Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:53:18 GMT

۵۵ درصد تخم‌مرغ تولیدی یزد مازاد بر مصرف است

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۹۳۶۱

۵۵ درصد تخم‌مرغ تولیدی یزد مازاد بر مصرف است

ایسنا/یزد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این که سالانه ۳۰ هزار تن تخم مرغ در یزد تولید و وارد بازار می‌شود، گفت: ۵۵ درصد آن مازاد بر مصرف استان است.

«سیدجمال سجادی‌پور» ضمن اعلام این خبر، اکثر واحدهای تولیدی استان را متعلق به شهرستان‌های مهریز و یزد دانست و گفت: تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار استان ۴۰ باب با ظرفیت دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان تولید تخم مرغ استان را روزانه ۸۵ تن اعلام کرد و گفت: بیش از نیمی از آن به بازار استان‌های همجوار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه روزانه ۳۶ تن تخم مرغ در یزد مصرف می‌شود، گفت: برای هر کیلوگرم تخم مرغ حدود دو کیلوگرم نهاده نیاز است.

وی گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای تحویل در محل مراکز تولید ۱۴۰ هزار ریال و برای مصرف کننده ۱۶۹ هزار ریال تعیین شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از جهادکشاورزی استان یزد، سجادی‌پور نشست هماهنگی تامین تخم مرغ با حضور مدیران جهاد کشاورزی و مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار برگزار و در این نشست مقرر شده تا واحدهای تولیدی و شرکت‌های تعاونی هماهنگی‌های لازم را برای تأمین تخم مرغ مورد نیاز به صورت عمده در استان انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تخم مرغ جهاد كشاورزي يزد نهاده های دامی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟