Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امین شالچیان مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی در نشست خبری امروز با انتقاد از عملکرد و دخالت دولت در سیاست گذاری بخش خصوصی اظهار کرد: تصمیمات ناگهانی و خلق الساعه دولت خسارت سنگینی به تولید وارد کرده که استمرار این روند به ضرر بخش تولید تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اصلاح ساختار بخش کشاورزی افزود: دخالت دولت در کار بخش خصوصی وقتی خود سیستم دولتی ناکارآمد است، جز از بین بردن ظرفیت‌های موجود نتیجه‌ای دیگری ندارد چرا که با تفکر دولتی نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد.

دخالت دولت در سیاست گذاری بخش خصوصی خسران زیادی به تولید وارد کرد

شالچیان ادامه داد: دولت با اتخاذ تصمیمات خلق الساعه یک شبه صادرات مرغ و تخم مرغ را ممنوع می‌کند، در حالی که با توسعه بخش کشاورزی و اجازه فعالیت فعالان بخش خصوصی، کشاورزی یکی از پایه‌های رهایی از وابستگی نفت است که متاسفانه این ظرفیت در کشور مغفول مانده است.

این مقام مسئول با انتقاد از بی توجهی به نقش اتحادیه‌ها گفت: علی رغم آنکه قرار بود اتحادیه‌ها نقش پررنگ تری داشته باشند، اما این موضوع اتفاق نیفتاده است که همین مسئله موجب شده مشکلات تنها میان وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی پاسکاری شود.

بیشتر بخوانید

قول هایی که تو زرد از آب درآمد/تخم مرغ به شانه ای ۴۸ هزار تومان پرکشید!

مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی با اشاره به اینکه قرار بر تعامل بخش خصوصی و دولتی بود، گفت: دستور معاون اول رئیس جمهور بر همین مسئله بوده، اما متأسفانه مورد توجه دولتمردان قرار نگرفته است.

او با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در سال آینده دچار مشکل می‌شود، افزود: در حال حاضر با کمبود تخم‌مرغ مواجه هستیم و همین الان اتحادیه سراسری مرغداران میهن به عنوان یک تشکل خصوصی، تنظیم بازار تخم مرغ را برعهده گرفته است که این امر نشان می‌دهد دولت در تصمیم‌گیری‌ها، بخش خصوصی را دخالت نمی‌دهد، اما در مواقعی که بازار دچار تنش می‌شود از ظرفیت این بخش استفاده می‌کند.

شالچیان با اشاره به اینکه سامانه بازارگاه با مشکلات فراوانی روبه‌روست، بیان کرد: چند شب پیش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که در این زمینه برگزار شد، دیدیم که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و گمرک فقط پاسکاری کردند و تقصیر را بر گردن یکدیگر انداختند؛ که در این میان استخوان‌های تولیدکننده و مصرف کننده است که خرد می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی با انتقاد از بی برنامگی دولت در تصمیم گیری‌ها گفت: بنابر آمار در تاریخ ۴ شهریور قیمت مصوب خرید جو ۱۸۰ یورو و ذرت ۲۷۰ یورو بود که همان زمان اعلام کردیم که همانند سلف خران بخش کشاورزی دولت اقدام به خرید کتد که متاسفانه به این موضوع توجهی نشد و کمتر از یک ماه ۱۰ درصد قیمت‌ها افزایش یافت و هم اکنون با گذشت ۲ ماه و نیم از این زمان، قیمت‌ها ۳۳ درصد رشد داشته است که این امر بیانگر عدم تصمیم گیری به موقع مسئولان دولتی است که منجر به افزایش قیمت و اتلاف منابع شده است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در تولید تخم مرغ سال آینده به مشکل برمی‌خوریم، چرا که اجداد و والدین وارد نشده و عرضه جوجه یک‌روزه تخم گذار کم است.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخم مرغ قیمت تخم مرغ نهاده دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این‌ها را ساماندهی کرد، نرخ تورم و رشد نقدینگی را به شدت کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم داشتند، گفت: آن‌ها که می‌گویند نقش دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند. تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته نیز شاهد کاهش تورم بودیم و اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد 

آواربرداری از خرابی ۱۰ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در ۲ سال و نیم انجام داد، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام می‌دهد، بیان داشت: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی‌نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه مردم بوده است، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟