Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، توسعه‌دهندگان شرکت مایکروسافت امکان شبیه‌سازی بازی‌های PS2 را در Xbox Series X و S با استفاده از شبیه‌ساز RetroArch فراهم کرده‌اند؛ چیزی که کنسول PlayStation 5، نسل جدید کنسول سونی قادر به اجرای آن نخواهد بود. به لطف Developer Mode کنسول‌های X / S Xbox، نرم‌افزار شبیه‌سازی می‌تواند به عنوان یک برنامه جهانی ویندوز (UWA) اضافه شود که به کاربران اجازه می‌دهد نسخه کوچک نرم‌افزار شبیه‌سازی را مستقیما در کنسول خود بدون راهکارهای دشوار بارگیری کنند، بنابراین کاربران مجبور نیستند برای انجام بازی مورد علاقه قدیمی خود، منتظر نسخه ریمستر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

واکنش مایکروسافت به برتری PS5 نسبت به Xbox Series X

شبیه‌ساز RetroArch قادر به تقلید از چندین کنسول مختلف است، اما سازگاری در اجرای بازی‌های PS2 این کنسول قابل توجه است. کنسول جدید فقط با بازی‌های PlayStation 4 سازگار است و سونی در حال حاضر امکان اجرای بازی‌های PS3 و PS2 را با استفاده از سرویس پخش بازی PS Now ارائه کرده است. لازم به ذکر است که مایکروسافت رسما از این نوع شبیه‌سازی پشتیبانی نمی‌کند و پشتیبانی از PCSX2 هنوز هم در حال انجام است، اما نتایج اولیه RetroArch هیجان‌انگیز است. علی‌رغم محدودیت‌های اعمال شده برای اجرای بازی‌ها، تمام بازی‌های PS2 تقریبا اجرا می‌شوند با همان کیفیتی که در کنسول اصلی داشتند.

روند افزودن RetroArch به Xbox با استفاده از حالت Developer کمی پیچیده است. برای عضویت در برنامه Microsoft Developer، باید ۱۹ دلار هزینه ثبت نام بپردازید، سپس برنامهDev mode activation  را از فروشگاه Xbox بارگیری کنید. پس از بارگیری و اجرای برنامه، می‌توانید با استفاده از شبکه محلی خود از طریق یک مرورگر وب به Xbox خود متصل شده و فایل‌های RetroArch UWA را اضافه کنید.

با استفاده از RetroArch در Xbox جدید، اکنون ثابت شده که شبیه‌سازی بازی کنسول‌های قدیمی در سخت افزار نسل جدید امکان پذیر است. در حقیقت، مایکروسافت در حال حاضر به یک شبیه‌ساز که برای اجرای بازی‌های Xbox و Xbox 360 در Xbox One و Xbox Series X / S است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس کنسول ps5 اجرای بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ + جدول

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان شاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر: 1229608 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • پلی‌استیشن ۵ پرو چه مشخصاتی دارد؟
  • اجرای پویش «آینده شبیه توست» ویژه دختران پایتخت
  • پارتی پر سروصدایی که سوشیال مدیا را منفجر کرد/ عکس
  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران
  • رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • کایسری و مشکل قدیمی مصدومیت‌های کریمی
  • گزارش رویداد بکلش 2024؛ سلام من به تو یار قدیمی/ اخبار WWE
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود