دلار هرات ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا و در نیمه اول با کاهش به کف ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. اما در نیمه دوم روند بازار ارز و سکه برگشت و قیمت دلار هرات با افزایش در ۶۰ هزار و ۵۸۰ تومان بسته شد. در پشت خط دوشنبه قیمت دلار فردایی هرات به روند نیمه دوم خود ادامه داد و با یک پله صعود دیگر در مرز ۶۱ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

بازگشایی درهم امارات با گپ منفی ۱۰۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان بود و در نیمه اول با کاهش به ۱۶ هزار و ۳۶۰ تومان رسید. همین کاهش درهم باعث شد تا سایر بازار‌ها به سمت کف حرکت کنند، اما در نیمه دوم قیمت درهم از کف حمایت شد و با افزایش تا ۱۶ هزار و ۷۶۰ تومان بالا آمد. قیمت دلار برآورد شده از درهم ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود. شکاف بین قیمت دلار هرات و قیمت دلار برآورد شده از درهم در معاملات روزانه نزدیک به هزار تومان رسیده بود که در پشت خط با افزایش ادامه‌دار قیمت دلار هرات، از این شکاف کاسته شد و به ۵۰۰ تومان رسید.

قیمت تتر در معاملات صبح با کاهش به ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید، اما در ادامه از این سطح با حمایت وارد کانال ۶۱ هزار تومان شد. در ادامه قیمت تتر تا مرز کانال ۶۲ هزار تومان بالا آمد، ولی در ورود به این کانال ناکام ماند.

به عقیده تحلیلگران فنی اگر قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه بالای ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند برای تست کانال ۶۲ هزار تومان تلاش کند. البته از نگاه فنی این سطح سقف بازار می‌تواند باشد. سقف قیمتی درهم نیز در حوالی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

خبر مهم بازار صحبت‌های معاون بین‌الملل بانک مرکزی بود که گفته در مذاکرات حاشیۀ اجلاس بانک توسعۀ اسلامی، اتفاقات خوبی در خصوص آزادسازی منابع مسدودشدۀ ما در برخی کشور‌ها رخ داد که در آینده خبررسانی خواهد شد.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان