Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا گفت: ولایتمداری و دشمن شناسی اصول مهم حاکم بر مکتب سلیمانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی شاهرودی در گردهمایی علما و روحانیون شرق استان سمنان که در سالن آمفی‌تئاتر البرز شرقی به مناسبت نخستین سالروز شهادت سپهبد شهید سلیمانی برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمودند؛ نباید به این شهید بزرگوار به‌عنوان یک فرد نگاه کنیم؛ بلکه باید نگاهمان به ایشان به‌عنوان یک مکتب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مکتب سلیمانی مکتبی برگرفته از دین مبین اسلام است و این اصل و شاخصه مهم را می‌توان در زندگی سردار سلیمانی به عینه دید و از آن تعبیر به حاکمیت اسلام بر زندگی ایشان کرد.

نمایشگاه مکتب سلیمانی در کیش افتتاح شدشهید سلیمانی؛ یاد و داغش از دل نرود/ بزرگ‌ترین وظیفۀ پیروان مکتب سلیمانیرستمی: عقلانیت در دینداری از مهمترین ویژگی های مکتب سلیمانی است

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهار کرد: ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که در مکتب شهید سلیمانی نمایان است؛ ولایتمداری است که در عملکرد و رفتار و گفتار ایشان وجود داشت و او را متمایز و متفاوت از دیگر افراد کرده بود و به عبارتی سبب یگانه بودن سردار سلیمانی شده بود.

‌سعیدی بعد از دین‌مداری و حاکمیت اسلام و ولایتمداری شاخصه مشروعیت الهی را نیز از مهم‌ترین ویژگی‌های مکتب سلیمانی برشمرد و گفت: در مکتب و اندیشه سلیمانی حرف از نقش مردم در قدرت حاکمیت است.

وی از دیگر ویژگی‌های مکتب سلیمانی را نگاه ایشان در تمدن و امت نمونه اسلامی عنوان کرد و گفت: باید امت نمونه اسلامی محقق شود تا زمینه برای حضور امام عصر آماده شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهار داشت: نگرش راهبردی نسبت به تفکر مقاومت از ویژگی‌های بارز مکتب سپهبد شهید سلیمانی است که در این نوع تفکر یا باید تسلیم شد و یا مقاومت فعال کرد که رهبر معظم انقلاب بر مقاومت فعال تأکید دارند.

سعیدی عنوان کرد: مقاومت فعال خاص و ویژه ملت ایران نیست؛ بلکه شامل حال تمام مسلمانان جهان می‌شود و در حقیقت اگر نگاه ما به مقاومت از نوع فعال نبود نمی‌توانستیم در برابر دشمنان بایستیم و این شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم بودند که این نوع تفکر را در غرب آسیا تئوریزه کردند.

وی بیان کرد: آینده‌نگری درباره جغرافیای منطقه غرب آسیا باهدف ساماندهی گروه‌ها، اقوام و احزاب بر مبنای اصول مشترک از دیگر ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: اگر امروز اسرائیل تحت سیطره موشک‌هایی است که حماس و جهاد اسلامی دارد، از برکت تفکر شهید سلیمانی در منطقه نشأت گرفته است.

سعیدی تأکید کرد: جهان اسلام، اندیشه رهبری و مهیاکردن جامعه برای ظهور حضرت حجت اصلی مهم در عصر حاضر است که باید جامعه عمل پوشانده شود.

وی هوشمندی و دشمن‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های بارز مکتب سلیمانی برشمرد و گفت: یکی از توطئه‌ها و مکرهای آمریکا طرح خاورمیانه بزرگ است که این موضوع را شهید سلیمانی فهمیده بود که دشمنان قصد دارند با توسعه اسرائیل بر نفت و خیزش اسلامی مسلط شوند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بیان کرد: آن‌ها می‌دانستند که قدرت حمله مستقیم به عراق، سوریه و ایران را ندارند؛ بنابراین حزب‌الله را نخست مورد تهاجم قرار دادند و با به راه انداختن جنگ‌های نیابتی و سپس ایجاد داعش قصد داشتند به اهداف خود دست یابند؛ اما با تفکر سردار سلیمانی ایستادگی در جبهه مقاومت علیه داعش شکل گرفت.

‌سعیدی بابیان اینکه وحدت بین اقوام و مذاهب در منطقه از دیگر شاخصه‌های بارزی است که دراندیشه سپهبد شهید سلیمانی وجود داشت گفت: تفکر سردار سلیمانی باید به نسل امروز شناسانده شود.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ویژگی های مکتب سردار سلیمانی شهید سلیمانی مکتب سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری فرقان انقلاب بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه روز گرامی داشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری پیامی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است...

«بسمه الله الرحمن الرحیم

مطهر در اندیشه بود مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و صاحب سبک در بیان سخنانش عطش شنوندگانش را فرو می‌نشاند و حکمتش جان‌ها را سیراب می‌کرد. در میدان استدلال و برهان بی بدلیل و در ساحت لطافت و بلاغت کم نظیر درایتی فراتر از زمانه داشت و فراستی در گفتمان مجاهدی که درس رزم را از سترگ مردانی که سینه‌ای سرشار از فقاهت و حکمت داشته‌اند آموخته بود.

رسم تلمذی حکیمانه را از بزرگ مردانی چون حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) با خود داشت.آنگونه که فرمود او حاصل عمرم بود. زلال حقیقت اسلام را آنگونه که بود نه آنطور که می خواست عمیقاً تا عمق جان نوشیده بود. شهد شیرین حقایق دین را با گفتمانی نو به افکار جوانان و جهانیان نوشاند و بیشتر از عصر خود می اندیشید و می دانست و می خواست افکار برخواسته از حقایق قرآن و اسلام ناب او تا کنون غبار بر خود ندیده و رفته رفته حجاب معاصرت چهره درخشان او را رخشنده تر از قبل هویدا می سازد. انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت به یّمن نگاه بلند او رفعت یافت و ریشه های مستحکم آن از اندیشه ژرف او استحکامی همیشگی یافت.آن روز که مبارزان به ظاهر خود را مقابل اسرائیل صهیونیست می دیدند و در بازی همان ستمگر به اسارت رفته بودند فریادهای این مطهر بود که جهان اسلام را به این درد کُشنده و ستم بیدادگر غده سرطانی نهیب داد و دل خون پیامبر گرامی اسلام (ص) را در این سوز و سوگ به شهادت گرفت.

براستی فرقان انقلاب بود و کینه توزان این امت که از نگاه و افکار او درمانده و بی تاب شده بودند تیری را به چشمی بینا و مغزی متفکر روانه کردند. به آن امید که سوی چشم نافذش را کور کنند و افکار بلندش را از پرواز باز بدارند غافل از آنکه بذرهای کِشته شده و نهال‌های غرس شده در افکار اندیشمندان و علاقمندان خیلی زود جوانه زد و قد کشید.

به گونه‌ای که ریشه انحراف و التقاط را فرزندان معنوی و علمی او برکَنند تا آنجائی که امروز بزرگ مردانی از مکتب او خود مکتب ساز شده‌اند و شمشیر و تفنگشان به مدد قلم پاک و کارساز آن شهید وارسته قیام کرد و درفش ساخته و پرداخته از موهبت علم و جهاد چشم و قلب مستکبران و ستمگران را پاره و خون چکان کرد و عنکبوتیان را در گورستانی از تارهای تنیده از ظلم و ستمشان گرفتار آورد و امت اسلام را شاهد جان دادن و ذلت و خواری آنان کرد به امید آنکه کنار مقتدا و مولایمان نماز شکر را با ترنم فتح و ظفر در مسجد الاقصی قامت بندیم و صلای ولایت تا اقصی نقاط عالم را شاهد شویم.

بر ماست تا در استمرار این جهاد علمی و اخلاقی آن مرد راستین الهی فرزندان و جامعه ای در خور تربیت کنیم و بیارائیم و خود را از این موهبت الهی همواره بهره مند کرده و بر رشد و بالندگی آن بیفزائیم.»

کد خبر 6093281

دیگر خبرها

  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • استاد مطهری شهید راه تدبیر و تفکر است
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • نحوه انتخاب چوب ترموود