Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:33:29 GMT

برنامه بازآفرینی در ۱۴ محله قم اجرا شده‌است

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۷۲۷۳

برنامه بازآفرینی در ۱۴ محله قم اجرا شده‌است

حسن صبوری روز سه شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: سال گذشته در قالب توانمندسازی تعداد ۲۴ پروژه در ۱۰ محله از محلات مصوب سکونت‌گاه‌های غیررسمی اجرا شد.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته نیز تعداد ۹ پروژه کالبدی و ۲ دفتر تسهیل گری در ۱۴ محله از محلات تاریخی و بافت فرسوده شهر قم و نیز ۱۰ پروژه کالبدی و همچنین اجرای آسفالت معابر در ۵ محله از سکونتگاه‌های غیررسمی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال آینده ۱۱ پروژه با اعتبار ۱۸۴ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال در محلات نیازمند بازآفرینی شهری احداث خواهد شد.

به گفته صبوری،‌ درحال حاضر چهار پروژه در محلات آذر، شیخ‌آباد، خاکفرج توسط این اداره کل و چهار پروژه نیز در قالب کمک به شهرداری در محلات آذر، چهارمردان، شهرک فاطمیه و ابتدای جاده جعفریه توسط شهرداری قم درحال احداث است.

وی بیان کرد: چهار پروژه احداث مدرسه ثامن‌الحجج محله آذر با ۴۰ درصد، احداث کلانتری شماره ۱۳ محله خاکفرج ۲۵ درصد،‌ توسعه و تکمیل مرکز جامع سلامت خازنی محله شیخ‌آباد ۲۰ درصد و احداث واحد آموزشی در زمین شیخ‌آباد با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی توسط اداره کل راه و شهرسازی قم در حال انجام است.

وی افزود: احداث فضای ورزشی شهرک فاطمیه در محله فاطمیه با ۶۵ درصد، ساماندهی فضای عمومی و محلی گذر عشقعلی در گذر عشقعلی با ۲۷ درصد، ساماندهی امتداد محور امامزاده شاه حمزه در محله آذر با ۳۵ درصد و محوطه‌سازی امامزاده عبدالله در ابتدای جاده جعفریه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در قالب کمک به شهرداری در روند تکمیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم خاطرنشان کرد: غالب این طرح‌ها از سال ۹۸ آغاز شده است و پیش‌بینی‌شده تا سال ۱۴۰۰ تکمیل شود.

وی با اشاره به‌ضرورت و تاثیر طرح‌های بازآفرینی، گفت: یکی از سیاست‌های نوین در بازآفرینی بافت‌های نابسامان شهری اقدامات و پروژه‌های محرک توسعه با هدف تسریع و تسهیل فرآیند تحول در این بافت‌ها با بهره‌گیری از مشارکت و توان اجتماعی ساکنان و استفاده از ظرفیت‌های محلی است.

وی افزود: پروژه‌های محرک توسعه که در محله‌های ناکارآمد شهری اجرا شده به‌عنوان بستر کارکردهای اجتماعی و اقتصادی، منزلت اجتماعی و اقتصادی در این بافت‌ها را ارتقا داده و انگیزه مشارکت در فرآیندهای بهسازی و نوسازی را در جامعه محلی افزایش می‌دهد و از سوی دیگر سبب ایجاد تمایل در بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بافت می‌گردد.

صبوری اضافه کرد: جلوگیری از مهاجرت جمعیت محلات، حفظ هویت اجتماعی- فرهنگی محلات و جلوگیری از مهاجرت‌های درون‌شهری که منجر به ناهماهنگی مطالبات و عدم توازن سرانه‌های شهری خواهد شد، از دیگر مزیت‌های اجرای طرح‌های بازآفرینی است.

برچسب‌ها قم وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران قم وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران اخبار کنکور اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود

شهردار مشکین‌دشت از اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در سطح شهر با آغاز سال جدید خبر داد و گفت: سرای بانو مختص بانوان شهر مشکین‌دشت، سال جدید احداث خواهد شد.

علی سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با اشاره به اهمیت اثرگذاری رسانه، اظهار کرد: رسانه‌ها به مردم کمک می‌کنند که از حقوق خود مطلع شوند و در راستای احقاق حقوق شهروندان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با انتقادهای سازنده خود می‌توانند به اُمیدافزایی در جامعه کمک کنند، افزود: شهرداری مشکین‌دشت پذیرای انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران است تا شاهد پویایی زندگی شهری و توسعه پایدار در شهرمان باشیم.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر افزایش مشارکت مردمی در جامعه، خاطرنشان کرد: شهرداری در این راستا از طرح‌های شهروندان استقبال می‌کند.

سلگی با اشاره به اینکه شهرداری مشکین‌دشت احداث و توسعه جاده‌های سلامت را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: احداث این پروژه حداقل کاری است که می‌توان برای ارتقای سطح سلامت شهروندان انجام داد.

وی با اشاره به احداث پروژه‌های مختلف عمرانی، تصریح کرد: احداث بوستانی در حاشیه ابراهیم‌آباد به مساحت ۵ هکتار در سال جاری کلید می‌خورد و عملیات احداث کتابخانه بعثت نیز با اعتبار سه میلیارد تومان آغاز می‌شود.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به اینکه افزایش نشاط اجتماعی یکی از اهداف مدیریت شهری مشکین دشت است، گفت: در این راستا پروژه‌های مختلفی برای تمام سنین در نظر گرفته شده و سرای بانو یکی از این پروژه‌ها است که مختص بانوان خواهد بود.

سلگی با اشاره به بافت فرسوده موجود در شهر مشکین‌دشت، عنوان کرد: ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای موضوعی بود که بر افزایش بافت فرسوده تأثیر گذاشت، در این راستا با راه‌اندازی طرح بازآفرینی شهری تلاش کرده‌ایم به املاک قولنامه‌ای نیز خدمات ارائه دهیم.

وی بودجه سال جاری این شهرداری را ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش داریم با افزایش درآمدهای پایدار شهری بودجه را نیز افزایش دهیم.

کد خبر 748213

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد