Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:03:33 GMT

مساجد، مامن تربیت نسل انقلابی است

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۷۸۵۵

مساجد، مامن تربیت نسل انقلابی است

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به فعالیت های دهه فجر در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: جرقه های انقلاب در مساجد زده شد و این مراکز مامن تربیت نسل انقلابی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به اینکه کمیته مساجد ستاد دهه فجر به ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان محول شده است، اظهار کرد: همه ساله ستاد دهه فجر در راستای گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل می شود که 22 کمیته با مسئولیت دستگاه های اجرایی متولی ذیل آن تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به عنوان مسئول کارگروه مساجد این ستاد انتخاب شده است، گفت: به همین منظور برنامه های دهه فجر با محوریت مساجد توسط این ستاد ساماندهی و اطلاع رسانی می شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: با نگاه موشکافانه و دقیق به روند شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی از خرداد سال 42 تا 22 بهمن 57 می توان دریافت که مساجد یکی از پایگاه های اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می روند.

 

حجت الاسلام یارمحمدی خاطرنشان کرد: در دوران شکل گیری انقلاب، مساجد به عنوان پایگاه های دینی و معرفتی سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگاری هستند که جوانان برای شنیدن سخنان روحانیون، این پایگاه ها را پرمی کردند و روحانیون برای روشنگری افکار عمومی آنجا را انتخاب می کردند، مساجد به محلی برای افشاگری زمامداران فاسد و خودفروخته طاغوت تبدیل شده بود.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه مساجد سهم مهمی در انقلاب دارند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس هم مساجد نقش آفرینی کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: پشتیبانی نیروهای بسیج، جمع آوری کمک برای رزمندگان و حضور نیروهای امدادی در دوران جنگ در مساجد انجام می شد.

 

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر هم باید کارکردهای مساجد احیا شود، گفت: به منظور استفاده از ظرفیت مساجد برای جذب جوانان کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کنار مساجد در سال 72 براساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی دایر شد.

 

به گفته یارمحمدی، شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمع در مساجد موجب شده است تا امسال اجرای برنامه های دهه فجر نسبت به سنوات گذشته تغییراتی داشته باشد و بیشتر در بستر فضای مجازی اجرا شود؛ البته در برخی از مساجد نیز برنامه هایی با رعایت پروتکل های بهداشتی پیش بینی شده است.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمیته مساجد ستاد دهه فجر ستاد هماهنگی کانون مساجد استان زنجان انقلاب اسلامی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)