Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به‌صورت نمادین چهار شناسنامه صادره برای فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در استان کرمان را به آنها تحویل داد.

بصیری با بیان اینکه قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی، برای اولین بار در ایران عملیاتی می‌شود، این اقدام را موجب خشنودی دانست و به ارتباط فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان در دوره‌های تاریخی اشاره داشت و گفت: زمانی که فردی به تابعیت کشوری می‌رسد یعنی شهروند دارای اسناد هویتی آن کشور است و از تمام حقوق آن کشور برخوردار می‌شود و در مقابل تکالیفی هم بر عهده اوست که باید پاسخگوی موارد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بصیری با اشاره به اینکه ۷۹۵ نفر از اتباع خارجی در استان کرمان کارت آمایش را دریافت کرده‌اند، بیان داشت: ۲۲۱ خانوار اتباع خارجی در استان کرمان باید شناسنامه دریافت کنند.

علی شفیعی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان نیز از رئیس کل دادگستری استان به واسطه حمایت از ثبت‌احوال و اداره کل اتباع در اجرای این طرح تقدیر کرد و بیان داشت: پاسخ سریع اداره کل اطلاعات نیز به استعلام‌ها، فرآیند اجرای پروژه ملی صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی را تسریع کرد.

وی به صدور ۵۶ مورد سند در راستای اجرای این طرح در استان کرمان اشاره کرد و گفت: فرمانداران نیز با حساسیت پروژه را به اتمام رساندند.

محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال استان کرمان عنوان کرد: در راستای اجرای قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی، ۲۷۳ مورد استعلام وارده در استان داشتیم که برای ۸۳ مورد مجوز صادر شد و 53 مورد شناسنامه در این زمینه در استان کرمان صادر شده است.

انتهای پیام/3388/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: شناسنامه فرزندان اتباع زنان ایرانی ثبت احوال فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، در جلسه ای با حضور مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری یزد و نمایندگان نیروی انتظامی استان در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد برگزار گردید.

در این جلسه علوی نیا مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری با تاکید به ضرورت همکاری همه دستگاهها و تاثیرات طرد اتباع غیرمجاز ، رفع مشکلات گذشته و تشدید محاسن در سال ۱۴۰۳ را خواستار شد.

 در ادامه محسنی راد مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری با ارائه گزارشی از آمار و اقدامات انجام شده در سال گذشته ضمن تشکر از همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی ،انتظامی و قضایی، اعلام آمادگی و پشتیبانی از ادامه طرح در سال ۱۴۰۳ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کارگران رکن تولید هستند
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان