Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@07:00:04 GMT

زنگ خطر حذف برنج از سفره خانوار‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۷۵۵۷

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه در دنیا برنج‌های مختلفی تولید می‌شوند، اظهار کرد: بنابر آمار ۱۲۰ میلیون تن برنج در دنیا تولید می‌شود و این طور نیست که تمامی برنج‌ها کیفی و درجه یک باشند.

 

او از ورود برنج‌های پرمصرف ظرف ماه‌های آینده خبر داد و گفت: با توجه به آنکه قیمت برنج هندی و پاکستانی به ارقام‌ پرمحصول ایرانی نزدیک است، از این رو خانوار‌ها برای خرید برنج ایرانی تقاضای بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز ادامه داد: با توجه به ایام‌پایانی سال و گرانی برنج خارجی نیاز است که تا ۴ ماه آینده حداقل کسری ۷۰۰ هزار تنی برنج از طریق واردات ارقام پرمحصول جبران شود.

 

دبیر انجمن وارد کنندگان برنج از کاهش ۵۰ درصدی واردات برنج خبر داد و گفت: با توجه به واردات برنج با ارز نیما و کاهش تقاضا برای خرید ناشی از مشکلات معیشتی، میزان واردات نسبت به سال قبل افت محسوسی داشته است که هر چه سریع‌تر در این خصوص باید تمهیداتی اندیشیده شود، در غیر این صورت با خطر حذف برنج از سفره خانوار‌ها روبه‌رو خواهیم بود.کشاورز در پایان قیمت هر کیلو برنج هندی و پاکستانی را بالای ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با واردات برنج پرمحصول در ایام کرونا دیگر نگران افزایش تقاضا نیستیم.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جام نیوز برنج تولید واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره

به گزارش خبرگزاری مهر، توجه به رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مبنی بر ضرورت تأمین امنیت غذایی و افزایش دسترسی آحاد جامعه به غذای سالم و با کیفیت و ارزان، موضوع سلامت و کیفیت روغن خوراکی به عنوان یک کالای اساسی در سفره مردم در دستور کار دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گرفت.

اولین جلسه کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت روغن‌های خوراکی در سال جدید در دبیرخانه شورای عالی برگزار و تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در زنجیره تولید و عرضه روغن خوراکی به ویژه واردات روغن خام و نگهداری آن در مخازن، تصفیه و پالایش روغن خام و تولید روغن در کارخانه بررسی شد.

در این جلسه، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد: کیفیت و سلامت روغن خوراکی از مبدا ورودی روغن خام و کشت دانه‌های روغنی در مزرعه تا سفره آحاد جامعه باید به دقت پایش شود که یکی از مهم‌ترین اقدامات، ترخیص روغن خام وارداتی مناسب است.

دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم، سلامت روغن خوراکی، برنامه آرد و نان کامل، برنامه شیر مدارس و پایش سلامت محصولات کشاورزی و هم چنین وظایفی که هر یک از دستگاه‌های اجرایی ذیربط بر عهده دارند را در سال جاری با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 6098801 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس