Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:42:44 GMT

قضات در زندان‌ها حضور مستمر دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۸۹۶۵

قضات در زندان‌ها حضور مستمر دارند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره‌کل زندان‌های استان تهران، سید حشمت الله حیات الغیب در بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران، ضمن گفت و گو با مددجویان اظهار داشت: هدف عمده‌ کیفر حبس، در اصلاح و پذیرش مجدد اجتماعی محکوم است. تمام برنامه هایی که در زندان ها اجرا می شود، برای آموزش های عمومی و بازگشت زندانی به جامعه و زندگی سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیات الغیب اظهارداشت: با تمام توان در تلاش هستیم تا زندان های استان تهران به محلی برای اصلاح و تربیت زندانیان و ندامت‌شان از رفتار قبلی تبدیل شود و آنها را برای بازگشت به زندگی سالم رهنمون کند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران ضمن دیدار با زندانیان ندامتگاه تهران بزرگ افزود: حقوق شهروندی به عنوان پایه و اساس تضمین کرامت انسانی است. حقوقی که انسان را به دلیل فطرت و ذات پاکش دارای کمال معرفی کرده، هر گونه لغزش در این راه وی را از اصل فطری خویش دور می نماید.

حیات الغیب با اشاره به گسترش ارتباطات بین مراجع قضایی و زندان‌ها گفت: تمام زندان های استان تهران به صورت شبانه روزی تحت نظر قرار دارد و هر هفته حداقل یک بار از هر کدام بازدید صورت می گیرد و در شرایط کنونی با اجرای طرح پایش، قضات در زندان‌ها حضور مستمر دارند تا به مشکلات قضایی زندانیان رسیدگی شود.

در این بازدید، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی اعم از برگزاری نمایشگاه عکس حاج قاسم، برگزاری مسابقه نقاشی و دلنوشته در خصوص فرهنگ شهید و شهادت، سخنرانی مذهبی برای آشنایی مددجویان با سیره آن شهید که با تئاتر و سرود همراه بود، برگزار شد.

در ادامه این بازدید، مددجویان گروه سرود به همخوانی دسته جمعی با موضوع رشادت سپهبد رشید اسلام قاسم سلیمانی پرداختند که برای ارتقای روحیه و تشویقشان، کارت هدیه نقدی از سوی مدیرکل زندان‌های استان تهران به آنان اهدا شد.

به گزارش ایرنا، بیستم آبان سال جاری با صدور بخشنامه رئیس قوه قضاییه، طرح پایش و غربالگری زندانیان آغاز شد. به موجب بخشنامه پایش وضعیت زندانیان، به بیمارانی که توانایی تحمل حبس ندارند یا افرادی که در طول یک سال گذشته هیچ ملاقات کننده ای نداشتند و یا افرادی که در مواعد قانونی درخصوص ادامه بازداشت شان تصمیم گیری نشده است و یا کسانی که مستحق برخورداری از ارفاقات قانونی همچون آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و ... می باشند، بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری واقع می‌شوند.

در این بخشنامه ملاقات چهره به چهره قضات با زندانیان توصیه شده است و اگر قرار باشد به موجب تصمیم قضایی تغییری در وضعیت زندانیان موضوع بخشنامه ایجاد نشود، ملاقات قاضی با زندانی در زندان یا دادگاه الزامی است.

براساس اعلام اداره کل زندان‌های استان تهران، تا دهم آذر سال جاری در اجرای طرح پایش زندان ها تعداد ۱۲ هزار و ۴۷۲ درخواست زندانیان استان تهران، به مراجع قضایی ارسال شده است.

برچسب‌ها سازمان زندان‌ها اداره ‌کل زندان های استان تهران ریاست اداره‌کل زندان های تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها اداره کل زندان های استان تهران سازمان زندان ها اداره کل زندان های استان تهران اخبار کنکور کل زندان های استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین زندانی غیرعمد در تهران

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان