Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:06:32 GMT

افزایش مصرف گاز عامل کاهش تولید برق!

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۸۰۷۶

افزایش مصرف گاز عامل کاهش تولید برق!

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سپری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان این که حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود، گفت: افزایش شدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، تحویل گاز به نیروگاه‌ها را با محدودیت مواجه کرده و به ناچار در نیروگاه‌ها، سوخت مایع جایگزین گاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق می‌توان مصرف گاز نیروگاه‌ها را معادل ۷۰ میلیون مترمکعب کاهش داد که این صرفه‌جویی به طور کامل، محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها را برطرف می‌کند.

سپری گفت:راهکار‌های ساده‌ای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط به واسطه کم کردن شعله بخاری یا کاهش دمای ترموستات می‌توان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد.
او افزود: با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.
سپری گفت: در زمستان امسال قرار است با کمک همه بخش‌ها و تعامل با مسئولان، مدیریت مصرف انرژی انجام شده تا شرکت گاز نیز بتواند گازرسانی را بویژه به بخش خانگی در شرایط مناسب انجام دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: شاید بسیاری از شهروندان در ظاهر ارتباطی بین صرفه‌جویی در مصرف گاز با کاهش خاموشی‌های شبکه سراسری برق نبینند، اما این دو موضوع جدا از هم نیستند و کاملا با یکدیگر همپوشانی دارند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت برق مازندران شرکت گاز مازندران وزارت نیرو نیروگاه ها مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

کد خبر 6093862

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان