Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@06:26:03 GMT

اسامی مافیای سیگار را اعلام کنید

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۷۴۷۴

اسامی مافیای سیگار را اعلام کنید

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برخورد قاطع با مافیای سیگار را ضروری خواند و گفت: مافیای سیگار شناخته شده هستند و ستاد مبارزه با قاچاق کالا می تواند اسم این افراد را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یاسر سوادکوهی، مدیرکل امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه «صبح و گفتگو» درمورد مبارزه با عرضه سیگار قاچاق گفت: مقابله با قاچاق کالای دخانی در سه سطح مبادی ورودی، محل دپو و سطح عرضه انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز سطح سه مبارزه با قاچاق دخانیات از 22 آذرماه گفت: طبق بررسی های وزارت بهداشت، سیگار قاچاق از عوامل اصلی سرطان شناخته شده و از طرفی خیلی ها در کشورمان مصرف می کنند لذا ما موظف کردیم که تولید داخلی سیگار افزایش پیدا کند.

سوادکوهی با بیان اینکه در حال حاضر بین 55 تا 60 میلیارد نخ سیگار در داخل کشور تولید می شود افزود: مصرف داخلی سیگار حدود 65 تا 70 میلیارد نخ است بنابراین 10 میلیارد نخ باقی مانده هم باید در داخل تولید شود.

وی با اشاره به مبارزه با عرضه سیگار قاچاق در سطح مراکز عمده و پخش عنوان کرد: تاکنون به 200 مرکز پخش سیگار مراجعه شده که 95 درصد از این مراکز، سیگار قاچاق عرضه می کردند.
مدیرکل امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با علام اینکه سیگار قاچاق از مسیر ترانزیت برگشتی وارد کشور می شود افزود: گرچه درآمد ترانزیت برای دولت و گمرک مهم بود و مخالفت هایی هم صورت گرفت اما همچنان در تلاشیم تا این روند را ممنوع کنیم.

در ادامه، علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مافیای سیگار همیشه در مقابل تولید سیگار در داخل مقاومت می کنند تا بیشترین منفعت و سود را از مسیر قاچاق نصیب خود کنند.

وی برخورد قاطع و جدی با مافیای سیگار را ضروری خواند و افزود: مافیای سیگار شناخته شده هستند و ستاد مبارزه با قاچاق کالا می تواند اسم این افراد را اعلام و با آنها برخورد کند.

شهبازی تأکید کرد: مبارزه با عرضه سیگار قاچاق در شرایط کرونایی آن هم با چند کسبه فایده و نتیجه ای ندارد.

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ورود سیگارهای قاچاق از مسیر ترانزیت برگشتی به داخل کشور گفت: مشخص است که چه کسی ترانزیت می کند و باید با آنها برخورد شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق کالا قاچاق کالا قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا مافیای سیگار سیگار قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم

سخنگوی شورای شهر گفت: توصیف شرایط وظیفه ما نیست؛ مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مافیای خودرو اظهار داشت: اگر بخواهم خیلی صریح و قابل لمس بگویم، به هر دلیلی و بدون قضاوت کردن، در دوره گذشته و در چهارسال پیش از دوره‌ی ما در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی و ون) اتفاقات مناسبی نیوفتاده است.

وی افزود: حتما باید پای صحبت آن عزیزان نیز بنشینیم، شاید دلایل خاص خودشان را، مانند در عدم همکاری دولت وقت داشته باشند. چون به هر حال این امری است که اگر در آن کمک‌های دولت در ادوار مختلف اگر اتفاق نیوفتاده باشد، شهرداری توفیقی نیز نداشته است.

وی بیان داشت:، اما چیزی که توصیف می‌شود کرد و به دست ما رسید، ناوگانی فرسوده با تعداد اندک بود که مردم را به شدت در وضعیت بدی قرار می‌داد. علی الخصوص در زمان همه گیری کرونا که ما لازم داشتیم مردم در اتوبوس‌ها و مترو با فاصله تردد بکنند وجود داشت.

نادعلی گفت: به هر حال توصیف شرایط وظیفه ما نیست. مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری دولت کمک کرد، رئیس جمهور و وزرای صمت پای کار آمدند. با این حال فضای بروکراتیک عظیمی که برای هر اتفاق این چنینی در کشور وجود دارد و شرایط بد خارجی، موجب می‌شود که هر اتفاقی که بخواهد رقم بخورد، یک همت بالایی به آن معطوف شود و این همت در تمامی قسمت‌ها وجود داشته است.

وی در ادامه گفت: امسال آخرین سال دوره مدیریت شهری ما است، و حتی اگر ما در نتیجه گیری به این دوره از مدیریت شهری نرسیم و نتیجه اتفاقات در دوره‌ی بعد باشد، بازهم کار مهم در دوره ما اتقاق افتاده است.

سخنگوی شورای شهر افزود: ما می‌توانستیم بگوییم که ممکن است این کار سنگ بزرگ زدن باشد و حتی احتمال نشدن آن وجود داشته باشد، پس ورود نمی‌کنیم. اما افتخار این کار برای هرکسی که می‌خواهد باشد، مهم این است که مشکلات مردم حل شود و شهروندان یک کلان شهر که تمام نگاه‌ها روی آن است بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳