Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دکتر علیرضا زالی با بیان این که واریانت یا گونه جدید ویروس کووید ۱۹ موسوم به ویروس انگلیسی بروز یک جهش در گونه D614G این ویروس است گفت: در واقع این جهش روی پروتئین ویروس وجود دارد و شباهت زیادی با جهشی دارد که قبل از این گونه در آفریقای جنوبی شاهد بودیم.

وی افزود: متاسفانه در بیماری های نوپدید ویروسی، مرزهای جغرافیایی توان جلوگیری از انتشار بیماری را ندارند و با توجه به حجم بالای تردد بین کشورها طبیعتا نشت پذیری مرزهای جغرافیایی از نظر انتشار بیماری اجتناب ناپذیراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دکتر زالی، تاکنون موارد مستند و اثبات شده‌ای از وجود این واریانت جدید در ایران گزارش نشده است، اما تضمینی وجود ندارد که در روزها یا هفته‌های آتی شاهد این واریانت جدید در کشور نباشیم.

بیشتر بخوانید: کرونای انگلیسی به کردستان ایران رسید!

وی با اشاره به گزارش مشاهده این گونه در کشور ترکیه گفت: با توجه به سرعت انتشار و قدرت سرایت پذیری گونه انگلیسی که چندین برابر فرم متعارف کووید ۱۹ است؛  دور از انتظار نیست که همه کشورها در معرض خطر آن باشند و ممکن است همین حالا که نگران سرایت پذیری این واریانت هستیم جهش جدیدی در یک سوش و سویه جدیدی اتفاق بیفتد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت؛  ویروس کووید ۱۹ را جزو ویروس‌های RNA ذکر کرد که ویروس هایی خطا پذیر هستند و به شدت و سرعت دچار جهش می شوند. برخی از این جهش‌ها مشخصا اثربخشی ندارد و برخی دیگر نیز  ممکن است منجر به افزایش بار بیماری، سرایت پذیری و یا قدرت کشندگی شود.

به گفته دکتر زالی تاکنون شواهد قطعی مبنی بر این که گونه ویروس انگلیسی مرگ و میر بالاتری داشته باشد یا شواهد قطعی متقن مبنی بر اینکه این واریانت نوع شدیدتری از تظاهرات بالینی را ایجاد می‌کند، موجود نیست.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: رفتار ویروس انگلیسی با واریانت های دیگر خیلی متفاوت نیست ولی قدرت انتقال و سرایت پذیری بیشتر و بالاتری دارد. روش‌های متعارف پیشگیری نظیر شستن دستها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی روی این واریانت و بسیاری از واریانت‌های جهش یافته احتمالی بعدی حتما تاثیرگذار است.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا در ایران سرایت پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا؛ سیدابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است