Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مکتب شهید سلیمانی به عنوان یک فرصت و ظرفیت در اختیار دانشگاه های ما قرار دارد و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست هم اندیشی تخصصی روسای دانشکده ها و مدیران گروههای علوم تربیتی دانشگاه های سراسر کشور با موضوع " برنامه‌های پژوهشی _ تربیتی و مدلسازی تربیت جوانان با معیارهای سبک زندگی شهدا " اظهار کرد: در علوم تربیتی و مباحث مربوط به آن، دیدگاه قرآن معطوف به معرفی الگو و توجه به الگوهای عالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قرآن به پیامبر به‌عنوان اسوه نگاه می‌کند و بر ادامه دادن این مسیر تاکید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه نقش الگوها در علوم تربیتی و محور تعلیم و تربیت عالمانه باید تبیین شود، گفت: دانشگاه‌ها و اساتید دغدغه‌مند فرصت بزرگ و مسئولیت سنگینی برای معرفی ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی دارند.

وی اظهار کرد: اگر اساتید بتوانند در کلاس‌های درسی تخصصی، ذهن دانشجویان را به مولفه‌های تربیتی این شخصیت بزرگ توجه بدهند و جریانی اجتماعی از توجه به الگوهای عالی به خصوص شهید سلیمانی ایجاد کنند، قطعاً شاهد اتفاقات خوبی در زمینه‌های تولید محتوا و اثرگذاری تربیتی خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی افزود: یکی از کارهای اساسی دیگر سوق دادن پژوهش‌ها، رساله‌ها و پایان نامه‌ها به سمت شناخت و آشنائی با شخصیت شهید سلیمانی و شخصیت‌های نزدیک به ایشان است.

وی تاکید کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که لازم است دفاتر نهاد و دبیران هم اندیشی پیگیری نمایند برگزاری جلسات هم اندیشی تخصصی با دعوت از کلیه اساتید و اعضاء هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با موضوع روشهای الگوسازی و معرفی این شخصیت‌ها به دانشجویان و جوانان است

وی ادامه داد: فرصتی برای بهره بردن و استفاده داریم که معلوم نیست باز هم تکرار شود؛ جامعه انسانی به اسطوره، قهرمان و الگو برای انگیزه دادن، به حرکت واداشتن و نشان دادن مسیرها نیاز دارد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی گفت: ملت‌های بزرگ اسطوره‌ها و قهرمانان بزرگی دارند و جوامعی که اسطوره ندارند با جعل خبر و قهرمان سازی این موضوع را دنبال می‌کنند. گاهی این قهرمانان جعلی به قهرمانان ملت های دیگر هم تبدیل می‌شوند؛ سینمای هالیوود کارش همین قهرمان سازی ها و اسطوره سازی است اما در صحنه‌های واقعی از این قهرمان‌ها بی بهره هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خدا را شاکریم که شخصیت های قهرمانی داریم که علی‌رغم شهرت گریزی و اجتناب از دیده شدن، به عنصر و نماد قهرمانی تبدیل شده اند و نه تنها ملت ایران از سلایق و دیدگاه‌های مختلف بلکه ملت‌های دیگر منطقه نیز به دیده تحسین به او نگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این ظرفیت بزرگ در اختیار دانشگاه‌های ما و تخصص‌های مختلف علوم تربیتی، روانشناسی و ... است که با معرفی الگوی شهید سلیمانی نقش مهمی در بسط دیدگاه‌های او داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها شهید سلیمانی علوم تربیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: صرف صدور مجوز برای موسسات فرهنگی را قبول نداریم و قطعا نظارت، ارزیابی، حمایت و هدایت باید انجام بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احسان آهنگر امروز دوشنبه دهم اردیبهشت در نشست صمیمی با مؤسسات فرهنگی_ هنری و قرآنی استان و همچنین تبیین رویداد هم افزا، اظهار داشت: مشکلات عدیده ای در این حوزه ها داریم و به آنها معترفیم اما وقتی که مشارکت مردمی به میدان بیاید، بخش مهمی از چالش ها حل می شود. 

وی مؤسسات را بازوان اصلی فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: صرف صدور مجوز برای این مجموعه ها را قبول نداریم و قطعا نظارت، ارزیابی، حمایت و هدایت باید انجام بگیرد و قرار هم نیست که فرهنگ و ارشاد مجری کار باشد. 

آهنگر با اشاره به مشکلاتی که مدیران مؤسسات عنوان کردند، گفت: توپ را به زمین دیگری نمی اندازیم انتظار هم نداریم که مشکلات چند دهه به یکباره حل شود چون شدنی نیست اما حرکت ما باید رو به جلو باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مسائل مربوط به اخذ مجوز، سامانه ها و رایزنی با ثبت اسناد را دنبال کردیم و به نتیجه می رسیم. 

وی درباره مسائل مالی عنوان شده نیز اظهار داشت: حل موضوع مالیات و رفع دغدغه مدیران حوزه فرهنگ و هنر نسبت به آن در برنامه است، باید یک تیم تخصصی تشکیل بدهیم که با اشراف به مسائل مالی به کمک مؤسسات بیایند. 

آهنگر در بخش دیگری از سخنان خود به رویداد هم افزا اشاره و اظهار کرد: تعامل دستگاه‌ها و تشکل های مردمی باید به معنای واقعی اتفاق بیفتد؛ یعنی باید اراده‌ای برای آن وجود داشته باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: اگر اراده شکل بگیرد، اعتبار را به همراه خواهد داشت و می توانیم برنامه هایی را در سطح کلان برگزار کنیم. 

وی با اشاره به توانمندی‌های مازندران اظهار امیدواری کرد: همایش یا جشنواره  ملی را با عنوان فرهنگ و هنر،  و اقتصاد به میزبانی مرکز استان برگزار کنیم. 

 ضرورت واگذاری کار فرهنگی به مردم

حجت الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه فرهنگ یک موضوع به شدت کم بهره از اقتصاد کشور است، افزود: کار فرهنگی باید به مردم واگذار شود چون برخاسته از دل مردم است و به دست آنها ادامه خواهد یافت. 

وی ادامه داد: هم افزایی با مردم و مؤسسات را در برنامه قرار دادیم و مقرر شد که طرح ها به دبیرخانه ارسال، گردآوری و ارائه شود. 

درخشنده شناسایی، پیش رویداد، برگزاری نمایشگاه، برنامه‌های جنبی، همکاری با دستگاه‌های اجرایی، و در نهایت پیگیری ارتباط و توسعه ایده‌ها را از فرآیندهای رویداد هم افزا در استان اعلام کرد. 

 ثبت 608 مؤسسه در مازندران 

در این نشست، محمد غلامی رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: در استان 608 مؤسسه فرهنگی تک منظوره و چند منظوره داریم و  آنچه از دست ما بر می‌آید در رفع مسائل و معضلات دریغ نمی‌کنیم. 

وی همچنین گفت: از سال 1390 تاکنون، این نخستین نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد با مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی استان بوده است. 

به گزارش خبرنگار تسنیم، رویداد هم افزا بستری برای تعامل دستگاه‌های اجرایی با تشکل های مردمی است؛  مسائل مالی مانند مالیات و ارزش افزوده، مسائل حقوقی مانند قراردادها، محدودیت‌های سامانه های ستاد و ثبت مؤسسات، حمایت اداری و تسهیلگری، تعریف پروژه برای مؤسسات، تعامل بیشتر مؤسسات و ارشاد به ویژه پاسخگو بودن طرف دولتی، ازجمله مسائلی بود که در این نشست عنوان شد. 


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک