Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک گزارش، رئیس جمهوری بلاروس برای ترور مخالفانی که به کشورهای اتحادیه اروپا گریخته‌اند، توطئه چینی کرده است.

 به نوشته روزنامه تلگراف، بر اساس صوت منتشر شده توسط وبسایت EUobserver ادعا شده که  رئیس سابق آژانس جاسوسی بلاروس به افسران این آژانس گفته که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس منتظر عملیاتی برای هدف قرار دادن دشمنانش در آلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وادیم زایتسف، رئیس سابق آژانس اطلاعات بلاروس در این فایل صوتی درباره استفاده از مواد منفجره و سم برای از بین بردن رئیس سابق زندان‌های بلاروس، سرهنگ ارتش و رئیس مقابله با فساد صحبت می‌کند. گفته شده که این صوت مربوط به ۲۰۱۲ است.

صدایی که در این صوت شنیده می‌شود، می‌گوید: لوکاشنکو ۱.۲ میلیون پوند در یک حساب اختصاصی برای انجام چنین عملیاتی واریز کرده و به دنبال نتایج آن است.

لوکاشنکو پیشتر از سوی افشاگران به دستور دادن برای قتل دشمنان سیاسی‌اش متهم شده بود.

این وبسایت همچنین می‌نویسد، ایگور ماکار، فعال اپوزیسیون بلاروسی و از افسران سابق نیروهای ویژه این کشور این نوار را ارائه کرده است.

وی گفت، این نوار را برای یک دیپلمات آمریکایی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲ پخش کرده اما حالا تصمیم گرفته که آن را به نشانه وحدت با اعتراضات در جریان در بلاروس علیه لوکاشنکو علنی کند.

کارشناسان می‌گویند، صدای موجود در فایل صوتی مربوط به رئیس سابق آژانس اطلاعات بلاروس است و هیچ شواهدی مبنی بر دستکاری این فایل صوتی وجود ندارد.

در بخشی از این فایل صوتی آمده است: مشخص است که چطور ما می‌توانیم کسی را از پای در بیاوریم یا به ضرب گلوله بکشیم. این مساله مشخص است. اما اینکه چطور می‌شود یک انفجار ایجاد کرد یا آتش سوزی و ردی به جای نگذاشت، نامشخص است.

در بخشی دیگر از این فایل، همان صدا، پاول شرمت، خبرنگار بلاروسی را یک دردسر بزرگ برای دولت می‌داند و درباره طرحی برای کشتن وی سخن می‌گوید؛ شرمت در سال ۲۰۱۶ در کی‌یف کشته شد و تحقیقات در مورد بمب گذاری در اتومبیل وی نتیجه‌ای در پی نداشت.

اتحادیه اروپا علیه لوکاشنکو بابت خشونت علیه معترضان تحریم وضع کرده است. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس سابق فایل صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود گفت: این روز‌ها بسیار مهم است. باید تمرکز داشتبه باشیم. باید تقدیر ویژه‌ای از مبارزان تیپ ۱۱۰ مکانیزه ارتش به عمل آورد که امروز یک سوخوی-۲۵ دیگر روسیه را سرنگون کردند.

رئیس جمهوری اوکراین به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

اظهارت شنبه شب زلنسکی در حالی است که وزارت کشور روسیه وی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری سابق، اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی، میخائیل کووال وزیر دفاع سابق و والنتین نالیوایچنکو قانونگذار اوکراینی نیز در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • نشست خبری مشترک مدیرکل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی (عکس)
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • ادعای اوکراین: توطئه ترور زلنسکی توسط عوامل روسیه خنثی شد
  • ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد